Lettere beruset Mikkel (Part 1)


7 år siden 2 kommentarer Kortprosa sort humor eksistens kamp

5Manden der ikke var konge
Det var en evig kamp, som han aldrig opgav. Imens han stod og så ... [...]
Kortprosa · frustration, danmark, livet
6 år siden
0Camilla
1 · *Bank, bank, bank* · "To sekunder." · Jeg kunne ikke kende min egen... [...]
Noveller · egoisme, usikkerhed, frustration
6 år siden
1Anmeldere burde droppe stjerner ...
Anmeldere burde ikke have lov at uddele karakterer. Det gælder al... [...]
Klummen · film, anmeldelse, kastestjerner
7 år siden
2Lettere beruset Mikkel (Part 1)
Mikkel ville have betegnet sig selv som lettere beruset i skriven... [...]
Kortprosa · sort humor, eksistens, kamp
7 år siden
7Hvis din underbo prøver at blive din ven
Hvis i havde brug for en gratis sauna, skulle i bare have trådt i... [...]
Smilebåndet · reflektion, livssyn, terror
7 år siden
7Photoshoppede Cheeseburgere
Juli i Danmark er tit ligesom den første gang du ser et par rigti... [...]
Klummen · skuffelse, danmark, sommer
7 år siden
4En af dem ...
Jeg var ikke sikker på om det var normalt at onanere fire gange o... [...]
Blandede tekster · forelskelse, psykologi, erindring
7 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Jesper Riel (f. 1990)
Mikkel ville have betegnet sig selv som lettere beruset i skrivende stund. Når Mikkel vågnede i morgen, ville han have kaldt sig vældig fuld i gårsdagens skrivende stund, men lige nu havde han, efter sit eget hoved, kun fået et par genstande ovre hos en ven.
   Det var en hverdagsaften og han var egentlig på vej hjem. Han slingrede og hans mangel på balance irriterede ham lidt, da han ikke mente at han havde fået så hatten passede endnu. Hans ven, som han havde besøgt, boede inde i byen og skulle på arbejde den næste morgen, så chancen for at få ham med på værtshus havde været ret lille, selvom Mikkel havde givet det et rask forsøg.
   I skrivende stund havde Mikkel spurgt ham høfligt om han ikke ville med ud og have en lille en, men morgenen efter fik Mikkel et grumt billede af at han stod og trak i hans vens arm og blev tysset på imens han råbte; "Det er jo bare én lille en!"
   "Gå hjem og sov, Mikkel!" havde hans ven sagt, før han rev sig fri at Mikkels slørede greb og smækkede døren i imens Mikkel væltede og tumlede rundt på gulvet ude i gangen.
   Lige nu var Mikkel heldigvis for beruset til at opfatte hans pinlige fuldemandsopførsel og havde besluttet sig for selv at få én lille en, inden han gik hele den lange vej hjem i udkanten af byen. Og nu hvor hans ven ikke ville med, kunne han også drikke én lille en ekstra, for hans skyld.
   Det var en provinsby og selvom det eneste værtshus sandsynligvis var ved at lukke, hvis ikke det allerede havde lukket, tog hans chancen og gik op ad den gade der førte til "Hegnet".
   Natteluften var kold, men lettere beruset Mikkel mærkede det ikke. I morgen, ville slemt tømmermændsramte Mikkel også have erhvervet sig en forkølelse. Han hørte ekkoet af sine egne skridt i den tomme, mørke by og kiggede op på en stjerneklar himmel. Et par dystre og også sentimentale tanker slingrede rundt i hans sind, lige så meget som han selv slingrede. Disse tanker ville Mikkel heldigvis også have fortrængt i morgen.
   For enden af gaden så Mikkel, til sin store glæde, at skiltet til værtshuset Hegnet, ikke var taget ind endnu. Det frydede ham og han satte i en fortrudt smålunten de sidste par meter hen ad gaden. Af en dum grund, var jorden belagt at dårlige brusten og en af dem valgte at spænde ben for den slingrende og småluntende lettere berusede Mikkel.
   Det var anden gang på tyve minutter at Mikkel pludselig lå på gulvet og tumlede rundt. Da han endelig kom på benene igen, kunne han ikke forstå at hans hænder ikke havde hudafskrabninger, han nåede jo at sætte af i faldet. Morgenen efter havde Mikkel kigget sig i spejlet og fundet ud af at han havde brugt hovedet til at sætte af i faldet.
Forfatterbemærkninger
Dette er første del. Jeg poster det i små bidder, da lettere beruset Mikkel kan være en stor mundfuld at sluge.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/09-2016 03:02 af Jesper Riel (JesperIlmer) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 486 ord og lix-tallet er 36.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.