1Blikmanden
Jeg ønsker mig et hjerte. Det var hvad blikmanden fortale Dorothy... [...]
Blandede tekster
10 år siden
2Buler
Why! Måske et bevis på at jeg har set for mange amerikanske film,... [...]
Blandede tekster
10 år siden
1Et træ falder
Jeg er mig. · Jeg er mig, og det er et jeg som jeg har brugt lang t... [...]
Blandede tekster
10 år siden
1Er Det Din Eller Min Skyld?
Er det din skyld eller min? Ja, for helt ærligt vil jeg gerne hav... [...]
Blandede tekster
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Astrid Harboe (f. 1992)
Jeg er mig.

Jeg er mig, og det er et jeg som jeg har brugt lang tid på at forme. Et jeg opstår ikke, det skabes af min kerne, mine opgivelser og min vilje! Jeg har en klar bevidsthed om, hvem jeg er. Og måske et endnu klarere billede af, hvem jeg ønsker at være. Jeg stræber konstant efter forbedring. Efter perfektion. Men jeg er mig, og det ved jeg. Hvordan ved jeg, at jeg er mig? Fordi. Et ufyldestgørende svar, men så alligevel. Jeg kan også citere: Cogito ergo sum. Men det gør ingen forskel, for mit faktum, mit udgangspunkt, vil altid være at jeg er mig.

Men betyder det noget som helst? At jeg er mig og at jeg har defineret mig, betyder det noget som helst, hvis den viden kun ligger hos mig? Eksisterer viden, hvis den ikke deles og spredes? For når jeg ikke findes i andres øjne - findes jeg så? Og når verden ikke har defineret mig, hvem er jeg så?

Jeg er god. Stædig. En løgner, der prøver at forbedre sig. Sådan ser jeg mig. Men når min sandhed om mig kun hviskes til væggene, så ved jeg slet ikke om den er noget værd. Når jeg ikke deles med verden, så er jeg ikke noget værd. For det er ikke mig, der bestemmer kursen. Det hele verden. Udbud og efterspørgslen definerer mit værd. Gør det ikke?

Så når jeg sidder her. Bare mig. Alene. Findes jeg så?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 12/08-2013 00:32 af Astrid Harboe (bette o) og er kategoriseret under Blandede tekster.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.