En sand historie om hvordan jeg spildte en scammers tid!



3En sand historie om hvordan jeg spildte en ...
Dette er en forkortet udgave af en sand historie · Telefonen ringer... [...]
Smilebåndet
4 år siden
7En Historie Om Nat Og Dag
Dag, den lyse og smukke bror, og Nat, den ravnsorte og dugklædte ... [...]
Fantasy · ånder, vølver, magi
4 år siden
5Fuglefrø
Det er så simpelt; · Jeg vil blot elskes. · Holdes om, holdes af. · Vær... [...]
Digte · sorg, parforhold, kærlighed
4 år siden
4Granatchok
Han lå der, med bugen i mudder og våd til skindet. Geværet klamre... [...]
Kortprosa · døden, smerte
4 år siden
4Tranformér
Forrevent landskab · Forlader mine øjne · Og alting fortæller mig · At ... [...]
Digte · fantasi, indre verden, drøm
5 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Stella Alrune (f. 1983)
Dette er en forkortet udgave af en sand historie

Telefonen ringer fra +49 2624185107 (Höhr-Grenzhausen)

Jeg overvejer først at afvise opkaldet, og blokere nummeret, som jeg har gjort hundredvis af gange før, men føler mig inspireret i dag til at spilde folks tid.

Selve samtalen foregik på engelsk, selvom det er skrevet på dansk her.

Potentielt Offer: Hallo?

Telefon Operatør: (på ekstremt dårligt engelsk og læsende op fra et manuskript) Hallo. Jeg ringer til dig fra Microsoft Hovedkvarteret i USA. Jeg ringer til dig, frue, fordi der er store problemer med din computer. Vi har modtaget en hel del beskeder fra din computer om virus og malware fra din computer. Er du ejeren af en Microsoft computer i din husholdning?

PO: Øhhhh... ja! Ja det er jeg! (siger jeg selvom jeg er fuldt ud bevidst om at jeg kun har en Chromebook)

TO: Meget fint, frue. Sidder du lige nu foran din computer?

PO: (Mens jeg stirrer på mit bord mine bøger) Ja! Jeg sidder ved min computer! Hvad så nu?

TO: Nu skal du åbne din Chrome.

PO: Ååååh... øhh.. min Chrome? (siger jeg og spiller dum)

(Han bruger her lang tid på at forklare mig om min Chrome browser, indtil jeg endelig "forstår")

PO: Okay! Forstået! Browseren er åbnet. Hvad så nu?

TO: Nu skriver du...

(her siger han bogstaver som jeg helt ærligt ikke forstår på grund af hans virkeligt utydelige engelsk, så jeg bruger god tid på at få ham til at forklare det og stave det for mig)

TO: A som i Alana, N som i Noget ... (og så videre)

PO: Ahhh! Nu forstår jeg! "anydesk dot com" og så trykker jeg på enter! (I virkeligheden skriver jeg det bare på et stykke papir foran mig)

TO: Meget fint, frue. Fortæl mig nu hvad du ser på din skærm.

PO: Jeg ser... (jeg holder en lang kunstpause, eftersom jeg ikke ser på en skærm overhovedet, og jeg bliver derfor nødt til at finde på noget) ...øhhh... en lille dinosaur...

TO: En hvad???

PO: Ja, en lille dinosaur. Er det ikke det jeg skulle se?

(På det her tidspunkt bliver jeg nødt til at bide i et eller andet for ikke at komme til at grine, og jeg kan næsten ikke tro at han ikke ser igennem mit lille kontra-fupnummer)

TO: Åhhh gud... okay... luk din Chrome og prøv igen.

PO: Okay! Prøver igen. "anydesk dot com" ... altså... det er den lille dinosaurus igen! Og der står "ingen forbindelse". Er det meningen at der skal stå det? ... ej, det er jo et spil! Den lille dinosaurus kan hoppe! Hvor sjovt!

TO: Laver du sjov? Gør du grin med mig?

PO: (med påtaget fornærmelse) Nej! Hvad? Selvfølgelig ikke! Laver du grin med MIG?

TO: (i en forsonende tone) Okay okay... kig på dit keyboard på din computer i nederste venstre hjørne. Kan du finde CTRL tasten?

PO: Øhhhh... (siger jeg mens jeg ser på mit keyboard på min Chromebook, som jeg godt ved ser helt anderledes ud) ...Ja, der er den. CTRL siger den.

TO: (det bliver tydeligere at han er ved at miste tålnmodigheden med mig) Og hvad står der på tasten ved siden af?

PO: (Jeg vælger med vilje tasten oppe over CTRL tasten) Jeg ser en pil.

TO: En pil? Nej! Åh gud... KAN DU SE EN WINDOWS TAST? EN TAST MED ET VINDUE PÅ? PÅ HØJRE SIDE AF CTRL TASTEN?

PO: (selvom jeg ved at Chromebooks ikke har Windows taster) Nej? Der står "alt" ... og jeg værdsætter bestemt ikke din tone over for mig, hr!

TO: Åhhhhhh guuuuud... neeeej nej nej... gør du grin? (nu falder ti-øren endelig) ... kan du se en "stor røv" tast?

PO: (nu knækker jeg næsten sammen af latter) En ... stor røv? Hvad? Hvad er det du siger til mig?

TO: En stor røv... en stor tissemand tast?

PO: En stor tissemand? Hvad er det for noget at sige! Du opfører dig utroligt uprofessionelt lige nu! Jeg mistænker at du slet ikke RIGTIGT arbejder for Microsoft!

TO: ... *smækker på*

PO: *Knækker sammen af grin*

Og derved blev 25 minutter "spildt" på den mest underholdende måde!
Forfatterbemærkninger
Det her er en helt ægte og autentisk historie som skete for mig i dag. Jeg tror det er kulminationen af 1½ års opbygget irritation med deres evindelige opkald.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 18/10-2019 15:32 af Stella Alrune (Stella Alda) og er kategoriseret under Smilebåndet.
Teksten er på 686 ord og lix-tallet er 20.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.