3Heteronormativt
det er · familiezoneskiltet i toget · som viser tændstikmand plus · tæn... [...]
Digte · heteronormativitet, kønsroller, feminisme
5 år siden
3Lgbt
lebber ville leve længere og lykkeligere hvis I ikke · gødede med g... [...]
Digte · lgbt, diskrimination, livserfaring
5 år siden
5Fremtidshåb
verdenen der svømmer · i køn min mor er · en søster mere solidaritet · ... [...]
Digte · feminisme, håb, drømme
5 år siden
4Fjerklædt
de dage jeg forbliver · klædt i fjer · dør jeg lettest
Digte
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Syrene Hvid (f. 1988)
Good morning heartache, hilser radioen hende, klokken er otte, tiden er kommet til at byde sengen farvel, hun kan ikke trække den længere, hendes krop er for træt, hendes arme for tunge, toastbrødet vejer et ton. Sacha har glemt en skjorte, den hænger over stolens ryglæn som et gardin for gitteret for vinduet, hun bliver vel nødt til at tage den med, levere den tilbage næste gang de ses og ses gør de jo, ses kommer de til, det er uundgåeligt. Bandet kræver sit, for længst har bandet gjort krav på dem hver, mærkbart bærer de bandets brand, de er repræsentative. Det er heller ikke bandet som Sacha har forladt, det er Mattea og hun spiser sit ristede brød i endnu en stilhed, i endnu en pause, i endnu en dybdegående tomhed som gennemstrømmer vandet hun drikker, luften hun ånder, den manifesterer sig som små stik af smerte på urelaterede steder, fodsål, skulderblad, øreflip. Sine spor sætter den, tomheden. What's new?

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 25/09-2017 09:08 af Syrene Hvid og er kategoriseret under Romaner.
Teksten er på 162 ord og lix-tallet er 45.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.