Kritikkeren


5 år siden 0 kommentarer Essays meninger samfund hunde

2Tro og håb
Jeg leder i skyggerne, jeg ser i mørket for at finde lys, jeg søg... [...]
Essays · livserfaring
5 år siden
2Gadens brosten
Jeg glider hen over gågadens brosten, jeg svæver uden at falde, d... [...]
Essays · det ukendte, udskillelse, anderledes
5 år siden
1Lea
Skyggerne spiller mig en pus, de gør de små solstråler som siver ... [...]
Kortprosa · lykke, ægte kærlighed, møde
5 år siden
3Dealer
Jeg er Følelsespusher, jeg sælger følelser til dig, jeg gør dig a... [...]
Filosofihulen · følelser
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Martin Nielsen (f. 1990)
Kritikkens mestre er civilisationens vugge. Vi kritiserer gerne, en undren over samfundet, det er et spørgsmål om livet.

vi bærer arrene efter uretfærdighedens spidse tårne på huden, vi rækker hånden ind i fordærvets krat for at fjerne ukrudtet.

Hvad der for nogen syntes uoverskueligt, ligegyldigt, undværligt, bliver af kritikeren belyst igennem mikroskopisk nærsyn.

Glorierne skal dog stadig skinne så de pudses jævnligt. de skider i baghaven, de får hunden til at samle op mens de holder den tæt i slipsesnoren.

Ego-Individualismens vestlige højborgstårne trækker lange skygger i den tredje verden, der skærmer de for det lys universet havde tiltænkt alle sine skabninger.

Moppedrengene sidder tungt på papiret, som de gemmer til trængte tider. de fyrer op i pejsen med en seddel af gangen for at holde gløderne ved live.

Sådan holdes kritikkerne i deres komfortzoner, ikke for kold ikke for varm men lige tilpas.
Forfatterbemærkninger
En hyldest til alle kritikkens mestre! som jeg deler dette fornemme forum med ;-)

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 22/09-2018 19:28 af Martin Nielsen (martin23april90) og er kategoriseret under Essays.
Teksten er på 144 ord og lix-tallet er 37.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.