2Død-enkelt
Eks-kæreste. · Piller. · Død.
Digte
13 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Ekstra-materiale · Katrines marmorkage · Hvid dej: · 300 g mel · 300 g st... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Jubilæumsdagen · Netop dén dag var der feststemning. Cutiebound hav... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles gode nyhed · - Hvad er klokken? spurgte Christian. Katrin... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Kagedag · - Mmmmph!!!! · Julias næse og mund var dækket af et lyserø... [...]
Romaner
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frederik Tolstrup (f. 1982)

Kære redaktør!

En venlig journalist bad mig, for nogen tid siden, om et interview, til Deres ugeblad, om den person, der stod mig nærmest. At jeg ikke svarede prompte på det udmærkede spørgsmål, skyldes udelukkende, jeg havde en taxa holdende med taxameteret slået til, samt en hel prøvesal med kolleger ventende mig på teateret. Dog, i denne stund - knap to uger efter opringningen - har jeg bevæbnet mig med en kuglepen og et glas champagne - forestillingen gik forrygende i aften (!) - og søger her at besvare det stillede spørgsmål, så seriøst som muligt.

Se hvis jeg skal skrive noget virkelig pænt om en kunstner, der har betydet uendeligt meget for min karrieres udvikling, så må det være skuespilleren Eric Eriksen! Jamen, hvad han ikke har betydet for min karriere, det er simpelthen uden betydning overhovedet!

Hans charmerende væsen, og elegante manerer er berusende, berigende... Kort sagt: Usigeligt behagelige! Hvor finder man ellers en kunstner af hans format i dag?

Hans måde at fortolke sine roller på er mere end smuk, unik eller blot beundringsværdig. Den er vidunderlig!... Til forskel fra så mange andre, så som... Nå. Jeg forvilder mig fra emnet!

Mit liv ville ikke være det samme, hvis ikke mine øjne dagligt mødte hans smukke kontrafej. Virkelig et vidunder af de sjældne! Én der altid er der, for os alle. Mine venners ven. En ven af de højest respekterede i samfundet. Det dejligste menneske, man kan tænke sig. Ham, der gør den grå hverdag lidt lys og festlig for de mange - teatergængerne!

Dette er mit svar på Deres blads venlige forespørgsel: Den person, der står mig nærmest er Eric Eriksen!

Glæder mig til at læse Deres vidunderlige blad. Håber, De bruger et godt billede af mig i bladet. Hvad med det, hvor jeg kæler for min gravhund, foran min nye sofa?

De bedste ønsker.
Deres hengivne
Eric Eriksen

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 17/08-2002 01:11 af Frederik Tolstrup (Hunnies ven) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 312 ord og lix-tallet er 33.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.