Bekendt med skyggesider


6 år siden 2 kommentarer Livshistorier afmagt fremmedgørelse følelser

2Glædelig fars dag - hele året rundt
Til min pappa. · Hermed en wienerstang med tanker og associationsla... [...]
Livshistorier · mennesketyper, refleksion, nostalgi
1 år, 6 måneder siden
3Det usynlige genfærd
Aftenen var særdeles lunefuld, diskotekets gæster virkede velopla... [...]
Kortprosa · mørke, identitet, oprør
6 år siden
3Grænselandet mellem skøn
Skønheden er ubeskrivelig og uimodståelig · Skønhed er udefinerbar ... [...]
Filosofihulen · ungdom, eksistentiel, kvinde
6 år siden
2Vestjyllands spirende talenter
Igennem mange år var vi pot og pande. Vi delte de samme interesse... [...]
Livshistorier · venskab, refleksion
6 år siden
2Bekendt med skyggesider
Du var den mindste i gymnasieklassen. · Du var en original på mange... [...]
Livshistorier · afmagt, fremmedgørelse, følelser
6 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Alexander Petersen (f. 1993)
Du var den mindste i gymnasieklassen.

Du var en original på mange måder, men aldrig en idiot.

Du havde i realiteten mere at byde ind med i timerne, men gjorde det sjældent.

Du lod dig aldrig irritere, hvad enten du indgik i "steel-a-midget"-legene i Londons gader på studieturene eller blot blev drillet med klichefyldte dværge-jokes foran alle.

Du var god til at indgå socialt, men barnligheden var til at anspore og den gik ud over dit faglige engagement.

Du var oftest den der brugte dit store økonomiske råderum til at finansiere dine studiekammeraters måltider i kantinen, men pludselig fik det en ende. Du sagde aldrig noget til nogen, men måske var den fortiede sandhed også bedst at holde for sig selv.

Vi kendte ikke din omgangskreds.
   Vi anede ikke uråd.
   Vi tog dig for den du var.
   Vi respekterede dig rent faktisk.

MEN

Pludselig blev det offentligt kendt i flere lokale medier:
   "Voldsom røver fra Horsens skal fem år i fængsel"

Dit navn stod med store tydelige bogstaver.
   Du var skyldig. Du var blevet fældet. Du stod til fem års fængsel.

Vi har undret os over, hvad der har motiveret dig til at begå et røveri, der på så mange måder virkede ugennemtænkt. Du blev fældet på en Google-søgning, hvor du de facto havde skrevet "hjemmerøveri". Du lod din hjerneblødning gå ud over uskyldige gamle mennesker.

Vi forstår det stadigvæk ikke, men måske kunne du da i det mindste have sparet de frokostpenge, som du gladeligt spenderede på dine studiekammerater og undgået en sådan ekstrem forbrydelse, hvis det var penge du manglede?

Jeg skriver dette, idet jeg har undret mig grænseløst over, hvad der gik galt.
   Ingen ved det, men nogle midtjyske fugle hvisker sommetider "narkogæld" til mig.

Vi ses på den anden side af tremmerne.

P.S. Jeg giver sgu frokosten næste gang, Nicolai.
Forfatterbemærkninger
En sandfærdig historie, hvor jeg leger med personlige pronominer.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/06-2017 01:32 af Alexander Petersen (Alextheman) og er kategoriseret under Livshistorier.
Teksten er på 306 ord og lix-tallet er 35.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.