Fyldepennen · Udvikling af Fyldepnnen.dk

11 svar
Senest opdateret 5 år siden · 9 bruger(e) deltager
6 år siden

Til fyldepennen.dk

Jeg skriver dette indlæg til jer, ikke som "en brok", men mere som et "indspark" til sitet. Siden hjemmesiden digte.dk forsvand har fyldepennen.dk været et godt alternativ. Mon I er de samme personer?

Som daglig bruger af sitet her, har jeg gjort mig nogle tanker, som jeg så simpelt som muligt har kundgjort herunder:

1) Indsendelse af skrifter til sitet

Reglen om at du skal have en vis aktivitet på sitet, for at kunne oprette nye tekster, er utidssvarende og uheldig.

Det er det fordi, du tvinger folk til at kommentere uden at have lyst til det, og ofte er kommentarene tilfældige
og i værste fald ligegyldige.

Denne hindring burde fjernes, så du kan indsende de tekster du vil, og folk kan kommenrtere på det de vil.
På denne måde vil sitet formentligt også få flere brugere. Ofte er der kun 10-20 logget ind på samme tid.

2) GUI (Graphic User Interface) altså, det visuelle udtryk på sitet kunne godt trænge til en opstrammer. Det kunne fx være i forhold til den 'editor' som vi brugere har når vi skal indsende en tekst. Iallefald digte bliver pre-formateret til en <center> og med en pre-defineret størrelse. Det kunne måske ændres.

3) Redigér profil funktion
Det kunne være en idé med en udviddet redigér funktion, således at du kan redigere din profil yderligere

4) CHAT
Det er sjovt med chatten! Men den benyttes ret sjældent, desværre. Måske der kan gøres noget ved dette.

// Knud

6 år siden
6 år siden

Jeg er helt enig med dig Knud - i alle dine punkter.

Sitet trænger til en makeover. Designet er forældet og upraktisk. Især har jeg et issue med den måde de publicerede tekster vises på, i sådan en lille søjle i midten af skærmen. Det er et problem hvis man skriver digte med lange sætninger, hvor teksten kommer til at se rodet ud. Det kan som Knud nævner fikses ved at man giver brugerne mulighed for selv at bestemme tekst størrelsen, så teksten kommer til at stå pænt og den dermed bliver nemmere at læse. Men egentlig så jeg helst at hele designet røg til fordel for noget mere moderne og smart.

Jeg kunne også godt tænke mig, at det blev muligt at redigere kategorien for en tekst, hvis man har sat den forkert. Det kan man ikke nu, så skal man ind og slette teksten og poste den igen og har man allerede postet en tekst den uge, så skal man enten vente en uge mere eller spamme med kommentarer. Det er ikke rimeligt. Lidt mere fleksibilitet ville være rart. Helst så jeg at man kunne redigere ALTING efter man har sendt det ind, hvis man senere har lyst til det.

Reglen omkring de tvungne kommentarer har jeg før nævnt i min dagbog. Den er skide irriterende for at sige det rent ud og resulterer i kommentar spam på forsiden og ligegyldige kommentarer, som folk bare smider fordi de skal. Jeg ved ikke med jer andre, men jeg vil da tusind gange hellere have EN dybfølt kommentar fra en person, der har LYST til at kommentere af egen fri vilje, end 10 kommentarer fra folk der dybest set er totalt ligeglade og sandsynligvis ikke engang har har læst teksten før de kommenterede med deres "standard svar."

Mere indholdsrige profiler ville være et plus, så man virkelig kan få et indtryk af hvem folk er. Det kan man ikke nu, hvor alt man har er et mikroskopisk billede og en kort tekst. Hvorfor overhovedet have profiler, hvis man ikke har mulighed for at gå i dybden med mennesket bag den?

Jeg ved ikke hvad der sker med den chat. Jeg har prøvet at få folk derind. Jeg har tit siddet der alene i en times tid, uden noget selskab. Jeg kan ikke rigtig se hvad fyldepennen har en chat for, når den stort set ikke bruges. Jeg tror det har noget at gøre med at sitet ikke har særlig mange aktive brugere, det er stort set de samme 10 stykker der er på hver dag og de gider af den ene eller anden grund ikke chatte. Vi har brug for flere AKTIVE brugere, men jeg tror bare ikke siden kan tiltrække mange nye mennesker før der bliver lavet nogle ændringer.

6 år siden
6 år siden

Jeg er enig. Jeg er ofte meget forvirret over denne side. Kæmpe potentiale og god ide bag sitet. Navigationen lader lidt tilbage at ønske.

6 år siden
6 år siden

Lad det blot ikke blive en kopi af Facebook. Jeg er selv stort set tilfreds med Fyldepennen, som den er. Men jeg forstår bestemt kritikken med at man lige skal fyre fem kommentarer af før man kan sende en tekst ind. Det er en betydelig risiko for at disse tvungne kommentarer bliver af mindre lødig kvalitet.

6 år siden
6 år siden

5 kommentarer? er det ikke 10 kommentarer, for det er det jeg altid har skullet gøre.

Jeg er helt enig at det ikke giver mening at man skal give kommentarer for at kunne udgive noget - dette var slet ikke et krav på digte.dk.
Personligt synes jeg det skal slettes helt, det der krav med at skrive et bestemt antal kommentarer før man kan udgive - fordi ja, det giver mening nogle ret meningsløse kommentarer.

Jeg er sikker på at folk nok skal komme med kommentarer til andres værker, det gjorde de jo også inde på digte.dk på trods af at det ikke var nødvendigt.

Derudover savner jeg at den der skriveøvelse-side bliver opdateret. Der mangler nye øvelser til. Seneste øvelse er jo lavet for flere år siden.

Jeg tænker selv, at det ville være rart hvis der kom nogle svar herinde fra dem der har ansvaret for Fyldepennen.dk, kunne man få det mon?

6 år siden
5 år siden

Jeg har forsøgt at undersøge hvem der står bag, men de har skjult det, og det er der selvfølgelig gode grunde til.

Årh ja ... digte.dk var et herligt site.

jeg tænker det nok er et spørgsmål tid og ressourcer for dem der står bag her. Men man kunne jo forestille sig et årligt medlemskab på måske 52,- kr. En krone per uge?

5 år siden
5 år siden

Det er naturligvis dejligt at høre at der er ønsker om videreudvikling af Fyldepennens hjemmeside, men et privat projekt som Fyldepennen handler ganske enkelt om tid og ressourcer, og gennem længere tid har det desværre været en periode hvor der ikke er tid til at forkæle brugerne. Fyldepennen er en privat hjemmeside som stilles tilrådighed helt gratis - og har været gratis at benytte gennem alle år. Det bliver forhåbentlig ved.
Det kan ikke udelukkes at der i fremtiden vil komme lidt videreudvikling af Fyldepennen, men det kan der modsat desværre heller ikke gives lovning på.

Jeg vil dog gerne opfordre til at man undlader at oprette debatter med misvisende emner såsom at Fyldepennen lukker, blot fordi man er utilfreds med den måde hvorpå Fyldepennen fungerer. På forhånd tak!

5 år siden
5 år siden

Kenny

Tak for dit svar, og det giver helt klart mening.

Årsagen til at jeg valgte emnet "Fyldepennen.dk lukker" var kun for at tiltrække debat, og det virkede jo.

Tak igen, og det bliver så spændende at se hvad fremtiden bringer.

// Knud

5 år siden
5 år siden

Den slags spøger man ikke med, Knud. Nogen af os, f.eks. jeg, kunne jo få et tilfælde! babu babu!

Kåemer

5 år siden
5 år siden

Jeg er også meget enig.
Synes at jeg savner noget nyt på Fyldepennen. Primært i skriveøvelser som jeg virkelig godt kan lide. Men jeg synes at det er trist at se, at der ikke er kommet nye skriveøvelser i 8 år!

5 år siden
5 år siden

Det ville shu være dejligt hivs følgende funktioner eksisterede:

- slet indlæg (digt/debat osv...)
- slet kommentar
- download alle dine skriverier enten i en HTML/PDF udgave

5 år siden
5 år siden
#11

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Udvikling af Fyldepnnen.dk er startet 28/04-2018 12:38 af Knud Kjølhede Petersen (knudkp) og er placeret under Fyldepennen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

0Krimikonkurrence Leitura
5 timer, 36 minutter siden · heksemutter
45Dagens DJ
3 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
9 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
9 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
25 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 4 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 14 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 26 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 7 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 14 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 15 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 19 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
3 måneder, 20 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
3 måneder, 22 dage siden · Ansu
1Kreative hjemmesider
3 måneder, 22 dage siden · Tungnemt
4163Dagens ord
3 måneder, 29 dage siden · Savanti
11Hvad sker der for, at ingen læser m...
4 måneder, 13 dage siden · Løvinde
1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
4 måneder, 22 dage siden · Skriverkunstner
3Fortivlet: Ægteskab uden romantik -...
4 måneder, 25 dage siden · Maria77
8Poesi forlag søges
5 måneder, 3 dage siden · heksemutter
3Dagens Dok
5 måneder, 17 dage siden · HamDenKorte
5God digital bogside
5 måneder, 18 dage siden · HamDenKorte
3Dansk eller Engelsk?
5 måneder, 18 dage siden · cell
5Dagens Sketch (del en sketch/joke)
5 måneder, 19 dage siden · HamDenKorte
8Hjælp og råd vedr. Økonomisk værgem...
5 måneder, 23 dage siden · David H
162Hvad er du taknemmelig for i dag?
5 måneder, 23 dage siden · Ansu
2Voldtægts-kultur
5 måneder, 23 dage siden · Ansu

Fyldepennen

4Venne/følge liste.
11 måneder, 4 dage siden · Ansu
23Kommentarer
1 år, 3 måneder siden · Ansu
3Høj opløsning billed redigering
1 år, 6 måneder siden · switch
2Fyldepennen
1 år, 6 måneder siden · Ansu
4NATO
2 år siden · Engbo
2Datid og fortid
2 år siden · Filia
0Musik
2 år siden · Savanti
3Hvis du kunne vælge
2 år siden · Engbo
2Hvordan finder jeg gamle debatter o...
2 år siden · Eddie
1Internationalt
2 år siden · MerakiPLyhne
27Skal vi starte et skrive- fortællef...
2 år siden · Anniina
2Navne
3 år siden · Engbo
2Må eller må man ikke?
3 år siden · Savanti
4Sortering af dagbog
3 år siden · Prem
1Er glad for at....
4 år siden · Eddie
2Hjælp - flyt af tekst til anden kat...
4 år siden · knudkp
3Sletning af profiler
4 år siden · NAHansen
2Har du osse været ude for det?
4 år siden · NAHansen
1Redigering af kategori efter public...
4 år siden · NAHansen
0Spam fra profilen : Ellen baby
4 år siden · knudkp
10Danmark
4 år siden · dino
16Chettoer
4 år siden · Engbo
5Norges bjerge
4 år siden · Engbo
0Lidt sjov med statestikken
5 år siden · knudkp
0Opfindelse til fyldepennen
5 år siden · Savanti
2Hvorfor ?
5 år siden · Brehmer
2Google
5 år siden · Savanti
6Skriveøvelser
5 år siden · Miss-Leth
0Sjovt!
5 år siden · knudkp