23Når verden falder
- "NEEEJ!" · - "RONJA!" · Deres fingre gled fra hinanden. Aggvards øj... [...]
Fantasy
12 år siden
2Vind
Dengang vi gik til parterapauet, blev jeg spurgt om, hvilket dyr,... [...]
Kortprosa
13 år siden
1Surround sound
- Prøv lige at skru lidt op. · - Mm.. · - Altså. Hvorfor bruger du ik... [...]
Kortprosa
13 år siden
2Dør
"Hej", siger han. Hun smiler ikke. Han går ind af hendes dør, men... [...]
Blandede tekster
13 år siden
1Gaven
Gaven · Sneen daler ned udenfor og lægger sig som en hvid dyne, der... [...]
Blandede tekster
13 år siden
3Pusherhero
- Jeg siger bare, at du ikke forstår, hvad det er jeg siger. · - Nå... [...]
Blandede tekster
13 år siden
2Noget om social arv i bus nr. 42
De to forreste sæder til venstre · Lea er et af de mennesker, der g... [...]
Blandede tekster
13 år siden
4Min bedste ven
Min bedste ven! · IGEN og IGEN! · løfter mig, når jeg falder · hjælper ... [...]
Digte
13 år siden
6Tilbage
Gaden er tom. Han træder ud på den. Passerer skiltet. Københavns ... [...]
Noveller
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Christian Martin (f. 1990)
Gaven
Sneen daler ned udenfor og lægger sig som en hvid dyne, der krammer det lille torv. Det store juletræ stråler med alle sine lyskæder og får ethvert barn til glemme sig selv for en stund. Butikkerne bugner som altid med gaver på tilbud, skønt stadig til overpris - men ikke alle sjæle på Jorden, har tænkt sig at købe deres gaver dette år. For nogle gaver er ikke til salg, men er meget mere værd, end hvad der kan gøres op i penge. Således beretter vores juleeventyr om Lasse, Mads og Mia, der begynder på en kold anden juledag.

Lasse
Fuck, at Mia forlod ham til fordel for Mads. Fucking Mads. Spasser Mia og Mads. Mias gyldne hår, sigende blik og blodrøde læber. Men han er heldigvis fuldstændigt ligeglad med både Mads og Mia. Han er født i klicheernes tidsalder, hvor intet er umuligt, for den der bærer viljen i sit hjerte. Han skal nok få hævn!
- Hej Lasse. Ej hvor hyggeligt! Hvad laver du her?
- Hej Bitten. Jeg har en julegave til Mads.
- Er det ikke en anelse sent? Mads er heller ikke hjemme idag. Noget med en julefrokost hos ..
- Ja. Jeg ved det. Men du ved. Bedre sent end aldrig og sådan.
- Hm. Jamen kom da indenfor.
- Det er sgu nok ikke så godt i dag.
- ?
- Ja, altså. Influenza og det du ved.
- ?
- Ja, du skulle jo nødig smittes du ved.
- ..
- Men hvis du vil give ham den her gave?
- Jomen, ja, jo. Selvfølgelig.

Mads
Fuck, at Mia altid er så pisseåndsvag! Hvad fanden ser hun i den Lasse, den nar!

-Jamen, så hør dog efter, hvad jeg siger.
- Mia, hør nu her. Lasse har altid været ondskaben selv.
- Mads, helt ærligt! Tag dig sammen!
- Jeg spørger dig bare om hvorfor?
- Jeg har lige svaret dig.
- Mia! Du tåger rundt. Vågn nu op! Lasse er intet. Lasse kan intet. Andet end at slå dig.
- HVAD!?
- Ja, d
- Du lukker bare!
- Mia, for helvede. I har været sammen i snart et år! Det er sgu snart november igen! Og de blå mærker bliver ikke ligefrem mindre.
- Hvad er det du ikke fatter?
- MIA! Har du planer om at.. om at være den blå julemand om to måneder?
- Hvad fanden snakker du om?
- Mia, det jeg prøver at sige er bare
- Ja tak, jeg har hørt din sang.
- ..
- Iiiih.. Årh.. jeg ved snart ikke.

Lasse
Fuck Mia! Fuck Mia! Hey! Ikke nogen dårlig ide med ..
Mads
Fy for satan, hvor er Mia klam!
Mia
Hun slår Lasse ihjel!
Lasse
Kom nu for helvede, din spassercomputer. Upload de skide billeder!
Mia
Hun skulle aldrig have ladet ham tage de.. FUCK!
Lasse
Og så i en gave til Mads.
Mia
Hun slår Lasse ihjel.
Lasse
Mads slår Mia ihjel!

Mia
Mads er bare så cute!

- Hej skat.
- Hej.
- Nååå, havde du så sjov igår til julefrokosten?
- Mia, hvad er det her?
- ..
- Mia, hvad fanden er det?
- Jamen skat, vi snakker i telefon. Jeg kan ikke se hv
- Porno for satan!
- ?
- Ja for helvede!
- Ja, det er da mig, der skal være sur så.
- Nej! Det tror jeg nu ikke!
- Så smid det dog væk, hvis det er slemt!
- mizonline.org siger dig ikke noget?
- Nej.
- Lad nu være med at lyve kælling! Lasse har fortalt mig det hele!

Sneen vælter ned udenfor og henlægger torvet til en evig kulde. Det store juletræ får ethvert barn og alle svage sjæle til at tude sig selv i søvn denne aften, d. 27. december. Lyskæderne lyser og viser stolt træets offer. Hun hænger der for at minde folk om, at nogle gaver ikke er til salg, men er meget mere værd, end hvad der kan gøres op i penge.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 05/01-2011 15:09 af Christian Martin (ChristianB) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 664 ord og lix-tallet er 15.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.