1Blikmanden
Jeg ønsker mig et hjerte. Det var hvad blikmanden fortale Dorothy... [...]
Blandede tekster
10 år siden
2Buler
Why! Måske et bevis på at jeg har set for mange amerikanske film,... [...]
Blandede tekster
10 år siden
1Et træ falder
Jeg er mig. · Jeg er mig, og det er et jeg som jeg har brugt lang t... [...]
Blandede tekster
10 år siden
1Er Det Din Eller Min Skyld?
Er det din skyld eller min? Ja, for helt ærligt vil jeg gerne hav... [...]
Blandede tekster
10 år siden
6Akademikeren
Jeg er akademiker. Og fordi jeg er akademiker, så må jeg lære at ... [...]
Blandede tekster
11 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Astrid Harboe (f. 1992)
Vinden hylede i gangen, og kulden sneg sig langsomt ind i værelset. Det var tomt så kulden havde frit spil og fandt hurtigt vej frem til sengen. Den bed hende i benene, bed hende i armene. Bed i hendes ansigt. Den trængte ind og bed i hendes sjæl. Og for hvert øjeblik bed den hårdere. Hun søgte i rummet efter et skjold mod kulden. Mod bidende. Men værelset var bart. Der var kun sengen og hende selv derinde. Hendes øjne afspejlede hendes angst. Kulden bed hårdere og prøvede at kvæle hende. Hun stirrede hjælpeløst ud gennem sengens jerngitter. Hun følte sig fanget. Angsten kom krybende langs gulvet, som en listig slange og snoede sig omkring hendes krop.
Angsten. Angsten for døden. For kulden. Og for ensomheden.
- Åh kære Gud lad mig ikke dø sådan her, men hvis jeg absolut skal, så lad mig i det mindste ikke dø alene!
Bønnen blev hvisket, men skar igennem vindens klage skrig, som en kniv. Den var let og havde vinger som en sommerfugl og blev hurtigt båret mod skyerne. Hendes bøn havde fået vinger, skønt hun intet vidste om det. De inderligste bønner bliver ofte hørt - så er det ligegyldigt om de er en smule egoistiske.

Dørhåndtaget blev drejet og døren åbnet. Hun hørte ingenting. Hendes ører var fulde af vindens skrig. Hun så ingenting for kulden havde lukket hende øjne. Hendes kinder var dækket af små is perler. Det var hendes tårer der aldrig havde nået madrassen. Hendes blod stivnede i årerne. Kulden og vinden lo. De vandt. Deres offer var snart på vej mod det hinsides.
De stærke arme jog kulden væk og bad vinden tie. Grove fingre strøg is perlerne af hendes kinder og snart mærkede hun en varm krop presset op imod hendes egen. Hun følte de stærke arme om sin krop. Hun følte sig tryg. Varm. Og hun var ikke længere alene.
De slemme ting blev jaget bort og hun var det bedste sted i verden.

Intet er særlig slemt når man er to.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 22/02-2009 21:16 af Astrid Harboe (bette o) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 338 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.