Man får hvad man fortjener


20 år siden 6 kommentarer Klummen

5Stinna fra Støvring
Stinna sidder og venter på sin kæreste i cafeteriaet i Føtex. · Hun... [...]
Kortprosa · parforhold, livsanskuelse
7 år siden
6Kvinden der talte til 10
Der var engang en kvinde der talte til 10, og bagefter gjorde hun... [...]
Kortprosa
20 år siden
5Rend mig i østrogenerne!
Hvorfor er jeg så fandens fyldt af østrogener? · Min barm fylder sg... [...]
Digte
20 år siden
2Magi' la Tour de France
Ohh du dejlige Engel uden vinger · som skæbnen har plantet ved min ... [...]
Digte
20 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Sofie Saper (f. 1966)
Hvorfor skulle det dog være anderledes for mig? 'Noblesse Oblige'.. jeg er ikke adelig og har ikke de adeliges forpligtelser ind i evig bodsdom på de bonede gulve over deres blodtørstige forfædre, som kaprede slotte og huggede hovederne af de knap så heldige på Ruder Konges tid og omkring det berømte Runde Bord.
Jeg er bare mig og som min gamle oldemor ville ha sagt 'man får hvad man fortjener'.

SE.. det har jeg altid sat lidt et spørgsmål tegn ved, men jeg må jo give kvinden ret - man får hvad man fortjener - ligeledes jeg.

Der var engang da jeg følte verden var imod mig.. da jeg i tålmod ventede på at tingene ville forandre sig, mens jeg kastede rødvin i halsen og så på regnen der piskede mod ruden.
Da jeg kastede mig hovedkulds ud i kærligheden, eller noget der lignede skyggen af den i hvert fald, da strudsen med hovedet i busken og røven i vejret var min bedste ven.
Da jeg vitterligt gjorde hvad jeg kunne for at tilfredsstille mine omgivelser det bedste jeg havde lært.. men stadig endte med håret i postkassen, foden i baljen og til sidst med hele min krop på stue 10.

En blodprop i hjernen i en alder af 35.. min oldemors ord lyste i neon på den bleggule tomme hospitals væg.. man får hvad man fortjener.

Jeg havde glemt mig selv - jeg havde glemt min krop. Som en zombie vandrede jeg hvileløst blandt de levende.
Intet betød intet, og intet havde været godt nok til mig - intet pakket ind i fint papir med sløjfe på.. Men han har jo ikke noget tøj på!?! sagde barnet da Kongen kom spankulerende ned gennem gaden..
Nøgen var jeg.. men jeg frøs ikke.. ikke før nu.

Nu vil jeg lade den indestængte varme flyde fra min krop, lade mine håb og mine længsler komme til orde.

Nu vil jeg gribe det satans liv!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/04-2004 18:46 af Sofie Saper (Tawanda) og er kategoriseret under Klummen.
Teksten er på 323 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.