2Et lille blik
Amagerbro · Jeg bryder mig ikke om metroen. Jeg er pakket ind i bet... [...]
Kortprosa
10 år siden
4Fyld mig op
Om jeg nogensinde lærer at kunne forstå livets tomrum, der flaske... [...]
Kortprosa
10 år siden
8Vi findes ikke mere
Savnet, er der endnu. Det gør ondt. Jeg kan se det i spejlet. Jeg... [...]
Kortprosa
11 år siden
7Alt hvad han ser, er hvad du er
Jeg tror ikke han har lært det. At elske et andet menneske. Han r... [...]
Noveller
11 år siden
2Jeg kan ikke huske
Hvem var det lige du var? · Du, efterlod mig. Et brev første gang j... [...]
Digte
11 år siden
4Glemt
Sidder i et svagt lys. · Tænder en smøg. · Klik, vandet koger, endnu ... [...]
Digte
11 år siden
11Jeg kan ikke
Undrer mig en lille smule. Hvorfor jeg opsøgte ham igen,..? Det v... [...]
Smilebåndet
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Lulle Von Adelholm (f. 1978)
Undrer mig en lille smule. Hvorfor jeg opsøgte ham igen,..? Det var god sex. Men jeg var ikke helt sikker på om jeg huskede rigtigt. Men sød var han. Kærlig og omsorgsfuld. Et fantastisk blik. Men ubegavet. Det var længe siden jeg sidst så ham,..

Jeg fik et lynhurtigt et mindre pænt flashback. Mens vi sad dér på BioMio i det indre København. Jeg tyggede grundigt på mine økologiske gulerødder. Jeg prøvede virkelig. Jeg gjorde mit bedste for at lytte, se og høre. Men jeg kunne ikke. Tankerne var et helt andet sted. De var blandt andet i loftet, pæne lamper. Sjovt anderledes menukort. Lækker bartender,...
Jeg fornemmede parret ved siden af, var på en første gangs date. Jeg havde virkelig svært ved at slippe deres samtale, og måtte kæmpe for at sige ja og nej på de rigtige tidspunkter på min egen date.

"Altså på arbejdet, tager jeg aldrig smøger med for jeg ryger dem bare,.. -Så nogen gange nasser jeg smøger af kollegaerne der kl 12 til frokost ikk?. Men jeg vil ikke være en nasser, så jeg sørger for at levere dem tilbage,.. du ved, man kan hurtigt blive stemplet som en nasser ikk?. Jeg tager nogengange et par pakker med, og gir dem væk,.. Ja sådan er jeg jo"

Gezzz,..Jeg kiggede bare, jeg anede ikke hvad jeg skulle sige. Han kværnede løs om de skide smøger. Mens jeg tyggede løs på mine røde fuldkorns ris, og bemærkede jeg sad blandt copenhipstere, studerne og korrekte forældre, der gerne viser de fylder deres unger med spelt og frisk presset limonade fremfor cola og blege ris.

Han talte i et væk. Om ingenting. Jeg gjorde ham usikker.

"Lulle, jeg blev forelsket i dig, ved du godt det?"

Shit, hvad nu?. Løber jeg direkte ud gennem døren?. Fik jeg lige pludselig kamp ondt i maven dér,..?
Ja, det ved jeg godt. Men du skræmmer mig med din manglende intelligens. Og man siger ikke til en kvinde man knap kender,.. " Spyt mig i munden" under et ret hedt samleje,.. der lige var så frækt. Kan man sige det højt,..?

" Ja det ved jeg godt, det kunne jeg fornemme en smule. Men jeg flyttede jo,.."

Shit, hvordan slipper jeg ud af dette?. Tanken om en hel aftensfilm i biffen, fik halsen til at tørre ud. Skulle jeg foreslå en flaske vin?. Måske det kunne live aften lidt op?.
Nej, jeg måtte afslutte det, jeg selv havde kastet mig ud i, og vise mig fra min bedste side, og trods alt give den stakkels fyr en ærlig chance, måske kunne jeg med tiden,...?
Den tanke, satte en skræk i livet. Jeg besluttede mig at give ham en hyggelig aften. Jeg insisterede på at betale regningen. Hvilket jeg fik lov til efter en mindre akavet diskussion.

Senere på dagen tikkede der en sms ind.

"Lulle, tak for en hyggelig aften, glæder mig til at se dig igen. Jeg håber du vil male min lejlighed næste gang du kommer forbi",..

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 14/01-2013 02:56 af Lulle Von Adelholm og er kategoriseret under Smilebåndet.
Teksten er på 500 ord og lix-tallet er 20.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.