3Luftens betvinger
En mus kravlede op på et tag. · Den drømte om hæder og ære! · "Tænk h... [...]
Rim og vers
13 år siden
5Stranden
Jeg kan bare mærke det. Meget meget tydeligt. Der er ingen tvivl.... [...]
Kortprosa
14 år siden
6Naturen kalder
Her sidder jeg stille og passer mig selv · fjernsynet fanger mit øj... [...]
Digte
14 år siden
9At spise pænt
Peter Pingvin fra det højeste nord · Købte to stole og spisebord · Fo... [...]
Rim og vers
14 år siden
4Sneglefart er ganske rart
Når vinbjergsneglen får en gæst- · Gør den sig rigtig fin · Og hvis d... [...]
Rim og vers
14 år siden
9For Helvede Bitten
"For helvede Bitten.. tag dig dog sammen.. Stå ikke der og leg Co... [...]
Blandede tekster
14 år siden
3Reflektioner over ''skadedyr''
Ude i haven står alting i flor- · Det grønnes, og blomster får farv... [...]
Rim og vers
15 år siden
3Reflektioner over hække
Hvert eneste år på samme tid · Får jeg de særeste tanker! · Min hæk h... [...]
Rim og vers
15 år siden
3Hvis Jeg var Vorherre
Hvis Jeg var Vorherre, og kunne se alt, · Der skete her på kloden. · ... [...]
Rim og vers
15 år siden
4Reflektioner over tænder
Mine tænder er sære benede dimser · Monteret nede og oppe · De sidder... [...]
Rim og vers
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Axel Kanne (f. 1950)
For mange år siden, da jeg lige var blevet skilt for første gang (det blev ikke den sidste) havde jeg en, desværre kort affære, med en meget meget, smuk ung kvinde.
Det besværliggjorde hele sagen at hun var niece til min bedste ven, og at han absolut ikke fandt det helt i orden at hun sværmede for en af hans venner.
Jeg havde ved skilsmissen fået kolonihavehuset på Amager (min hustru fik resten) og der boede jeg så.
En formiddag dukkede svesken så op med lidt lækkert fra slagteren og købmanden. Hun påstod hårdnakket at hun ville lave frokost, og den var jeg da frisk på. Det var sommer og det var varmt..
Need I say more: Hun afførte sig store dele af sin i forvejen sparsomme påklædning og gik i køkkenet.. Der sad jeg så.. Måbende målløs. Hun var så smuk at det gjorde ondt i øjnene, og næsten også i de nedre regioner.
Nå. men jeg havde besluttet mig til ikke at gøre min ven vred, og prøvede at holde mig på måtten.
Jeg gik i gang med danne indre billeder der handlede om alt muligt andet end sex. Bare for at anskueliggøre hvor langt jeg var ude, var jeg i gang med at prøve at forestille mig hvordan det gik for øjeblikket med den kinesiske traktorproduktion. Ligeledes kæmpede jeg desperat med at huske det væsentlige i Hendes Majestæt Dronningens nytårstale ( Og vi var i Juli måned)
Det gik i og for sig rigtig udmærket indtil det søde væsen kom hen og satte sig uventet på skødet af mig, kyssede mig heftigt og fortalte mig at hun havde været vild med mig fra første øjekast!!
DER knækkede filmen.
Vi gik straks i gang med det væsentlige, og jeg vil skåne ubefæstede sjæle for de slibrige detaljer.
Kun må jeg tilføje at vi nåede frem til det uundgåelige klimaks, med hvad deraf følger.
I samme øjeblik hørtes en tydelig klemten af en glad cykelklokke uden for havelågen. Det kunne kun betyde én ting i min verden den gang:
Min bedste ven = Sveskens onkel!!!
Hvad skulle vi dog gøre??
Der var ingen alternativer: Vaske de nedre regioner og hurtigt i noget let og sommerligt (måske knap så let som det vi i samme øjeblik var iført).
Som tænkt så gjort. Hun drønede ud i køkkenet og greb en vaskeklud fra skabet, tørrede sig forneden, på med en bikini, ud i haven. Og så kunne man altid sige at vejen tilfældigt faldt forbi, og ellers lige tage historien ad hoc.
Selv nåede jeg end ikke at blive vasket.. Jeg hev et par shorts på, greb et hakkejern og løb ned i baghaven for at ligne en uskyldig haveejer der kun havde tanke for sine kartofler (hvilket vist ikke var helt løgn).
Min ven kom ind i huset, og kunne gennem vinduet se mig gå dernede og hyppe (kartofler) Han studsede vist lidt over at se sin niece ligge og tage solbad på plænen, men indtil videre så det jo meget uskyldigt ud. Han havde cyklet helt inde fra Brønshøj og ud til kolonihaven der lå et stenkast fra landingsbanerne ved lufthavnen, så han var naturligvis både svedig og tørstig. Han råbte lidt forpustet: "Giver du en kold øl?"
"Selvfølgelig," svarede jeg. "Bare nap en i køleskabet, jeg kommer ind nu."
Jeg fulgtes med niecen ind i huset.
Onklen stod i køkkenet og tog en ordentlig slurk af en dugfrisk bajer.
På panden havde han henkastet lige netop den vaskeklud niecen for sekunder siden havde vasket sig med, og bare smidt i vasken (det skulle jo gå rimeligt stærkt)
Behøver jeg at sige at vi havde meget svært ved at tackle situationen, og især at konversere naturligt.
Manden var i forvejen udstyret med den frisure der går under det lidet flatterende navn "Hentehår".
Nu stod det, efterhånden som det tørrede, lige op i luften. Det så helt vildt ud, men han opdagede det vist ikke. Heldigvis havde han også en aftale med en veninde ude på Amager strand, og havde derfor badebukser med i tasken. Det gjorde en del for min samvittighed.
Desværre tog niecen med ham den dag for ikke at vække yderligere mistanke. Jeg havde ellers et voldsomt behov for at tale med en medskyldig om episoden, men det måtte vente til en anden dag.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 22/05-2008 08:26 af Axel Kanne (Kanne) og er kategoriseret under Smilebåndet.
Teksten er på 716 ord og lix-tallet er 30.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.