Remouladekærlighed


4 år siden 6 kommentarer Smilebåndet nysgerrighed hyldest ægte kærlighed

1De rigtigeste forkerte krøller
Som barn sad hun tit i gyngen, der hang i træet, uden for deres r... [...]
Noveller · barndom, frygt, liv
4 år siden
6Remouladekærlighed
Der findes mange kærlighedshistorier der ikke er blevet fortalt e... [...]
Smilebåndet · nysgerrighed, hyldest, ægte kærlighed
4 år siden
2Tumultarisk indkøbsmani
Dagen før dagen. · I morgen fra klokken seks til nul nul dut vil ha... [...]
Smilebåndet · fortidsminder, livsanskuelse, afhængighed
4 år siden
5Voksenlivsfrikvarter
Vi har været på Bakken, for at holde voksenlivsfrikvarter. Om dag... [...]
Smilebåndet · tanker, bakken, livet
4 år siden
5Henkastet panik
Når man skal overraske nogen, kan det føles som en date. Alt kan ... [...]
Smilebåndet · overraskelse, tanker, vanvid
4 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mette-Maj Ronja (f. 1991)
Der findes mange kærlighedshistorier der ikke er blevet fortalt endnu.
Historier om 'Det pølsede danmark' er nogle af de stærkeste, smukkeste fortællinger der fortjener opmærksomhed og kærlighed, hvis du spørger mig.

Det er Brugsen i Marstal, Slap a' i Køge, 1 2 3-grillen i Nørre Nissum, Skænkestuen i Kerteminde, Amatørteaterforening Stjernen i Skærbæk, Spinderokken Bodega i Ikast og Det Blå Marked i Haslev.
Sidstnævnte er et sted vi ofte besøger. Jeg elsker kræmmermarkederne helt ubeskrivelig højt. Sidst vi var afsted kom vi hjem med en uro der forestiller en måne i guld med hængene stjerner. Vi fandt også kinesisk porcelæn. Det er egentlig mit primære fokus når det kommer til sådanne steder.
VHS-maskiner, læderjakker, plader, brødkurve, ridesadler, knallerter, dækkeservietter og sofaer. Du kan finde alt og du kan købe alt! Du kan blive venner med alle og blive uvenner med alle, hvis du ikke kan finde fælles enighed om prisen.

Et af de skønneste steder er cafeteriet på Det Blå Marked. Her kan du få ALT hvad hjertet begærer. Halv gris med rødkål og det sorte hav i juleburger, tåst, skinkesøm i spændetrøje, æg'madder, stjerneskud og en guppy i ruskindsjakke med sveller og bedstemors hoste. Og pillerpaller og Kaf', selvfølgelig.

Og alt dette er vel egentlig hvad hjertet begærer?

Mens du indtager alt dette fortræffelige kræs kan du møde nogle af de mest inspirerende mennesker på jorden. En sludder for en sladder med gud og hver mand, er noget det giver mening, og nogle gange stof til eftertanke.

Det er simpelthen en gratis billet til ransagning af din sjæl og en påmindelse om, at det er DEJLIGT at møde mennesker.

Det er DEJLIGT at tale mennesker.
Det er DEJLIGT at tage hovedet ud af dit eget røvhul.

Jeg vil derfor opfordre jer alle til, at tage ud i det smukkeste forårs Danmark, og besøge alle de forrygende perler der eksisterer rundt omkring.

DET ER DEJLIGT.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/02-2020 20:28 af Mette-Maj Ronja og er kategoriseret under Smilebåndet.
Teksten er på 316 ord og lix-tallet er 39.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.