Opslagstavlen · Forfatter-kollektiv-Odessa-Ukraine: Søger Partnere

3 svar
Senest opdateret 5 år siden · 4 bruger(e) deltager
5 år siden

Kære Fyldepennen, Kære Du!

Mit navn er Simon, jeg er en gut på 39, førtidspensioneret og jeg skriver her fordi jeg sidder med en idé til et projekt, jeg søger samarbejdspartnere til og som jeg håber at finde her.

Sagen er den, at jeg længe har haft ønsket om at slå mig ned i Ukraine med henblik på at skrive bøger; naturen ved Sortehavet ved Odessa er skøn, der er SUPER billigt (købekraften kan ganges med en 4-6 alt afhængig af vare og område) og muligheden for permanent opholdstilladelse er forholdsvis overskuelige, når man kommer fra Danmark.

Der er med andre ord enorm god base for at udleve drømmen; at sidde ved havet, nyde solen, bølgernes brusen, freden og så bare gå igang med det, der har været et helt liv undervejs; at være forfatter.

Men, selv om en engang sagde om det at skrive, at "det er enormt nemt, man sidder der bare og bløder", så skal der "noget indenbords" når dagens arbejde er ovre; der skal andre mennesker til.

Siden jeg er helt sikkert ikke den eneste, der har det behov, så har tanken cirklet i mit baghovede de sidste par dage; hvad hvis man, ganske enkelt, lavede et internationalt forfatterkollektiv i området..?

En flybillet fra Norden til Ukraine koster 900-1.500,- (alt afhængigt at bagage), og har man et budget på 2-3.000,- om måneden dernede, så lever man GODT.

Med andre ord, priserne in mente, så kan man etablere rammerne for skrivelystne, fra hele verden; stå med en lille "højskole", med løbende udskiftning (jeg tænker, at man nominerer et ophold til Ca. de tre måneder man kan få "gratis" på tourist-visa) - at man sørger sociale rammer og tiltag, der minder om dem man finder på Grundvigske Højskoler herhjemme; sang, mad, fokus på læring, personlig udvikling og undervisning i mindre grad, samt dage med kritik og gennemlæsning af de, der har lyst til at få kritik på deres værker.

Det er på tegnebrættet endnu, og der er meget, der skal på plads, men kan du se dig selv i dette projekt, og har du lyst til, omend ikke andet, at sparre om det, så send mig en mail her på sitet, eller skriv i tråden, så bider vi til benet. :)

Kort om hvad jeg kommer til bordet med; tid, og penge.

Jeg håber at høre fra dig.

Mvh

Simon

5 år siden
5 år siden
#1

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden
#2

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

Jeg vil også gerne støtte idéen, men personlig kan jeg nok ikke være med, dertil er jeg blevet for gammel og værkbruden. Som man siger: ånden er villig, men kødet er skrøbeligt. Jeg har for år tilbage været på sommerlejre og seminarer med andre skrivelystne og ved, hvor stor inspiration det kan være. - Så jeg vil da spændt følge, hvad der kommer ud af det.

Kåemer

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Forfatter-kollektiv-Odessa-Ukraine: Søger Partnere er startet 09/07-2018 17:06 af Simon Rosenkilde (SimonSaiz) og er placeret under Opslagstavlen.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

0Krimikonkurrence Leitura
19 timer siden · heksemutter
45Dagens DJ
3 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
9 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
9 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
25 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned, 1 dag siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned, 1 dag siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 5 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 14 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 26 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 8 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 15 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 16 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 19 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
3 måneder, 20 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
3 måneder, 22 dage siden · Ansu
1Kreative hjemmesider
3 måneder, 23 dage siden · Tungnemt

Opslagstavlen

5God digital bogside
5 måneder, 18 dage siden · HamDenKorte
0Forfatter søges til Børnebogsuniver...
1 år, 7 måneder siden · Untitled
0Skrivegruppe!
1 år, 8 måneder siden · Clara de N
13Kunsten i fokus
2 år siden · belmindelig
0ups
2 år siden · Savanti
0En ulykke sker aldrig alene
2 år siden · MariaMolgaard
7Korrespondent
2 år siden · Dmitri Burdykin
4Skrivegruppe 45+
2 år siden · HeleneHK
3Psykoterapi
2 år siden · Anita A
6Skriveklub?
3 år siden · Andreas9000
1Copyright af navn
3 år siden · Kafkaesque
52Skrivegruppe søges - København og o...
3 år siden · Clara de N
9skrive start hjælp
3 år siden · Prem
14Brugt, misbrugt, udnyttet og udmyge...
3 år siden · Wernn
8Meddelelse
3 år siden · Engbo
6Tips og tricks til skriveprocessen
3 år siden · JacobScribus
2Teknisk: Kan ikke publicere drabble...
3 år siden · Filia