Lyden af et nervøst


10 år siden 2 kommentarer Kortprosa døden krisehåndtering kamp

5Sandheden bag handlingerne
Himmelen er oplyst af solens milde aftenstråler. · Der er et par pl... [...]
Kortprosa · livssyn, ordleg, livsanskuelse
7 år siden
6At tale til lukkede døre
Hjertet banker heftigt imod brystkassen, sveden driver ned ad mig... [...]
Kortprosa
7 år siden
5Et øjebliks stilhed - Er ofte det der larme...
Et øjebliks stilhed · Er ofte det der larmer mest · Nu er der endelig... [...]
Digte · stress, tabt lykke, livsanskuelse
8 år siden
4En svag stjerne blinker i det fjerne
Lysenes flammer vakler sagte i vinduet. · Vinden puster blidt på bl... [...]
Digte · livsanskuelse, hjertesorg, livet
8 år siden
8Syg af depression
Ingen kan gøre dig lykkelig, gøre dig glad og befri dig fra dit i... [...]
Blandede tekster · eksistentielt, melankoli, tanker
9 år siden
7Sandheden bag ordene
Døren smækker bag mig, jeg sparker skoene af, hænger min vrede på... [...]
Kortprosa · følelser, ensomhed, livsanskuelse
9 år siden
4Intethedens opslugelse
Sparker let og elegant til sandet, som ligger på grusvejens overf... [...]
Kortprosa · refleksion, psykologi, eksistentielt
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Christinna Mensing (f. 1995)
Lyden af et nervøst, galoperende hjerte ekkoer i hendes hoved.
   Hendes gisp overdøver de mange affyrede skud, som flyver forbi hende og omtåger hende af angst.
   I en situation som denne, står hun med hænderne presset mod øerne i et forsøg på, at lukke lydene ude, at fortrænge realiteten, at flygte fra dette angste øjeblik, men i det hun åbner øjnene, blot på klem, kan hun glemme alt om at fortrænge dette, da det er det mest virkelige hun nogensinde har oplevet.
   Nær hendes fødder ligger en svækket krop af en fremmed person, som giver spjæt fra sig, lider af åndenød og udbryder ubehagelige lyde af anstrengelse for blot, at trække vejret. Hun er stivnet i netop dette nødvendige øjeblik - ude af stand til at afgøre noget som helst, tage en beslutning, at hjælpe og redde.
   En eksplosion så stærk, at hendes syn bliver blændet fuldstændig og en følelse af, at hendes lunger bliver tømt aldeles for luft, rammer hende. Hun higer efter luft i samme øjeblik som hendes krop mister al form for følelse, men hun ed, at hendes ryg ligger fladt mod jorden. Det sitrer på hudens øverste lag efter et stykke tid, som det går op for hende, at hun blot ligger dér, på asfalten, ved siden af den mand hun for kun et øjeblik siden, havde ondt af.
   Hun er nu i nøjagtig samme situation selv, og kender ikke længere til situationen, som havde fundet sted for blot et sekund siden.
   Hendes tanker er forsvundet brat, anset som overflødige og ubrugelige. Hendes kraft kører udelukkende og omgående på overlevelsesbrændstof.
   I hvad der føles som en livstid, ligger hun og kæmper ihærdigt med at skille læberne fra hinanden, således at ilten kan trænge ind og ned i hendes lunger og give hende den nødvendige ilt til, at overleve.
   Hun forsøger, som aldrig før, med så megen besvær, at mindes de øjeblikke i hendes liv, som havde ført glæde med sig. Hun øsnerk blot, at værdsætte, endnu engang.
   Blodet dunker under huden som flyder ud i årene og forstærkede hendes sanser.
   Hun misser med øjnene og kan langsomt høre forfærdelighederne omkring sig.
   Der er ikke længere oplyst og tåget for hendes øjne. Langsomt kan hun betragte de mange gyldne og mørkrøde nuancer af flammer mod den så kulsorte himmel.
   Aldrig før, har hun følt hendes tro på menneskeheden vakle som den gør nu.
   I et forgæves forsøg på at skrige, undslipper en ynkelig lyd, som minder om et lidende dyr.
   Uden hendes bevidsthed giver hun et brøl fra sig og kæmper sig frem på de hudafskrabede albuer for, at søge dækning.
   Hun kollapser over en familie med flere, heldigvis uskadte børn, som hjælper hende, som var hun en af deres egne og ligger et tæppe over hende.
   Tæppets stof giver en svigende fornemmelse, da det ramer hendes brændte arme. Hun gisper af smerte og så det sortne for sine øjne. Hun falder inden længe hen i armene på en ukendt, smuk sjæl som knuger hende ind til sig i håb om at redde dette unikke liv.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 21/09-2013 14:24 af Christinna Mensing (christinna) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 509 ord og lix-tallet er 36.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.