1Vurdering af et menneske
Der er gået 38 år siden det skete, men i mange områder af verden ... [...]
Klummen
14 år siden
040 og 4 og færdig
Fuldmånen lyser i toppen af sceneriet. Nedenunder blinker i tusin... [...]
Klummen
17 år siden
0En heftig 50-års fødselsdag
I disse dage - for nøjagtig 50 år siden - var Budapest og Ungarn ... [...]
Klummen
17 år siden
0Brunch
Jeg har spist > 100 brunches i ind- og udland. Det skyldes flere... [...]
Klummen
17 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Erik Hulegaard (f. 1949)
Hvem er det? Ikke mange kender navnet "Cherilyn Sarkisian"; men hvis vi oversætter det til "Cher", bliver det bekendt.

Denne silikonedukke/glatte bedstemoder (vælg selv) fyldte d. 20. maj 2006 60 år. Naturligvis under gigantisk mediebevågenhed.

Erkendt: Hun vandt en Oscar i 1988 for den kvindelige hovedrolle i Lunefulde måne. En grammy i 2000 for albummet "Believe", absolut noget talent ... eller talent for promovering(?). Hvem husker ikke hendes overskræv-siddende på slagsskibets frontkanon, medens hun sang (eller mere korrekt) mimmede en melodi.
Bedstemoder på 60 år ... er gudskelov i dag en anden figur end den klassiske med sort, halvlang kjole, hvide flæser i kanterne, kraftige underarme, spredte leverpletter på kroppen, gråhvid knude i nakken, varicer på benene og en tyk "dianonissehæl" på skoene. Den samme bedstemoder ventede med lun kakao og (usunde, men dejlige) rosinboller med et uforskammet stort lag smør på. - Jeg husker det tydeligt, eftersom jeg selv var så heldig at have en sådan prototype de første 9 år af mit liv!

Dagens bedstemoder på 60 år er ofte vital, golfspillende og iklædt designer-kludde. Hun har sit eget liv (nogle gange er den kedelige bedstefader smidt ud af matriklen!). Hun er aktiv, deltager i børnebørnenes cv, venindernes trivsel og kulturlivet. Hendes hårfarve matcher moden og i mange tilfælde har hun brugt dele af sin kapitalpension på rekonstruktionskirurgi ... som Cher i sandhed.

Jeg foretrækker nu en anden smuk 60-årig bedstemoder - uden rekonstruktionskirurgi.
Verdens smukkeste afhænger vel af, hvilke øjne der ser og hvilken hjerne, der konkluderer med testetoronerne som benzin.

Til lykke - Mon Cher/Ma Cherè!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 01/06-2006 14:51 af Erik Hulegaard (ehu) og er kategoriseret under Klummen.
Teksten er på 258 ord og lix-tallet er 36.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.