2Du er
Du er som den smukkeste sang · jeg ikke kan få ud af mit hoved. · men... [...]
Digte
10 år siden
1Barn lille engel
Dejlige pige, med øjne der lyste, af eventyrlyst. · Opleve verden o... [...]
Digte
10 år siden
1Tusindårs riget - Kapitel 5
Ja tiden gik videre, og jeg så først Eva, et år efter, da hun sto... [...]
Romaner
10 år siden
1Tusindårs riget - Kapitel 4.
Der skete mange ting i den mellemliggende tid, og netop den 22. o... [...]
Romaner
10 år siden
0Tusindårs riget - Kapitel 3
Jeg kom tilbage til Gutterne og alt gik sin gang og da den første... [...]
Romaner
10 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Solrun Holmgreen (f. 1960)
Dejlige pige, med øjne der lyste, af eventyrlyst.
Opleve verden omkring, og din mors fulde bryst.
Lykke og latter og pludren, en stilhed blev brudt.
Vi fik dig bare til lån og vi nød hvert minut.

Lille, forkommen og træt, var det indtog du fik,
til vores stressende verden, og hvor var dit blik
stort, undersøgende, spørgende (Hvorfor mon mig?)
Kæreste dejlige Rose, et svar fik du ej.

Vi vented' længe, derfor vores lykke var stor,
og vi fik titler så fine, din far og din mor.
Ti skønne måneder Rose, før du rejste bort.
Væk fra et smertende helved', til himmerigs port.

Vrede og sorg, var i stedet for latter og hvin.
Savnet var stort, du var væk, du vort livs medicin.
Siden du talte til os gennem blomster så små.
"jeg har det godt, en ny lykke I opleve må!

30 år siden - det føles som var det i går.
Vi har dig givet to søstre, men også en bror.
De kender dig lille Rose, og hvad du betød.
Særligt hos mig, bliver mindet - min Rose så sød!
Forfatterbemærkninger
Rose blev født den 2. Juni - 1984 kl. 15:30 og døde den 13. April 1985. Det er altid en stort smerte at miste et barn, men vi glædes over de billeder og minder vi har af hende, og netop i dag mødes vi med vore børn, svigerbørn og barnebarn og mindes Rose med en dejlig dag :)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 02/06-2014 14:39 af Solrun Holmgreen (Solsikke60) og er kategoriseret under Digte.
Teksten er på 182 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.