Jamen... personligheden!


18 år siden 0 kommentarer Klummen

1Vurdering af et menneske
Der er gået 38 år siden det skete, men i mange områder af verden ... [...]
Klummen
14 år siden
040 og 4 og færdig
Fuldmånen lyser i toppen af sceneriet. Nedenunder blinker i tusin... [...]
Klummen
17 år siden
0En heftig 50-års fødselsdag
I disse dage - for nøjagtig 50 år siden - var Budapest og Ungarn ... [...]
Klummen
17 år siden
0Brunch
Jeg har spist > 100 brunches i ind- og udland. Det skyldes flere... [...]
Klummen
17 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Erik Hulegaard (f. 1949)
Overskriften dækker ikke og dog alligevel denne klumme. Blot en startreflektion over, hvorfor næsten hver anden dansker starter et svar på spørgsmål med "jamen...". den sparker vi til hjørnespark i en focusgruppe i D(ansk) S(prognævn) eller tilsvarende.

Personlig coach og shopper og stylist er blot nogle af dagens tilbud til den travle erhvervskvinde og - mand. Psykoterapeuten og (i de eksklusive tilfælde) psykologen gemmer vi til en anden gang.
Husholdningens BNP tillader efterhånden flere og flere at få ekstern vejledning i dagligdagen og få lagt personlige strategier for fremtiden.
- Vi lever i en ego-tid, undskyld individualiseret tid. Når der nu er tilbygget udehus, dobbelt-carport; bygget nyt køkken og badeværelse med sauna og spa; indkøbt offroader eller MPV (måske på gule plader trodsalt), kæmpe-flad-tv-skærme,pejseanretninger osv., ... hvad i alverden skal vi så finde på?

En lille, let overvægtig og piberygende fremtidsforsker med en charmerende krølle hængende ned i panden fortæller konsekvent og gentagende om den individuelle oplevelsesøkonomi.
Udviklingskurser, coaches, stylister, psykoterapeuter, psykologer, spindoktorer (til de rigtig tunge drenge og piger...) instruerer - undskyld "vejleder" eller "guider" os gennem en jungle af tilbud og fristelser på de merkantile og personlige hylder.

Stress er benzinen og den er dyr...!

Og så er vi tilbage ved overskriften "Jamen....personligheden"?
Ha' en fortsat god dag med sund fornuft som coach.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 01/06-2006 07:30 af Erik Hulegaard (ehu) og er kategoriseret under Klummen.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.