0Hvorfor er livet så svært?
Hvorfor er livet så svært? · Er det meningen at jeg skal få det lær... [...]
Digte
19 år siden
2For dig
Du gav mig din tro · du gav mig din kærlighed · du gav mig din glæde · ... [...]
Digte
19 år siden
0Sorrow
The sorrow is so deep, where does it come from? He does not know.... [...]
Digte
19 år siden
0Darkness
Filled whot darkness, filled whit sorrow, · being careless, · to mak... [...]
Digte
19 år siden
0Not Alone
You arent alone out there · Feeling abandoned · Im here to · Pushed awa... [...]
Digte
19 år siden
0Believe
The hate that burns inside my soul · was love before the bitch turn... [...]
Digte
20 år siden
1Uden titel
If you are the one for me, · then come here · and let me show you · th... [...]
Digte
20 år siden
1Mmmm
Jeg undrer mig over, at livet er så svært, · Er livet værd at leve,... [...]
Digte
20 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Eifer Stones (f. 1988)
Han var bange, han vidste ikke hvad han skulle gøre, de sagde at hans mor skulle dø, at det var derfor de kørte hende på hospitalet.
   "Jamen er det ikke kun migræne?" spurgte drengen.
   Ambulancemanden kiggede ned på ham og sagde ikke noget for en tid, så sagde han:
   "Nej det er ikke migræne, din mor har fået en hjerneblødning."
   Drengen kunne ikke andet end bare at stå og kigge.. Han hørte ikke noget, så ikke noget, ordene dannede ekko inde i hovedet på ham, alt blev sort.

Da han vågnede op lå han på en seng, nogle snakkede ved siden af ham, det var hans faster og onkel, de kiggede på ham da de opdagede at han var vågen.
   "Hvor er mor henne?" spurgte han.
   Hans onkels ansigt blev mørkt, men så sagde han:
   "Helle har fået en hjerneblødning, og det er ikke sikkert hun overlever."
   Drengen hørte kun ordet hjerneblødning, det susede igen for ham, han rejste sig og spurgte om han måtte se hende.

Da han kom ind på sin mors stue, lå hun der på hospitals sengen uden at røre sig, han var bange...
   "Mor?" sagde han.
   Hun lå bare der, rørte sig ikke, trak knapt nok været, han løb grædende ud af stuen, undgik gribende hænder og stak af ud på gaden og blev næsten kørt ned af en bil da han løb over vejen.

Få måneder efter han mors hjerneblødning blev hans mor og far skilt. Da han fik det at vide brød hans liv sammen, han prøvede at være hos sin mor og far på en gang, men dette er desværre en umulighed selv for en 12-årig superhelt. Han fik det dårligere og dårligere fordi hans far begyndte at manipulere med ham, sagde at hans mor havde gjort did og gjort dat. Han blev truet med prygl hvis han sladrede til sin mor om alt dette. Hans far forbød ham at se sine venner når han var hos ham, hans far råbte og skreg ham ind i hovedet hvis han kom til at vælte et glas hvand ud på bordet.
   "HVAD FANDEN TÆNKER DU PÅ KNÆGT? KAN DU SÅ SE AT FÅ DET MØG TØRRET OP, DIN SKARNS UNGE?"
   Og hver gang blev drengen endnu mere indelukket.

En dag tog han mod til sig og snakkede med sin mor om det, og hun blev dybt chokeret og begyndte at skælde ham ud fordi han ikke havde sagt det noget før.
   "Hvorfor kom du ikke og sagde at din far svinede mig til bag min ryg, din lille ballademager?"
   Han vidste ikke hvad han skulle sige, han stak af og blev væk i flere dage men kom da til sidst hjem, og fik et lag prygl.

Som følge af alt dette blev drengen meget voldelig og havde ingen venner af nogen art helt op til 8. klasse og han var ikke i stand til at vise nogen form for kærlighed, der var kun plads til had. Men en dag læste hans klasselærer nogle af de digte han havde skrevet sin vrede had og fortvivlelse ned på, og han hjalp ham med at søge psykologhjælp og kom senere over det. I slutningen af 9. klasse fandt han da også "The girl" som han blev forelsket i. Han var 15, næsten 16 og hun lige fyldt 14. Men ironien er at selv kærligheden er imod ham. De har kysset og mere til, men hun siger hun ikke føler noget for ham.


* * *

   I denne tekst brugte jeg navnet "Helle" af hensyn til min mor.. Og det var lettere for mig at skrive mig selv som "drengen" Jeg er i dag kommet over det, har ikke snakket med min far i over et år, hvilket er godt fordi hver gang vi er sammen prøver han at manipulere med mig.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/05-2004 22:34 af Eifer Stones (Eifer) og er kategoriseret under Noveller for børn/unge.
Teksten er på 631 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.