Opslagstavlen · Forfatter-kollektiv-Odessa-Ukraine: Søger Partnere

3 svar
Senest opdateret 9 dage siden · 4 bruger(e) deltager
10 dage siden

Kære Fyldepennen, Kære Du!

Mit navn er Simon, jeg er en gut på 39, førtidspensioneret og jeg skriver her fordi jeg sidder med en idé til et projekt, jeg søger samarbejdspartnere til og som jeg håber at finde her.

Sagen er den, at jeg længe har haft ønsket om at slå mig ned i Ukraine med henblik på at skrive bøger; naturen ved Sortehavet ved Odessa er skøn, der er SUPER billigt (købekraften kan ganges med en 4-6 alt afhængig af vare og område) og muligheden for permanent opholdstilladelse er forholdsvis overskuelige, når man kommer fra Danmark.

Der er med andre ord enorm god base for at udleve drømmen; at sidde ved havet, nyde solen, bølgernes brusen, freden og så bare gå igang med det, der har været et helt liv undervejs; at være forfatter.

Men, selv om en engang sagde om det at skrive, at "det er enormt nemt, man sidder der bare og bløder", så skal der "noget indenbords" når dagens arbejde er ovre; der skal andre mennesker til.

Siden jeg er helt sikkert ikke den eneste, der har det behov, så har tanken cirklet i mit baghovede de sidste par dage; hvad hvis man, ganske enkelt, lavede et internationalt forfatterkollektiv i området..?

En flybillet fra Norden til Ukraine koster 900-1.500,- (alt afhængigt at bagage), og har man et budget på 2-3.000,- om måneden dernede, så lever man GODT.

Med andre ord, priserne in mente, så kan man etablere rammerne for skrivelystne, fra hele verden; stå med en lille "højskole", med løbende udskiftning (jeg tænker, at man nominerer et ophold til Ca. de tre måneder man kan få "gratis" på tourist-visa) - at man sørger sociale rammer og tiltag, der minder om dem man finder på Grundvigske Højskoler herhjemme; sang, mad, fokus på læring, personlig udvikling og undervisning i mindre grad, samt dage med kritik og gennemlæsning af de, der har lyst til at få kritik på deres værker.

Det er på tegnebrættet endnu, og der er meget, der skal på plads, men kan du se dig selv i dette projekt, og har du lyst til, omend ikke andet, at sparre om det, så send mig en mail her på sitet, eller skriv i tråden, så bider vi til benet. :)

Kort om hvad jeg kommer til bordet med; tid, og penge.

Jeg håber at høre fra dig.

Mvh

Simon

10 dage siden
9 dage siden

Jeg skriver for at udtrykke sympati for dit forslag. Jeg ville gerne melde mig; men vil ikke alligevel, fordi jeg ikke kan medregnes som forfatter og er for gammel til at foretage mig noget, der kan gavne sagen.

Jeg har besøgt Ukraine i 1975 - og var da meget glad for den oplevelse. Kiev er så smuk. Kiev blev jo næsten udslettet de første dage i krigen.

Man - regeringen og kommunisterne - besluttede at Kiev skulle være grøn by. Så når borgerne vågner om morgenen går de lige ud i parken.

Byen er som en park. Dengang fredelig og skøn.

9 dage siden
9 dage siden

Hej Simon
Det syntes jeg er en fantastisk ide.
Spørgsmålet er om det skal køres som et refugium med plads til tilbagetrækning, hvor højskoleånden jo er mere social. Man kan jo også køre fordybelsesdage, hvor intet andet end skriveprocessen er i centrum for herefter i lave nogle workshops. Der er mange forskellige muligheder. Jeg ville gerne bruge penge på sådan et ophold.
Fed ide og jeg er da frisk på at sparre.

Mvh
Camilla

9 dage siden
9 dage siden

Jeg vil også gerne støtte idéen, men personlig kan jeg nok ikke være med, dertil er jeg blevet for gammel og værkbruden. Som man siger: ånden er villig, men kødet er skrøbeligt. Jeg har for år tilbage været på sommerlejre og seminarer med andre skrivelystne og ved, hvor stor inspiration det kan være. - Så jeg vil da spændt følge, hvad der kommer ud af det.

Kåemer

9 dage siden

Besvar debattråd

Debatten Forfatter-kollektiv-Odessa-Ukraine: Søger Partnere er startet 09/07-2018 17:06 af Simon Rosenkilde (SimonSaiz) og er placeret under Opslagstavlen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

25Kontraster
2 timer, 1 minut siden · Savanti
2014Dagens ord
1 dag, 10 timer siden · Engbo
7Mænds skønhed
1 dag, 20 timer siden · dino
42Er mænd mere jaloux end kvinder?
4 dage siden · Kåemer
11Verdens bedste roman
4 dage siden · dino
9Stærke start- og slutsætninger.
6 dage siden · dino
3Forfatter-kollektiv-Odessa-Ukraine:...
9 dage siden · Kåemer
45Skrivegruppe søges - København og o...
14 dage siden · Anita A
23Skabelsen af værker
15 dage siden · Herja
2Grundtvigs højskole
20 dage siden · Herja
1Betalæser søges til juleeventyr for...
22 dage siden · Morten Vesterga...
5Ved bålet --ja, ved bålet
24 dage siden · Engbo
10Skriveblokering
24 dage siden · Polo
9Hvad skete der med dige.dk ?
25 dage siden · dino
0Lydbog?
26 dage siden · SikiloHenrik
10Udvikling af Fyldepnnen.dk
28 dage siden · knudkp
6Moderne fraser og vendinger.
1 måned, 2 dage siden · Stinapige

Opslagstavlen

3Forfatter-kollektiv-Odessa-Ukraine:...
9 dage siden · Kåemer
45Skrivegruppe søges - København og o...
14 dage siden · Anita A
2Grundtvigs højskole
20 dage siden · Herja
0Lydbog?
26 dage siden · SikiloHenrik
0Skrivegruppe Randers og omegn
1 måned, 3 dage siden · Stinapige
3Skriveklub?
1 måned, 3 dage siden · Bitten Andrease...
19Nogen der har gang i noget
1 måned, 8 dage siden · nillepoulsen
4Skrivegruppe på Fyn/Odense
1 måned, 10 dage siden · MariaSH
11Scifi/fantasy skrivegruppe i Københ...
2 måneder, 5 dage siden · John Blicher Ma...
55Saudi Arabien og Rusland
2 måneder, 17 dage siden · Engbo
7Litteratur festival for Horror m.m.
2 måneder, 20 dage siden · FrkNordZ
4analfabeter og internettet
3 måneder, 15 dage siden · WeirdSpace
3Skrivegruppe København/Frederiksber...
3 måneder, 24 dage siden · Joaqin
1Korrektur læser, hvem, hvor og pris...
4 måneder, 13 dage siden · Eddie
13Skrivegruppe Midtjylland
4 måneder, 27 dage siden · LineG