Tro Håb og Kærlighed

Kapitel 1


7 år siden 1 kommentar Uafsluttet Romaner identitet frustration følelser

1På Enhjørningen - Opbrud kap 4 forsættelse...
Marianne og Martin: · Martin var vendt hjem efter hans tur, han sad... [...]
Romaner · frihed, tabt lykke, drama
7 år siden
3På Enhjørningen - Kap. 3 til tro håb og kær...
Gammel kærlighed ruster ikke... · Martin tog bilen, han fyrede højt... [...]
Romaner · fest, venskab, erkendelse
7 år siden
3Martin - Kap. 2 til Tro håb og kærlighed
Marianne er kommet meget sent hjem fra Mødet... · "Hvorfor kommer d... [...]
Romaner · afmagt, erkendelse, tiden
7 år siden
1Tro Håb og Kærlighed - Kapitel 1
Mødet: · Marianne fortrød og vendte sig om imod ham, de stod der he... [...]
Romaner · identitet, frustration, følelser
7 år siden
1Saylina og Sigfred
Kap. 2 · Jamen hvor kommer du fra? Spurgte han undrende... · Hun havd... [...]
Noveller for børn/unge · venskab, den første kærlighed, mørke
7 år siden
3Saylina
Kap. 1 · I udkanten af en skov lå der et lille hus, der boede en pi... [...]
Noveller for børn/unge · natur, smil, mystik
7 år siden
2Strikke klubben
Det var lørdag, Johanne skulle til møde hos strikkeklubben Rokken... [...]
Kortprosa · venskab, døden, erkendelse
7 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mimi Kirstine Jensen (f. 1980)
Mødet:

Marianne fortrød og vendte sig om imod ham, de stod der helt tæt i den mørke trappeopgang.
   "Jeg troede du gik" hviskede han hæst. "Det troede jeg også... sukkede hun.
   Han så hende i øjnene, og hun kikkede i hans, deres sjæle mødtes for en kort stund. Ild og flammer brændte i hendes indre.

Hun manglede ord, og fik åndenød. Fornemmelsen af at han vidste hvordan hun havde det, og lige vidste hvordan hun ville have det! De mødtes i en hed omfavnelse, og deres læber mødtes, som var det meningen at det skulle ske. De forsvandt væk i hinandens alt opslugende kys, og hviskede søde og frække ord til hinanden.

Luften sitrede omkring dem, der var forbudt magi i luften.

Pludselig gik døren op, "hvad forgår der her"? Sagde en hård stemme. Der stod Eva fra HR, hun havde også deltaget i aftenens møde, men var gået tidligere.

-Jeg glemte papirerne til vores dias show, jeg ser I også har glemt noget.

Sagde hun vredt og der stod lyn ud af hendes øjne.

Hun så spørgende på dem og spurgte så med en tordnende stemme

-var der ikke bedre I tog hjem til dem I elsker?,Hvad tror I de ville sige til det her? Det kommer til at koste jer dyrt!

sagde hun med et smørret smil.

Leon og Marianne kikkede flovt ned i gulvet, de sendte hinanden et sidste blik i det skjulte, et blik der ønskede sig mere. De gik alle ud ad døren, og Marianne låste efter dem, med nøglen hvor der var et vedhæng, hvor der stod "Din for evigt til døden os skille" Hun havde fået den af Martin i 12 års gave.

Eva hoppede demonstrativt på sin Christiania cykel... Hun vinkede til dem og sagde
   " I høre snart fra mig"

Leon og Marianne gik hver deres vej, hun kunne mærke tårerne presse sig på. Det var jo slet ikke sådan her det skulle være...

Marianne blev ved med at gruble ovre tingene. Hun tænkte på kærlighed, på alt det de havde bygget op sammen igennem tiden. Deres dejlige patriciervilla med den store have, Martin havde knoklede på jobbet i timevis, for at kunne komme til at bo sådan her. De havde haft en professionel gartner ude og indrette haven, så den var blevet helt perfekt. Det var jo heller ikke gratis. De havde alt hvad det materielle hjerte kan begære, hvis der da findes sådan et.

Men der manglede ligesom noget.. Var det jobbet?

Jo det var fint på kontoret, kollegaerne var søde!

Hun gik til yoga, en gang om ugen med Jytte fra salg og service. De havde det så sjovt, og de fik altid lige en sludre om den hotte yoga lærer Thor Leif. Han var en yderst veltrænet mand på 32 år, hans brystkasse var smukt markeret under hans stramme T-shirt. Han havde en smuk nordisk accent fordi han kom fra Færøerne.
   Han indgik tit i hendes fantasier, når Martin igen ikke havde haft tid til hende efter en travl dag på jobbet.Det var jo ikke fordi hun og Martin ikke havde et rart sexliv. Hun smagte på ordet, hmm rart, ja trygt og godt. Men frygteligt forudsigeligt, hun kunne nærmest stille klokken efter ham.
   Hun viste godt, at det handlede om dem begge to, hun lagde bånd på sig selv .
   I stedet for at være den vilde kvinde der gemte sig i hendes indre.

Hun kunne ikke tage hans forsøg på at være machomand alvorligt, hun ville ønske hun kunne være sig selv, også i dobbeltsengen. Tidligere i deres forhold havde hun bragt forskellig ting på banen, for at sætte krydderi på sexlivet. De havde forsøgt sig med bondage, blid S/M, og et mislykket forsøg med en swinger klub. Men efter der var kommet børn til, var det bare det gamle frem og tilbage, med ham på toppen.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 16/09-2016 17:18 af Mimi Kirstine Jensen (MIMIK) og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 643 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.