Opslagstavlen · Sommerlæsning - anbefalinger søges

5 svar
Senest opdateret 6 år siden · 4 bruger(e) deltager
6 år siden

Hej

Jeg er på anden dag i min sommerferie og jeg keder mig allerede; jeg duer ikke til at holde ferie og slet ikke i 2 måneder. Min kreativitet dør ud, jeg vender om på nat og dag og jeg bliver utrolig rastløs. Jeg har ikke søgt et sommerjob endnu, jeg venter nemlig til, jeg ved om, jeg har nogle reeksamener i sommerferien og hvis hvor mange. Jeg håber derfor at der er nogen, der kunne anbefale noget god sommerløsning til at holde mig ved min fulde fem indtil september. Jeg er som udgangspunkt frisk på de flest genre, men foretrækker nogle mere end andre. Pointen er at læse noget jeg ikke selv ville havde tænkt på at vælge. Jeg har dog ikke tænkt mig at læse realisme; jeg lever i virkeligheden, jeg gider derfor ikke læse om den. Jeg er åben for anbefalinger så - bring it on!

Mvh.
DFN

6 år siden
6 år siden

Hvis jeg havde to måneder til bare at skrive ... Skal vi bytte? Så passer du mit arbejde, så holder jeg fri. :-)

Jeg er i gang med fjerde og sidste del af Mette Finderups 'Den grønne ø' serie, den kan anbefales.

Robin Hobbs 'Snigmorderens lærling' og Peter V. Bretts 'Den tatoverede mand' er just blevet oversat. Ligeså Joe Abercrombies 'Den første lov' serie. Den burde holde dig beskæftiget i et stykke tid.

En forfatter herindefra, der har fået god succes, er Louise Haiberg. Hendes 'Dæmondræberen' serie er skøn underholdning.

Hvis du vil prøve horror af, så er Carina Evytt og Teddy Vork gode bud. De har også slået deres folder herinde.

Hvis du vil lidt væk fra de fantastiske genrer, uden at det af den grund bliver realisme, kan jeg anbefale historiske romaner. Her har bl.a. Ken Follet leveret murstensromaner, man bare sluger. Danske Susanne Clod Pedersen er i gang med en vikingesaga, hvor der også er rigeligt med læsestof.

Bo Sejer, også gammel Fyldepenner, har skrevet en zombie-roman, 'Dead World,' som er sjov og underholdende.

Håber, jeg fik ramt noget, der kan friste dig.

6 år siden
6 år siden

Hej

Tak for anbefalingerne.
Vi kan da godt bytte, men jeg tvivler på at dit arbejde ville bryde sig om det. Nej, det nok bedst at vi ikke bytter og jeg må finde en anden måde at komme gennem sommeren på.

Mvh.
Dani

6 år siden
6 år siden
#3

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 år siden
6 år siden

Hej Morpho

Den serie må jeg lige tjekke ud, den lyder ret fed så tak for anbefalingen.

Mvh.
Dani

6 år siden
6 år siden

Huden er det elastiske hylster der omgiver hele legemet af Bjørn Rasmussen er en virkelig spændene roman.
De Sataniske Vers af Salman Rushdie er en klassiker og startede hele hetzet mod Salman.
Under en strålende sol af Khaled Husseini
Pigen der fortalte film af Hernán Rivera Letelier
Bolivia Diaries af Ernesto Guevera
Che af Ernesto Guevera

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Sommerlæsning - anbefalinger søges er startet 24/06-2017 13:00 af Dani F. Nagel (DenFrieNukleotid) og er placeret under Opslagstavlen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

44Dagens DJ
1 dag, 12 timer siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
3 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
3 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
20 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
25 dage siden · Tungnemt
0Løn er tabu
25 dage siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
29 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 9 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 20 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 2 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 9 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 10 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 13 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
3 måneder, 14 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
3 måneder, 16 dage siden · Ansu
1Kreative hjemmesider
3 måneder, 17 dage siden · Tungnemt

Opslagstavlen

5God digital bogside
5 måneder, 12 dage siden · HamDenKorte
0Forfatter søges til Børnebogsuniver...
1 år, 7 måneder siden · Untitled
0Skrivegruppe!
1 år, 8 måneder siden · Clara de N
13Kunsten i fokus
2 år siden · belmindelig
0ups
2 år siden · Savanti
0En ulykke sker aldrig alene
2 år siden · MariaMolgaard
7Korrespondent
2 år siden · Dmitri Burdykin
4Skrivegruppe 45+
2 år siden · HeleneHK
3Psykoterapi
2 år siden · Anita A
6Skriveklub?
3 år siden · Andreas9000
1Copyright af navn
3 år siden · Kafkaesque
52Skrivegruppe søges - København og o...
3 år siden · Clara de N
9skrive start hjælp
3 år siden · Prem
14Brugt, misbrugt, udnyttet og udmyge...
3 år siden · Wernn
8Meddelelse
3 år siden · Engbo
6Tips og tricks til skriveprocessen
3 år siden · JacobScribus