Beton junglen


8 år siden 7 kommentarer Blandede tekster hverdag mennesketyper tanker

7Bibliotekets univers
Solstrålerne står ind gennem vinduet, man kan se de små støvkort ... [...]
Blandede tekster · eftertænksomhed, inspiration, eksistens
7 år siden
7Beton junglen
Blokkene ligger som supertankere i det flisebelagte hav, fjernt h... [...]
Blandede tekster · hverdag, mennesketyper, tanker
8 år siden
5Rejsen
Skinnerne ligger i solen og akkumulerer varmen · kun vinden høres i... [...]
Digte · eksistentialisme
8 år siden
8Paranoid
Du tager din medicin, men føler du er til grin. · Du lytter til læg... [...]
Digte
18 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
René Laurs Foged (f. 1968)
Blokkene ligger som supertankere i det flisebelagte hav, fjernt høres trafikken, jeg kan se skoven der lokker mig i det fjerne, se fuglene kredse over den, høre toget nærme sig, om det kører den ene eller anden vej ved jeg ikke.

Barnestemmer bryder ensartetheden af de maskinelle lyde, giver mig følelsen af sommer og ungt liv.

En kolonne af mennesker kommer gående, de nærmest glider afsted i de store sorte klædningsstykker som krager flyvende langs med jorden.

En BMW vækker min opmærksomhed yderligere, jeg kender den, kan skimte terningerne i forruden. Inden længe flokkes nogle unge omkring bilen, som sjakaler omkring et bytte på savannen.

Det er dog ikke kød de går efter men små poser med et brunt eller hvidt pulver, jeg mærker magtesløsheden fylde kroppen og hjernen, kan intet gøre, bare se til, vælger dog at notere bilnummeret.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 16/05-2016 20:42 af René Laurs Foged (DOMINUS-DK) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 140 ord og lix-tallet er 42.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.