0Faldet for Jea - Kapitel 34
Rejsen gennem · Nu er de to første år gået, uden den helt store kla... [...]
Romaner
17 år siden
0Faldet for Jea - Kapitel 33
Kan tiden virkelig hele alle sår? · Er det den eneste faktor som ka... [...]
Romaner
17 år siden
0Faldet for Jea - Kapitel 32
Forliset i lejligheden -2 · Jeg havde siddet i sofaen i cirka fem m... [...]
Romaner
17 år siden
0Faldet for Jea - Kapitel 31
Hvor kommer Gud ind i billedet? · Hvad er det nu for et fænomen? · Va... [...]
Romaner
17 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Henrik Weitzmann (f. 1962)

Kan tiden virkelig hele alle sår?

   Er det den eneste faktor som kan lukke af for smerten? Alt den uskyldige ondskab, som i lang tid har sværmet omkring mig. Summet omkring mit ydre. Denne ondskab, som et fremmedlegeme der med sit magnetfelt har trukket al energi ud af min krop, åbnet op for alle sluser helt ind til mit inderste univers. Et univers jeg en dag pludselig var ved at få kontakt med. Noget så fint og følsomt, som var det silke man kærtegner med en lillefinger, og dog så stort og voldsomt at det kan føles som en traktor med plov, der med hurtige træk gennemtrævler dine indre organer så meget, at du står blødende tilbage, mens du ser dit eget blod finde sammen til flere små søer inde i din flænsede krop.

Jeg vidste jo at der intet ondt var i Jeanne. Jeg kunne ikke finde et eneste eksempel, hvor jeg kunne være sikker på at det var bevidst ondskab. Alt hvad jeg oplevede hende gøre, sige, eller vise, var jo alt sammen noget, der måtte kunne besvares. Svarene kunne jo ligge i hendes barndom, eller senere hændelser i hendes liv. Men hvad kunne jeg anvende det til, når jeg ikke selv kunne finde svarene på mine egne og evige fortvivlede spørgsmål.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 09/11-2006 23:43 af Henrik Weitzmann og er kategoriseret under Romaner.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.