2Tro og håb
Jeg leder i skyggerne, jeg ser i mørket for at finde lys, jeg søg... [...]
Essays · livserfaring
5 år siden
2Gadens brosten
Jeg glider hen over gågadens brosten, jeg svæver uden at falde, d... [...]
Essays · det ukendte, udskillelse, anderledes
5 år siden
1Lea
Skyggerne spiller mig en pus, de gør de små solstråler som siver ... [...]
Kortprosa · lykke, ægte kærlighed, møde
5 år siden
3Dealer
Jeg er Følelsespusher, jeg sælger følelser til dig, jeg gør dig a... [...]
Filosofihulen · følelser
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Martin Nielsen (f. 1990)
Jeg leder i skyggerne, jeg ser i mørket for at finde lys, jeg søger mening hvor der ingen er. Blandt tåber og godtroende går jeg på gyngende grund og satser det hele, for sandheden har ingen pris, den er uerstattelig. Jeg ved at min mening er ilde hørt, jeg har hørt det før, men jeg siger den alligevel, jeg taler men ingen lytter. Det er mit liv, det er mit håb. De kigger skævt til mig og tror jeg er et fjols, de har altid ret, de ved bedst hvad der er godt for mig, hvem er jeg at vide hvad jeg ved, mig uden dannelse, uden baggrund, et spøgelse i de etableredes øjne, en poet blandt slummens børn. Erfaringer igennem livet har gjort mig livsklog, vis på en måde som ikke kan købes for penge, eller studeres i bøger, jeg har følt livet på kroppen, mærket det i sindet, det har sat spor som gjort mig til den jeg er i dag, noget som jeg aldrig vil være foruden. Meningen leder jeg efter hver dag, jeg finder den i hvert et minde, hver en stund med dem jeg elsker, et åndedrag taget i fordragelighedens kokon som bringer mig nærmere det endegyldige formål, blot at eksistere.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 08/12-2018 20:52 af Martin Nielsen (martin23april90) og er kategoriseret under Essays.
Teksten er på 206 ord og lix-tallet er 41.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.