7Bibliotekets univers
Solstrålerne står ind gennem vinduet, man kan se de små støvkort ... [...]
Blandede tekster · eftertænksomhed, inspiration, eksistens
7 år siden
7Beton junglen
Blokkene ligger som supertankere i det flisebelagte hav, fjernt h... [...]
Blandede tekster · hverdag, mennesketyper, tanker
8 år siden
5Rejsen
Skinnerne ligger i solen og akkumulerer varmen · kun vinden høres i... [...]
Digte · eksistentialisme
8 år siden
8Paranoid
Du tager din medicin, men føler du er til grin. · Du lytter til læg... [...]
Digte
18 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
René Laurs Foged (f. 1968)

Klokken nærmer sig midnat, stilheden ligger som en tung dyne over mit
Arbejdsværelse, det er som om tiden står stille, som en astronaut der
Svæver i det lufttomme rum, uden sin sikkerhedsline.

Lytter efter, mærker min brystkasse hæve og sænke sig, stille, fredfyldt, fornemmer blodets susen i mine ører, mine ben reagerer automatisk da jeg går hen over gulvet, hører træet i gulvet give efter, og en knirken for hvert skridt der bliver taget.
Køkkenet ligger i totalt mørke, ved hvor jeg går, selvom mørket er tykt som sort fløjl, har gået her mange gange før.
Køleskabet summer sagte, som om det vil fortælle mig om dets indhold.
Går hen til vinduet, skubber stille rullegardinet til side.

Kigger over mod det andet hus som så mange gange før, kan ikke se hende, prøver at fokusere som jagtfalken i jagtøjeblikket, men uden resultat.
Hendes lejlighed virker tom ubeboet.
Bliver grebet af en pludselig panik, det kan ikke passe, hun må være deroppe.
Tvivlen sniger sig ind under min hud... kan hun være flyttet?
Bliver totalt afslappet da lyset tændes, hjertet banker stærkere end nogensinde.
Spændingen er ulidelig, tager kikkerten og får hende i focus som så mange gange før, ved hun jeg står hernede i mørket, ved hun jeg finder hende:Smuk, tiltrækkende, sexet, dejlig, vidunderlig.

Jeg aner det ikke... kigger kun...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 03/03-2004 13:46 af René Laurs Foged (DOMINUS-DK) og er kategoriseret under Digte.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.