0Faldet for Jea - Kapitel 34
Rejsen gennem · Nu er de to første år gået, uden den helt store kla... [...]
Romaner
17 år siden
0Faldet for Jea - Kapitel 33
Kan tiden virkelig hele alle sår? · Er det den eneste faktor som ka... [...]
Romaner
17 år siden
0Faldet for Jea - Kapitel 32
Forliset i lejligheden -2 · Jeg havde siddet i sofaen i cirka fem m... [...]
Romaner
17 år siden
0Faldet for Jea - Kapitel 31
Hvor kommer Gud ind i billedet? · Hvad er det nu for et fænomen? · Va... [...]
Romaner
17 år siden
0Faldet for Jea - Kapitel 30
Tanker om lys · Jeg sad en aften ved min computer, som så ofte før ... [...]
Romaner
17 år siden
0Faldet for Jea - Kapitel 29
Bruddet med Charlotte · Jeg anede ikke hvordan jeg skulle afslutte ... [...]
Romaner
17 år siden
0Faldet for Jea - Kapitel 28
Vi skriver så meget · Vi siger så meget, men vi mener ikke halvdele... [...]
Romaner
17 år siden
0Faldet for Jea - Kapitel 27
Juleaften 2002 · Denne jul, husker jeg som den værste i mit liv. · Ik... [...]
Romaner
17 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Henrik Weitzmann (f. 1962)
Anders var allerede vågnet, ved syv-tiden. Han var gået ind i stuen, og havde tændt for fjernsynet. Han sad og så lidt af et program om bjergbestigning, -på Discovery channel- men havde hurtigt mistet interessen for det, så han var derefter gået ud i køkkenet for at se om han kunne finde en pakke cornflakes i et af skabene. Derefter gik han ind i spisestuen. Han havde lige hældt op på tallerkenen, og havde taget en mundfuld, da han pludselig slog om sig med armene. Tallerkenen væltede ud over bordet, så cornflakes og mælk sejlede ud over kanterne. Han væltede bagover på stolen, og selv om han forsøgte at gribe fat i bordkanten var han allerede for langt væk. Både Anders og stol tippede, så han slog sit baghoved ind i stueskabet.
   Han rejste sig fortumlet, styrtede ind i mormorens soveværelse og rev dynen af hende.
   MORMOR!!... MORMOR! skreg han og slog hende hårdt på hendes ene arm.
   Grethe vågnede med en voldsom forskrækkelse, som fik hende til at gispe efter vejret mange gange.
   -Hvad er det sket?, er det dig Anders?, spurgte hun stakåndet og forsøgte at finde sine briller på natbordet.
   -DER ER SKET NOGET MED MOR OG FAR!!, JEG SÅ AT DER SKETE NOGET MED DEM, NOGET SLEMT, tror jeg nok..
   Han begyndte at græde højlydt.
   Trine kom farende ind til dem med sit sovedyr knuget ind til kroppen og begyndte også at græde. Ikke fordi hun vidste hvad, der var sket, men fordi hun var blevet forskrækket over den pludselige larm.
   Grethe forsøgte at berolige først Trine, derefter Anders, men de var begge utrøstelige.
   -Børn, hør nu, sagde Grethe og holdt om dem begge. -Vi ringer til jeres mor og far med det samme, så i ikke behøver at være bekymrede længere.
   Grethe begyndte at danne de sig de værste billeder nu, for Anders havde desværre næsten altid haft ret i hans forudsigelser. Hun frygtede ligefrem, Anders uro, så meget, at hun slap begge børn og satte sig på sengen og hurtigt hev ud efter telefonen.
   -Anders, tag Trine med ind i stuen og luk døren, så kommer jeg ind Jer om lidt.
   Anders tog Trine i hånden, gik ind i stuen og lukkede døren, men Grethe kunne stadigvæk høre dem begge græde. Især trine var utrøstelig, så Anders forsøgte, så godt han kunne, at berolige hende.
   Telefonen var optaget. Grethe forsøgte igen, men uden held.
   Hun gik ind til Anders og Trine.
   -Har I lyst til et glas mælk?
   Trine løb efter hende ud i køkkenet.
   -Hvad er der galt mormor? spurgte hun klynkende, hvorfor græder Anders hele tiden?
   -Der er ikke noget galt, skat, han har bare haft onde drømme.
   -Jamen hvorfor græder han så nu, han sover jo ikke længere? spurgte hun med endnu større forundring.
   -Åhh skat, nogen gange kan drømme godt virke som virkeligheden. Det var derfor din storebror blev bange, men der sker ikke noget, det kan jeg forsikre dig om.
   Grethe stod med to glas mælk i hænderne med en forskrækket mine, der nu lyste ud af hende, som havde hun netop set et genfærd i sit eget hjem.
   Hun vidste at dette kunne være alvorligt...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 02/07-2006 15:21 af Henrik Weitzmann og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 527 ord og lix-tallet er 27.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.