Selvmordstanker


5 år siden 5 kommentarer Livshistorier positivitet det ukendte selvhad

4Livet
Hvad er livet, hvad bruger vi det på, og hvorfor lever vi? · Vi lev... [...]
Livshistorier · håb, livssyn, psykologi
5 år siden
5Selvmordstanker
Er dit liv trist og gråt? Føler du, at du er trængt op i en krog?... [...]
Livshistorier · positivitet, det ukendte, selvhad
5 år siden
5Et sidste farvel
Jeg savner dig mere en noget andet, · men til sidst fik jeg nok. · Je... [...]
Rim og vers · tanker, forhåbninger, livssyn
5 år siden
2Kære mor!
Jeg er måske ikke den perfekte søn, da jeg har mine fejl og mine ... [...]
Blandede tekster · ensomhed, fortvivlelse, valg
5 år siden
4At skulle finde sig selv
Det at skulle finde sig selv i en alder af 19 år. Det er ikke nem... [...]
Blandede tekster · alene, håbefuld, psykose
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mads Petersen (f. 1999)
Er dit liv trist og gråt? Føler du, at du er trængt op i en krog? Fanget i et dybt sort hul? At der ikke er nogen anden udvej?

Jeg har været der, og jeg kan sige, at det er ikke det værd.
   Inden du tænker videre, vil jeg gerne lige sige nogle ting af erfaring.

Der er folk der holder af dig, vil du virkelig miste dem? Såre dem?
   De mister dig i deres liv, og du gør livet svært for mange flere end dig selv, ved at tænke sådan. Det er muligt at du har frustrationer, der gør at du ikke kan styre dine handlinger. Men omdiriger de frustrationer til sorg, for sorg er ikke nær så farligt, som frustrationer.

Er der slet ingen fremtidsplaner i dit liv? Noget du gerne vil nå eller opnå? Noget du gerne vil opleve? Det kommer du ikke til ved at tage dit eget liv. Tænk på alle de personer, kæledyr, glæder og ting du ville miste ved at gøre det.

Jeg var der, hvor jeg ikke kunne styre mig selv, og jeg kunne ikke se en udvej, af de sorte tanker.
   Men søg hjælp! Bryd tabuet!

Der er folk der er villige til at dedikere deres liv til at hjælpe dig med at komme igennem sådan en situation! Og så er det GRATIS! Vi lever i et samfund, hvor du kan få hjælp til ALTING!

Du er ikke svagere ved at bede eller søge efter hjælp, det gør dig bare så meget stærkere end dem der ikke gør det. Du bliver rask, du får det bedre, og mest af alt, kan du vende tilbage til et normalt liv.

Du kan være der for dig selv og andre, og det bedste ved det er, at du kan være dig selv. Du kan ikke hjælpe andre før du selv har fået hjælp. Du kan ikke være der for andre, hvis du ikke er der for dig selv.

Så op på hesten, find den hjælp du skal bruge, da vi alle ikke gavner af den samme slags hjælp.
   Find din indre gnist frem, solskinsvejret, kæmp dig ud af krogen. Byg den stige du skal bruge for at komme op af hullet, selvom det kan tage tid, og sidst men ikke mindst, bliv ved med at gå fremad, for DER ER lys for enden af tunnelen.

Find dig selv, og vær den bedste version af dig selv.
   Alle vil elske dig, selv med små ændringer.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 20/12-2018 09:16 af Mads Petersen og er kategoriseret under Livshistorier.
Teksten er på 410 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.