Opslagstavlen · Nogen der har gang i noget

19 svar
Senest opdateret 5 år siden · 10 bruger(e) deltager
6 år siden

Hej alle,

Nogen der har gang i, at skrive noget spændende?

Jeg sysler selv med at skrive tanker og idéer ned til noget jeg længe har ville skrive. Det skulle gerne blive til en bog engang. Men det er da selvfølgelig en stor mundfuld.

6 år siden
6 år siden

Du kan jo prøve dine ideer af på os andre herinde, så kan det kun blive en god bog ;-)

6 år siden
6 år siden

#1 (kirstine12): Du kan jo prøve dine ideer af på os andre herinde, så kan det kun blive en god bog ;-)

Tør man det? Der er ikke nogen der kunne finde på at snuppe?

6 år siden
6 år siden

Nillepoulsen - Du behøver jo ikke fortælle i detaljer, hvad din ide går ud på, hvis du er bange for at andre skal stjæle ideen. Dog har jeg ikke hørt om nogen der har stjålet en andens tekst i den tid jeg selv har skrevet.

6 år siden
6 år siden

Håber da bestemt heller ikke andre kunne finde på det.

Kort fortalt er det en pige, der hele sit liv har været syg. Hun har ikke set andet end hendes eget hus. Den der kender hende bedst er en dreng hun har mødt online. De stikker af sammen til Paris, og så sker der en helt masse..

6 år siden
6 år siden
#5 Kato

Lyder spændende, Nille! Jeg er også hele tiden bange for at folk skal stjæle mine ideer, mit plot, mine formuleringer ("som selvfølgelig er meget bedre end alle andres!"). På den anden side hugger jeg med arme og ben, når jeg læser andres (udgivede) litteratur. Altå, jeg hugger ikke direkte, men lader mig inspirere, omskriver en sætning, jeg har læst et sted, genbruger en idé med et nyt twist osv

6 år siden
6 år siden

Kan sagtens følge dig, Kato. Man finder jo inspiration i alt.

6 år siden
6 år siden

...Finde på at snuppe...
Det har jeg slet ikke tænkt over, enhver har sin egen vinkel med nuancer, er det ikke svært at plagiere?
Er det muligt at dele passager du er særlig i tvivl om fungerer måske?
Men godt spørgsmål, du kommer frem med

6 år siden
6 år siden

Jeg har endnu ikke oplevet at nogen har stjålet fra hinanden på dette forum, højst ladet sig inspirere en lille smule som det også bliver beskrevet her - og som vi nok alle gør til en hvis grad, når vi skriver.

Jeg arbejder på en samling tekster inspireret af balletten, Napoli - indtil videre har jeg tre noveller (tæt på) færdige og går med tanke om yderligere en tekst, denne gang et digt, tror jeg, at lægge til bunken. Målet er en selvudgivelse senere på året sammen med en forfatter-veninde der også har skrevet tekster baseret på denne ballet.

6 år siden
6 år siden

Tænker også roligt man kan idé-dele herinde. :) Det lyder spændende, det I har gang i hver især.

Jeg er i gang med en lang novelle, inddelt i kapitler. Det er en lidt anderledes proces for mig, fordi jeg har valgt at planlægge alt fra scene til scene, inden jeg gik i gang, og fordi mængden af sider er helt, helt andet end det, jeg er vant til at arbejde med. Novellen foregår i mit og Syrenes City-univers. Jeg har haft lyst til at skrive den i virkelig mange måneder, så - nu skulle det være!

Det er virkelig sjovt at se sine ideer tage form på den måde, i øvrigt. Normalt skriver jeg mere intuitivt.

- Polina.

6 år siden
6 år siden

Nej det var også fejt skrevet, at jeg var bange for om nogen kunne finde på at snuppe idéen. Jeg kender ikke så meget til Fyldepennen. Men jeg får et bedre og bedre indtryk hver gang jeg er herinde. Det føles som om I virkelig støtter og hjælper hinanden så meget I kan. Dejligt.

Det lyder rigtig spændende, det I andre arbejder med pt. God skrivelyst jeres vej.

6 år siden
6 år siden

Jeg ved ikke om jeg synes det er fejt, det er vel en realistisk frygt for alle der laver noget de synes er vigtigt. Det er bare ikke videre realistisk at folk ville kunne føre ud i livet, hvad de eventuelt stjæler, for at have en idé og udføre den er to forskellige ting. Mange mennesker tumler med at kunne gennemføre deres egne ting, så at skulle arbejde med andres vil kun være svære. Det er i hvert min formodning baseret på erfaringer med gruppearbejde.

Det lyder virkelig som nogen spændende ting, der er gang i. Spændende og forskelligt, det er virkelig et udtryk for at folk tænker forskelligt

Jeg er selv i gang med at slut-rette en fantasibog jeg har skrevet og har rettet ca. 65% procent, så er ved at se en ende på galskaben.

6 år siden
6 år siden

Ej hvor lyder det spændende Dani.

6 år siden
6 år siden

Jeg er i gang med at skrive toeren til en paranormal romance-serie. Det giver lidt benspænd i forhold til at bygge på spor lagt ud i etteren, lægge sig tæt op ad den, men samtidig gøre bogen til sin egen. Men sjovt og udfordrende.

Jeg lagde i sin tid nogle kapitler op herinde og nød godt af feedbacken, og nu er etteren da blevet udgivet uden at jeg har oplevet nogen snuppe hverken idéer eller passager. Vær du blot tryg.

6 år siden
6 år siden

Enig med Signe.
"I gamle dage" lagde jeg 3 hele romaner ud, og de er da siden blevet udgivet alle sammen, uden at blive stjålet.
Faktisk var det lidt spøjst, for jeg og en anden bruger herinde skrev noget i samme stil t stykke hen ad vejen, men endte alligevel med hver sin slutning.

I øjeblikket skriver jeg på en varulvebog til børn/unge (ca 10-14 år), og derudover skriver jeg og en veninde på en fantasyserie.

Mvh
Eddie

6 år siden
6 år siden

Varulve til børn? :-) Jeg er imponeret! Så gætter jeg på noget ET-agtigt, hvor børn skjuler den søde varulv for de slemme voksne? Til gengæld hjælper varulven børnene imod de store onde drenge der mopper dem.

Nå - spøg til side! Held og lykke med projektet, Eddie!

6 år siden
6 år siden

Haha. Da ikke små børn. :)
10-14 år kan sagtens klare at varulve æder mennesker og egentlig ikke er specielt søde. Jeg ved det, for "Let bytte" havde flere læsere under 12 år (der er sat som grænse på bibliotekerne).

Og tak skal du have, Dino. :)
Hvad skriver du på for tiden?

6 år siden
5 år siden

Jeg endte med at droppe den bog, jeg var begyndt på, eller den er i hvert fald lagt til side lidt.

Lige nu skriver jeg en bog, hvor jeg bare lader mine tanker vandre, mens jeg skriver. Jeg er meget i tvivl om min skrive måde, og opstillingen. Det er nu blevet publiceret. Håber I vil tage ind og læse, og måske give lidt feedback.

Hvordan går det for jer andre, med de projekter I skrev, I var i gang med? :)

5 år siden
5 år siden

Det kræver meget skriveri, før man finder det, der virker for en. Det er fedt, at du eksperimenterer.

Jeg har afleveret mit manuskript til redaktøren og venter nu på hendes dom, mens jeg samler energi og idéer til treeren.

God skriveglæde til dig.

5 år siden
5 år siden

Ej hvor lyder det spændende Signe! Hvor finder man din første bog?

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Nogen der har gang i noget er startet 21/02-2018 10:25 af Pernille Rosenberg Wesselink (nillepoulsen) og er placeret under Opslagstavlen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

0Krimikonkurrence Leitura
22 timer siden · heksemutter
45Dagens DJ
3 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
9 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
9 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
26 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned, 1 dag siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned, 1 dag siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 5 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 15 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 26 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 8 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 15 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 16 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 19 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
3 måneder, 20 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
3 måneder, 22 dage siden · Ansu
1Kreative hjemmesider
3 måneder, 23 dage siden · Tungnemt
4163Dagens ord
4 måneder siden · Savanti
11Hvad sker der for, at ingen læser m...
4 måneder, 14 dage siden · Løvinde
1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
4 måneder, 23 dage siden · Skriverkunstner
3Fortivlet: Ægteskab uden romantik -...
4 måneder, 25 dage siden · Maria77
8Poesi forlag søges
5 måneder, 4 dage siden · heksemutter
3Dagens Dok
5 måneder, 17 dage siden · HamDenKorte

Opslagstavlen

5God digital bogside
5 måneder, 18 dage siden · HamDenKorte
0Forfatter søges til Børnebogsuniver...
1 år, 7 måneder siden · Untitled
0Skrivegruppe!
1 år, 8 måneder siden · Clara de N
13Kunsten i fokus
2 år siden · belmindelig
0ups
2 år siden · Savanti
0En ulykke sker aldrig alene
2 år siden · MariaMolgaard
7Korrespondent
2 år siden · Dmitri Burdykin
4Skrivegruppe 45+
2 år siden · HeleneHK
3Psykoterapi
2 år siden · Anita A
6Skriveklub?
3 år siden · Andreas9000
1Copyright af navn
3 år siden · Kafkaesque
52Skrivegruppe søges - København og o...
3 år siden · Clara de N
9skrive start hjælp
3 år siden · Prem
14Brugt, misbrugt, udnyttet og udmyge...
3 år siden · Wernn
8Meddelelse
3 år siden · Engbo
6Tips og tricks til skriveprocessen
3 år siden · JacobScribus
2Teknisk: Kan ikke publicere drabble...
3 år siden · Filia
12Rediger/slet kommentar
4 år siden · hermanøv
1INTERVIEW TIL EN OSO OPGAVE.
4 år siden · Eddie
3Det sner på fyldepennen kan jeg se
4 år siden · Freema
1Journaliststuderende på jagt efter ...
4 år siden · Eddie
6Hvem ejer og driver fyldepennen.dk
4 år siden · Engbo
0Skrivegruppe Midtjylland
4 år siden · MissJPHC