3Dronningen
Det var den forbandede · der blev · Dronning · Det var hende · Der var hj... [...]
Digte · tårer, livsrefleksion, forandring
7 dage siden
2Et gyldent øjeblik i min dag
Hver dag køber jeg et rugbrød, som jeg går ned i parken nedenfor ... [...]
Blandede tekster · dyr, eventyr, livsglæde
11 dage siden
5De nøgne træer
Smukkest er · de nøgne træer · De der ingen · varme mærker · Og ingen bla... [...]
Digte · afsavn, forår, følelser
21 dage siden
4Kære dagbog
Du er den, der kender mig bedst · Du har været med mig i storme, de... [...]
Blandede tekster · evighed, indre balance
1 måned, 1 dag siden
3Glæden
Er en rar og hyggelig ven · der besøger mig hver dag · Nogle gange gå... [...]
Digte · positivitet
1 måned, 7 dage siden
3Den store forblændelse i kærlighed
Intensitet · har ikke · nødvendigvis noget at gøre med · Intimitet · Det ... [...]
Aforismer og gruk · reflektion, følelser, ægte kærlighed
1 måned, 11 dage siden
3Vær altid glade
Bed uophørligt. Sig tak under alle forhold, for dette er Guds vil... [...]
Blandede tekster · tårer, liv, hverdagslivet
1 måned, 18 dage siden
1Reiki healing er sådan en gave
Det er så velsignet at blive healet. Og det giver lige så meget s... [...]
Blandede tekster · taknemmelighed
1 måned, 21 dage siden

Puls: 29,7

Publiceret: 14
Afgivet: 21
Modtaget: 49
Christina Harritz (f. 1975)
Om fejheden i at være venlig..

Jeg har ikke selv set filmen 'Vogville', men omtalen berørte mig dybt.

At man kan være direkte fej ved ikke at sende klare signaler og sige klart og tydeligt til og fra.

Problematikken har fulgt mig i årevis, ja næsten hele mit liv.

Pæn pigen. Den høflige, venlige. Levnet fra flinkeskolen..

Nu skete det igen. I dag. Den samme problematik, nu igen.

Jeg har gået med hovedet under armen, som jeg oftest gør, når jeg føler mig godt tilpas. Da glemmer jeg -

At mand er mand og kvinde er kvinde.

Det har intet med ham at gøre. Sagen ligger udelukkende hos mig.

Jeg er kommet i shawarmabaren gennem flere år. De er så rare, imødekommende og venlige, siger glade 'Hej', inden jeg når at træde ind ad døren. De kan altid huske, hvad jeg skal have til mad.

'Værsgo' min ven', siger de når de langer maden over disken til alle kunderne.

Dette gør, at jeg har haft lyst til at komme igen.

Her på det sidste har jeg været doven med madlavningen, så jeg har flere gange været nede hos dem.

Mens jeg ventede på maden, gav han mig en falaffel med dip.

'Tak, det er sødt af dig', sagde jeg

'Sikke dog noget dejlig musik', sagde jeg og kommenterede den arabiske musik.

'Den handler om kærlighed', svarede han

'Det kan jeg godt høre', svarede jeg. Og dum som jeg var, sagde jeg

'Her er kærlighed', og tænkte ikke mere over dette. Det var jo bare en anerkendelse af stedet fra min side.

'Ryger du vandpibe?', spurgte han

'Nej, jeg ryger cigaretter'

'Du skulle tage at prøve vandpibe'

'Hvad er der godt ved det?', spurgte jeg, og vi snakkede om løst og fast. Jeg tænkte ikke over noget.

Så i dag, da jeg kom, spurgte han

'Hvordan går det med din mand og børn?'.. Han har aldrig set mig i butikken med mand og børn.

'Jeg har ikke mand og børn', svarede jeg. Og pludselig ringede klokken for mig. Hallo Christina! - du har sovet i timen..

'Vi kan mødes og ryge vandpibe'

Stilhed fra min side.. Jeg lod som ingenting.

'Vi kan mødes klokken 24, så kan du prøve at ryge vandpibe'

Øh..

'Jeg er gået i seng klokken 24'... Jeg var helt klart ude i de twistede signaler - igen.

'Vi kan også mødes klokken 20 en dag'

'Jeg kan ikke sige det nu, hvornår jeg kan', svarede jeg

FUCK! FUCK! FUCK!!

Hvordan får jeg lige sagt til ham, at jeg slet ikke er interesseret?

Skyldfølelse...mega megen hamren mig selv oven i hovedet..


'Christina, du går rundt som en åben bog',
sagde min veninde til mig for længe siden, da en lignende episode var på spil.

Hvornår er det lige, at jeg lærer lektien her'?

Jeg ved jo, at det er den sammen problematik, der følger mig igen og igen, til jeg lærer lektien.

Det kan være fucking hårdt at gå i livets skole. Når man er børnehave klasses elev, når det kommer sig til alt lære at udtrykke grænser og sende klare signaler. Det er panden lige imod muren, til man lærer det.

Det er fejhed med falsk sødme, og at please andre, fordi man ikke tør såre dem med et klart 'Nej tak'

Værst er følelsen - jeg lagde jo selv op til dette..

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 16/05-2020 20:34 af Christina Harritz (Anniina) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 558 ord og lix-tallet er 21.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.