1Den lille pige i troldetræskoven
Der var engang en lille pige der boede under et troldetræ. · Hun va... [...]
Eventyr og fabler
11 år siden
3En virkelig historie om min oldemors ånd
Jeg var lige flyttet ind i min oldemors lejlighed sammen med min ... [...]
Blandede tekster
20 år siden
1Lille Tårer
Lille Tårer. · Tåren, · Der ramte min kind. · Lille Tårer. · Tåren, · Trill... [...]
Digte
20 år siden
0Telefonen ringer
Telefonen ringer. · Ringet er fra dig. · Telefonen ringer. · Du ringer,... [...]
Digte
20 år siden
0Sodavand
Sodavand. · Kan bruse. · Sodavand. · Kan smage sjovt. · Sodavand. · Har for... [...]
Digte
20 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Tina Svenningsen (f. 1974)
Der var engang en prinsesse, som ledte efter prinsen på den hvide hest.
   Hun gik en tur ud i skoven for at kigge på blomster, så mødte hun en trold som hed Hugo. Hun spurgte, om han havde set nogen her i skoven, der lignede en prins.
   Så fortæller trolden, at han har mødt en heks, som er meget ond, og hun har tryllet en ung mand om til en frø, men han ved ikke, hvor han er.
   Så gik de to venner en tur rundt i skoven for at se, om de kunne finde den lille frø, men det kunne de ikke lige med det samme, og de ledte videre overalt i skoven. Pludselig opdagede prinsessen en lille sø, hvor der var nogle frøer i. Så skyndte de sig hen til den, der var en masse frøer, der kvækkede højt. Så opdagede prinsessen, at der var en lille frø, som ikke kvækkede. Hun spurgte, om den var syg. Så svarede frøen, at den var blevet tryllet om til en frø, fordi den var en prins.
   Så fortalte prinsen, hvad der var sket med ham:
   Jeg gik mig en tur i skoven, for at plukke nogle blomster til en prinsesse, som jeg mødte her i skoven, men så mødte jeg en gamle kone der solgte æbler. Så spurgte konen, om jeg ikke ville købe et æble.
   "Jo, det ville da gerne," sagde jeg til hende.
   Så spurgte hun, om jeg ikke ville med hende hjem og havde te og kage, som hun lige havde bagt.
   Så tog jeg med hende hjem, det skulle jeg aldrig have gjort. Så låste hun mig ned i sin kælder for at fede mig op til at spise mig senere, men jeg spiste ikke noget af det mad hun gav mig. Så blev hun sur og rasende på mig og tryllede mig om til en grim frø.
   Så spurgte trolden omm, hvad der kunne bryde tryllebåndet igen. Så fortalte frøen, at det eneste der kunne bryde den var en rigtig prinsesse, som havde en konge og en dronning, som havde et slot af guld og sølv.
   Så fortalte prinsessen, at hun havde en konge og en dronning, som havde et slot af guld og sølv. Det ville frøen ikke tro på, så viste prinsessen frøen det. Det blev frøen meget glad for at se.
   Så sagde trolden, at det eneste han skulle love, var at gifte sig med prinsessen bagefter fortryllingen blev brudt. Det ville frøen godt. Så blev de gift og levede lykkelig til deres dages ende.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 13/07-2002 18:20 af Tina Svenningsen (bamse) og er kategoriseret under Godnathistorier.
Teksten er på 423 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.