Ordet er frit · Mand/kvinde

83 svar
Senest opdateret 5 år siden · 7 bruger(e) deltager
5 år siden

På ejendommen jeg bor i er der facadearbejde i øjeblikket, og det vrimler med håndværkere. Blandt dem er der to piger. De er klædt ligesom mændene, de arbejder som dem, og der er så vidt jeg kan se slet ingen forskel. Alligevel er der ikke tvivl om, at de er kvinder.

Hvad er en kvinde, og hvad er en mand?

Kåemer

5 år siden
5 år siden
#1

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

Nicolas

Det er da et udmærket svar. Du føler den samme usikkerhed som, og vi er i hver sin ende af livet.

5 år siden
5 år siden

En kollega sagde engang til mig, at hvis man kører i elevator og en anden træder ind, så kender man måske intet til denne, og bemærker ikke noget særligt, men man kan altid sige om det var en mand eller en kvinde.

Og det er jeg enig i. Den kommunikation der angår om den man ser er han eller hun kører på det bredeste bredbånd af alle.
Der er vi som dyrene. Dyr tillægger det kæmpe betydning om den artsfælle de møder har det ene køn eller det andet.

Selv synes jeg det er dejligt at se en kvinde i et mandefag. Selvom hun er i mandligt arbejdstøj og betjener det samme værktøj er hun stadig kvinde med alt hvad der hører til.

Pudsigt iøvrigt at kvinder trækker i mandens uniform når hun vælger fag som smed, maler, tømrer osv. men når en mand vælger kvindefag, giver man ham ikke kvindens uniform på, med mindre den også inkluderer bukser.
Jo jeg synes det har stor betydning om nogen er kvinde eller mand.
Undtagen når taler er om rettigheder. Der synes jeg at alt skal være lige, hvis det er muligt.

5 år siden
5 år siden

Hvis kvinder styrede verden var der mindre krig. Til gengæld skulle vi skændes og diskutere de mest ligegyldige ting:)

5 år siden
5 år siden