2Flyv bort du, mit uskyldige hjerte
Flyv bort du, mit uskyldige hjerte. · Flyv bort inden du oplever de... [...]
Digte · forelskelse
9 år siden
2Den indre rejse
De lange og mørke nætter er startskuddet til sjælens indre rejse.... [...]
Filosofihulen · angst, refleksion, samfundskritik
9 år siden
4Hemmeligheden bag et lykkeligt liv
En dreng tog en dag hen til en spåkone. Ikke fordi han troede på ... [...]
Blandede tekster · livsrefleksion
9 år siden
3Lader følelserne drukne
Mørkets stilhed er øredøvende. Bølgernes lyde beroligende. Mine ø... [...]
Digte
9 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Arz Shahabi (f. 1993)
Jeg kan tænke. Jeg kan føle. Jeg kan tale. Jeg kan høre. Jeg kan smage.

Jeg er et menneske!

Jeg kan have en mening om folk efter et enkelt blik, men alligevel vil jeg aldrig være i stand til at kende et andet individs sande jeg. Jeg giver folk troen på, at de kender mig, men alligevel vil der være tusind ting de ikke ved om mig. Jeg påstår at kende mig selv, men samtidig bliver jeg ved med at overraske mig selv gang på gang. Hvordan verden ser mig, er ikke altafgørende, men jeg ønsker alligevel, at verden skal se på mig med respekt og ære. Hvordan jeg selv ser på verden, afhænger dog af hvordan den behandler mig. Jeg peger fingre af andre, men jeg er velvidende om, at tre fingre vil pege tilbage på mig selv. Jeg er kommet igennem mørke tider med hovedet oppe, men det mindste kan alligevel få mig ned med nakken. Når jeg er et barn, har jeg travlt med at blive voksen, men når jeg er blevet voksen, ønsker jeg at blive et barn igen. Jeg kan være ond, men ved, at ondskaben er begrundet. Når andre er onde mod mig, kan det være svært at huske på, at ondskaben er begrundet.

Jeg lever fordi jeg elsker andre, men jeg er levende, fordi jeg er elsket af andre.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/05-2014 09:54 af Arz Shahabi (Ar.Sha) og er kategoriseret under Filosofihulen.
Teksten er på 226 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.