1Den evige jæger
Du jager efter lykken, det perfekte, alle vegne, hele tiden, igen... [...]
Digte
17 år siden
6Musik, bare til mig
Sidder og lytter til musikken, dejlig, inciterende, forførende i ... [...]
Kortprosa
17 år siden
2Min livshistorie - Historien om min datter ...
I en søndag i september skulle L lige over til sit hus på Fyn, de... [...]
Livshistorier
17 år siden
0Min livshistorie - Historien om min datter ...
Under hele forløbet med den ældste søns sygdom (se tidligere afsn... [...]
Livshistorier
17 år siden
12En lille historie
Min yngste datter kom ind til mig på kontoret. · "Hvad laver du?" s... [...]
Kortprosa
17 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Pia H. Nielsen (f. 1953)
Hvem er jeg? Personen bag forfatternavnet Pia H. Nielsen?
   Ja, hvis bare jeg selv vidste det!!
   Jeg kan beskrives, som et produkt af den unikke sammensmeltning af min fars og mors gener og så formet af alle de ting, der er sket omkring mig siden hen. Tilsammen har de skabt en personlighed på godt og ondt.

Jeg har længe gået og puslet med at skrive min livshistorie. Men det er så svært at komme i gang. Der er så mange ting, der skal fortælles og mange af dem er først blevet bearbejdet under selve skrivningen.
   Der har simpelthen ikke har været tid og rum til det før. Tingene er bare sket for hurtigt ind indimellem.
   Men nu er jeg nået til et punkt i mit liv, hvor der skal være tid til at stoppe op og prøve at finde en form for afklaring af, hvorfor skæbnen netop har valgt at ramme mig og min familie med alvorlig sygdom, død og kriser.
   Mange gange har jeg tænkt, at nu må det da stoppe. Nu har jeg fået min del!! Men det gør det ikke. Og alligevel har begivenhederne givet mig en styrke, der har formået at få mig til at bevare livsglæden og optimismen.
   Og når alt kommer til alt, vil jeg ikke bytte.

En god ven sagde engang til mig: "Tja, nogle mennesker lever mere farverigt end andre."
   De ord tænker jeg meget på, især når jeg er nedtrykt og ikke kan overskue det hele.

I min yndlingssang "Jeg elsker den brogede verden" af H.V. Kaalund står:

Var livet en dans på roser,
   Mon alt da var bedre end nu?
   Hvis ej der var noget at kæmpe for,
   Hvad var da vel jeg og du?

   Jeg har valgt at dele historien op i temaer. Og det har jeg valgt, fordi den samlede historie ikke kun er svær at skrive. Den er også svær og overvældende at være læser til. Det er den erfaring, som jeg har gjort med tiden.
   Og det at lære mig og min baggrund at kende kan være en stor mundfuld. Men på denne måde bestemmer du selv, hvor hurtigt det skal gå.

God læselyst og kære læser, hvis du engang imellem stopper op og tænker, at det du læser her, kan ikke passe, så tænk lige på at "virkeligheden undertiden overgår fantasien".

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 11/06-2005 14:53 af Pia H. Nielsen (Pia Nielsen) og er kategoriseret under Livshistorier.
Teksten er på 25779 ord og lix-tallet er 31.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.