2Et lille blik
Amagerbro · Jeg bryder mig ikke om metroen. Jeg er pakket ind i bet... [...]
Kortprosa
10 år siden
4Fyld mig op
Om jeg nogensinde lærer at kunne forstå livets tomrum, der flaske... [...]
Kortprosa
10 år siden
8Vi findes ikke mere
Savnet, er der endnu. Det gør ondt. Jeg kan se det i spejlet. Jeg... [...]
Kortprosa
11 år siden
7Alt hvad han ser, er hvad du er
Jeg tror ikke han har lært det. At elske et andet menneske. Han r... [...]
Noveller
11 år siden
2Jeg kan ikke huske
Hvem var det lige du var? · Du, efterlod mig. Et brev første gang j... [...]
Digte
11 år siden
4Glemt
Sidder i et svagt lys. · Tænder en smøg. · Klik, vandet koger, endnu ... [...]
Digte
11 år siden
11Jeg kan ikke
Undrer mig en lille smule. Hvorfor jeg opsøgte ham igen,..? Det v... [...]
Smilebåndet
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Lulle Von Adelholm (f. 1978)
Om jeg nogensinde lærer at kunne forstå livets tomrum, der flasker sig i mine tanker. Jeg er lidt ked af det i dag. Jeg er blevet betaget af fyren med den skæve pik. Jeg er ikke helt sikker på om jeg er forelsket. Det bilder jeg mig ind jeg ikke er. For jeg ved jo godt han ikke vil kendes ved lille mig. Og hvis jeg nu fastholder denne tanke, så kan det måske være at hjernen ikke længere kører i evig tomgang. Fyren med den skæve pik, rejser i morgen. I en hel måned, for at finde "et eller andet" der giver mening. Jeg giver åbenbart ikke tilstrækkelig mening nok.
   Skæverten skal på pilgrims rejse. Suk,.. Jeg håber ved Gud han når de tusind kilometer, han har fortjent det. Min elskede kaffeven,...

Jeg nipper til min kaffe, min elskede kaffe med mælk. Jeg sutter til min Prince, jeg kan godt lide at ryge. Jeg elsker at ryge. Det mætter mig op, når jeg tænker, fintænker,..

Jeg har lige haft en mindre samtale med min eks, min eks kæreste for længe længe siden. Da lille Rasmus var en lille tyk kindet dreng. Han inviterede mig i kolonihavehuset, på pølser og kartoffel salat. Jeg kan godt lide ham, Frank. En forunderlig spøjs kokke gangster. I et evigt fortæller mode. Og det bedste er nu at man altid griner, når han fortæller, det kan jeg lide. Jeg bliver tryg og varm i kinderne, jeg hygger mig, især når vi har fået et glas billig vin eller to,.. eller fem. Nede fra Lidle. God kvalitets smag har Frank nu aldrig haft. Og med tanke på han stod i lære ved én landets bedste kokke dengang, kan det godt undre mig lidt.

Forleden talte vi om gamle dage. Det er mere end tolv år siden vi kom kærester. Jeg var ung og naiv, Frank et årti ældre end jeg. Lige da vi havde mødt hinanden i jylland, slæber han mig med til København. Vi skulle over og tømme hans hule på Vesterbro. Hulen skulle fremlejes. Pengene var små,.. Jeg nybagt mor og Frank nyansat kokkemand med et enormt forbrug, af Underberg og joints.
   Lille mig var meget meget forelsket. Jeg var bum sikker på, det skulle være os. Men i løbet af ret kort tid, går det op for mig at det ikke kunne gå. Frank drak, Frank valgte sine venner, arbejde og sin billige vin. Men her et årti efter, er vi blevet naboer. På Vesterbro.

Forunderlige verden.

Dengang Frank slæbte mig med herover, var jeg rædselslangen. Bange for at gå alene i kiosken. Bange for narkomanerne. Bange for det hele.

I dag, er jeg blevet betaget. Ikke bare af Vesterbro by night. Men af de mennesker jeg møder hver morgen på vej i kiosken. Istedgade, Gasværksvej,.. De gule busser. Larmen. Fyld mig op.

Nogen gange behøver man ikke at, rejse så langt væk. For at finde det, man tror man har manglet hele sit liv. Det kan være lige dér, hvor man har været mest bange.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 04/07-2013 22:13 af Lulle Von Adelholm og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 504 ord og lix-tallet er 20.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.