Hvad mener du, Eigil? - Et billede


21 år siden 0 kommentarer Kortprosa

2Død-enkelt
Eks-kæreste. · Piller. · Død.
Digte
13 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Ekstra-materiale · Katrines marmorkage · Hvid dej: · 300 g mel · 300 g st... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Jubilæumsdagen · Netop dén dag var der feststemning. Cutiebound hav... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles gode nyhed · - Hvad er klokken? spurgte Christian. Katrin... [...]
Romaner
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frederik Tolstrup (f. 1982)
- Jeg kan, ærligt talt, ikke se noget galt i, at man kommer sammen med sine kolleger privat...
   - Nej. Selvfølgelig...
   - Hvad mener du, Eigil? Er det ikke kun rimeligt, at man gider bruge bare en brøkdel at sin fritid med sine kolleger? Det er da trods alt dem, der skal udstå én til hverdag!
   Eigil flyttede sig nervøst på stolen. Skænkede lidt mere øl op i sit glas. Vejede flasken lidt imellem sine hænder, for at vinde tid. Så rømmede han sig omstændeligt, og sagde:
   - Jeg synes... Je-je-jeg synes ikke rigtig arbejde og privatliv kommer hinanden ved. Man kan da sagtens have et glimrende samarbejde, uden at komme privat sammen. Jeg mener, det er jo ikke sikkert man vil vide, hvordan éns kolleger er privat, når det kommer til stykket!
   - Ikke det? Hvis jeg var en sindssyg morder, ville du så ikke være glad for at vide det, måske?
   - Hvis du virkelig var sindssyg, så sad du nok ikke her, og hvis du var morder, havde du nok udstået din straf, og...
   - Det' da ikk' sikkert!
   - Nej, okay, men...
   - Nå. Skid nu være med det. Ha' en bajer til?
   - Næh... ellers tak. Jeg må se at komme hjem. Tak for i dag.
   - Ses i morgen!
   Eigil rejste sig skælvende, og forlod lokalet. Han havde så let som ingenting genkendt sin kollega, som den eftersøgte morder, på forsiden af det Ekstra Blad, der lå oppe på bardisken.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/08-2003 13:34 af Frederik Tolstrup (Hunnies ven) og er kategoriseret under Kortprosa.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.