Autistisen


4 år siden 2 kommentarer Smilebåndet humor livsanskuelse sommer

1De rigtigeste forkerte krøller
Som barn sad hun tit i gyngen, der hang i træet, uden for deres r... [...]
Noveller · barndom, frygt, liv
4 år siden
6Remouladekærlighed
Der findes mange kærlighedshistorier der ikke er blevet fortalt e... [...]
Smilebåndet · nysgerrighed, hyldest, ægte kærlighed
4 år siden
2Tumultarisk indkøbsmani
Dagen før dagen. · I morgen fra klokken seks til nul nul dut vil ha... [...]
Smilebåndet · fortidsminder, livsanskuelse, afhængighed
4 år siden
5Voksenlivsfrikvarter
Vi har været på Bakken, for at holde voksenlivsfrikvarter. Om dag... [...]
Smilebåndet · tanker, bakken, livet
4 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Mette-Maj Ronja (f. 1991)
Issemand, Chokotrut, Regnbuedrøn og Bomknallert

Jeg er dem alle hengiven. Her er det en gammeldaws med flum i bæger. Jeg har aldrig været en gufpige. Jeg må også erkende, at jeg ikke kan klare det der fedterishow med en vaffel. I øvrigt smager vaflen sgu da også lidt kedeligt?
Klistrede fingre, is i kavalergangen og hvis der er hul i enden af vaflen begynder der langsomt at dryppe is ud! Det kan jeg simpelthen ikke være med til. En isvaffel kræver al din opmærksomhed.

At spise is fra en vaffel er næsten som at spille Klodsmajor. Du skal hele tiden tænke over dit næste træk, for det vil med 100% sikkerhed påvirke udfaldet for trækket efter. Et forkert valg med din tunge, en forkert vinkel med dit ansigt og du kan tabe det hele på jorden. Jeg brænder en lille smule sammen ved tanken om det. Burde der ikke være vådservietter i iskiollere? - der er kun de knastørre papirsservietter med minus sugeevne?! Jeg kan ikke være alene med denne frustration.

Min semi autisthjerne har brug for kontrol og forudsigelighed. Dette opnår jeg ved at isen er i et bæger og skeen er mit våben. Min dirigentpind. Mit værktøj.


Mine fremtidige børn skal, som det første, vide at isvaflen bliver med alle andre end mig.
Undskyld.
I det mindste får i en ikke klistret og forholdsvis lækker moar.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 30/07-2019 07:27 af Mette-Maj Ronja og er kategoriseret under Smilebåndet.
Teksten er på 228 ord og lix-tallet er 28.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.