Ordet er frit · Mand/kvinde

83 svar
Senest opdateret 5 år siden · 7 bruger(e) deltager
5 år siden

På ejendommen jeg bor i er der facadearbejde i øjeblikket, og det vrimler med håndværkere. Blandt dem er der to piger. De er klædt ligesom mændene, de arbejder som dem, og der er så vidt jeg kan se slet ingen forskel. Alligevel er der ikke tvivl om, at de er kvinder.

Hvad er en kvinde, og hvad er en mand?

Kåemer

5 år siden
5 år siden
#1

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

Nicolas

Det er da et udmærket svar. Du føler den samme usikkerhed som, og vi er i hver sin ende af livet.

5 år siden
5 år siden

En kollega sagde engang til mig, at hvis man kører i elevator og en anden træder ind, så kender man måske intet til denne, og bemærker ikke noget særligt, men man kan altid sige om det var en mand eller en kvinde.

Og det er jeg enig i. Den kommunikation der angår om den man ser er han eller hun kører på det bredeste bredbånd af alle.
Der er vi som dyrene. Dyr tillægger det kæmpe betydning om den artsfælle de møder har det ene køn eller det andet.

Selv synes jeg det er dejligt at se en kvinde i et mandefag. Selvom hun er i mandligt arbejdstøj og betjener det samme værktøj er hun stadig kvinde med alt hvad der hører til.

Pudsigt iøvrigt at kvinder trækker i mandens uniform når hun vælger fag som smed, maler, tømrer osv. men når en mand vælger kvindefag, giver man ham ikke kvindens uniform på, med mindre den også inkluderer bukser.
Jo jeg synes det har stor betydning om nogen er kvinde eller mand.
Undtagen når taler er om rettigheder. Der synes jeg at alt skal være lige, hvis det er muligt.

5 år siden
5 år siden

Hvis kvinder styrede verden var der mindre krig. Til gengæld skulle vi skændes og diskutere de mest ligegyldige ting:)

5 år siden
5 år siden

Jeg kan sagtens se forskel på mænd og kvinder, jeg kan bare ikke forklare hvor i forskellen består. Når jeg lige ser bort fra den detalje jeg kan se hvis jeg kigger ned i underbukserne - men det gør jeg jo ikke på enhver jeg ser på min vej.

Jeg er en mand. Det er jeg aldrig i tvivl om. Men når jeg ser på de almindelige definitioner på hvad en rigtig mand er, så burde jeg måske være i tvivl.

5 år siden
 
Viser kun 10 af i alt 83 indlæg
5 år siden

"Din brug af Goebbels som billede er et klassisk eksempel på netop Goebbels'sk tankegang og metode: Man forsøger at påvirke folk i en bestemt retning. Det sker ved at bringe eksempler på noget som er oplagt ubehageligt for alle. Og så kobler man tingene sammen så det skaber en ubehagsfølelse omkring det som Goebbels ønsker at folk vil afsky."

Brugen af Goebbels metode var ganske rigtigt klassisk negativ propaganda.
Spredning af negativ og løgnagtig propaganda om folk med en anden politisk og etnisk baggrund.
Nøjagtig den samme metode som Den Korte Avis og dens ligesindede betjener sig af.
Derfor Goebbels som eksempel, men en Trump eller Marine Le Pen kunne da også have været anvendelig. Dog er regningen for deres løgne endnu ikke blevet præsenteret for os i deres fulde omfang, og vel knap for Goebbels virke også.

Med venlig hilsen
Kattegat

5 år siden
5 år siden

Taler vi om regninger, så er prisen på det pågående sociale eksperiment på ca 35 milliarder årligt. (Sagt på officielle TV kanaler) Og det bliver nok ikke mindre fremover.

Dette tal kan reduceres ved at få flere i job og ikke mindst kvinderne. Men det forudsætter at der ER nogle jobs at få. Derfor gælder det om at holde danske virksomheder i Danmark. Og ikke skræmme alle ud fordi hele DK skal være en naturpark.

Den korte avis' arbejde kan medvirke til at gøre regningerne mindre også. Ved at bevidstgøre den alt for ofte naive danske befolkning og dens ligeså naive ledere.

5 år siden
5 år siden

Den regning jeg forudser kan ikke gøres op i kroner og ører - desværre.
Jeg forudser en regning i form af vold, drab, tab af frihed og værdighed, hvis det nuværende eksperiment med stadig eskalerende moralsk forfald fortsætter.
Forhåbentlig tager jeg fejl, men historiske erfaringer taler imod.

Med venlig hilsen
Kattegat

5 år siden
5 år siden

Du har helt ret, Kattegat.
Men jer læser din mening sådan at du appellerer til at ændre på virkningerne i stedet for at ændre på årsagerne.

Virkningerne af omfattende migration har generelt intet med moral at gøre.
Men hvis et lands ledere har haft mulighederne for at undgå samfundets forfald, men ikke har handlet, så er der et moralsk problem.

Jeg ser Victor Orban som et moralsk handlende menneske. Han elsker sit land og folk højere end de globalistiske drømmescenarier.

Det multikulturelle samfund eksisterer ikke. For det er ikke ét samfund, men mange. Og de vil uundgåeligt bekrige hinanden. Kun det indbyrdes styrkeforhold afgør kampen.
Det gælder i klassekampen. Og i kulturkampen.

5 år siden
5 år siden

dino!
Du kan jo frit vælge at læse, hvad jeg skriver, som du vil.
Dog er din konklusion på problemernes årsag og virkning direkte i modstrid med min opfattelse af tingene.
Det overrasker nok ingen af os.

Med venlig hilsen
Kattegat

5 år siden
5 år siden

Nej, Kattegat - jeg er heller ikke overrasket.

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Mand/kvinde er startet 10/11-2018 18:16 af Kåemer Asmussen (Kåemer) og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

5Dine største inspirationskilder?
7 dage siden · AnsuLa
2Digtteknikker: GAS-sætninger
25 dage siden · Tungnemt
4Dage med Ralf.
26 dage siden · MollyTrine
10Berøringsangst mht. kommentarer?
1 måned, 18 dage siden · David H
2Hvor blev digtene af?
1 måned, 26 dage siden · Tungnemt
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
2 måneder siden · Kafkaesque
43Dagens DJ
2 måneder, 2 dage siden · Ansu
5Digtteknikker: undgå adjektiver
2 måneder, 3 dage siden · Tungnemt
25Digte
2 måneder, 7 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
2 måneder, 8 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
2 måneder, 11 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
2 måneder, 12 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
2 måneder, 14 dage siden · Ansu
1Kreative hjemmesider
2 måneder, 15 dage siden · Tungnemt
4163Dagens ord
2 måneder, 22 dage siden · Savanti
11Hvad sker der for, at ingen læser m...
3 måneder, 6 dage siden · Løvinde
1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
3 måneder, 15 dage siden · Skriverkunstner
3Fortivlet: Ægteskab uden romantik -...
3 måneder, 17 dage siden · Maria77
8Poesi forlag søges
3 måneder, 26 dage siden · heksemutter
3Dagens Dok
4 måneder, 9 dage siden · HamDenKorte
5God digital bogside
4 måneder, 10 dage siden · HamDenKorte
3Dansk eller Engelsk?
4 måneder, 11 dage siden · cell
5Dagens Sketch (del en sketch/joke)
4 måneder, 11 dage siden · HamDenKorte

Ordet er frit

1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
3 måneder, 15 dage siden · Skriverkunstner
3Dansk eller Engelsk?
4 måneder, 11 dage siden · cell
521Kontraster
4 måneder, 18 dage siden · Brehmer
1Spørgeskema; Hjælp mig lige med min...
9 måneder, 26 dage siden · Snowlion
1Pennemakker efterlyses (ihærdigt)
10 måneder, 20 dage siden · ScribblyCat
4Se verden i et nyt lys!
11 måneder, 24 dage siden · heksemutter
35Mellemgaard - et forlag i frit fald
1 år, 1 måned siden · Bullensohn
5Er jeg den eneste, som savner en pe...
1 år, 1 måned siden · Eddie
0Wadskjær Forlag
1 år, 2 måneder siden · RBAN
4Hvordan håndterer man skriveblokade...
1 år, 2 måneder siden · grkemacar
2Boganmeldelser
1 år, 5 måneder siden · Brit Skovgaard
140Dagens Vits
1 år, 6 måneder siden · leviP
27Chatten
1 år, 7 måneder siden · grkemacar
15Gang i lidt større projekter: Novel...
1 år, 7 måneder siden · Eddie
1Selvudgivelse, momsfritagelse og Am...
1 år, 11 måneder siden · Turse
0Alt er relativt
2 år siden · Ansu
2Feedback søges til min novellepodca...
2 år siden · Stenfisker
4Hjælp ønskes til sangtekster
2 år siden · Den Lianer Gois...
0Presse meddelser
2 år siden · JesperSB
20Komplimenter
3 år siden · Prem
1DAGENS KÆRLOGHED
3 år siden · Engbo
6Dagens Dammark ,døde mink
3 år siden · Engbo
27Godt man ikke kan
3 år siden · Wernn