Jeg fik hvad jeg bad om


2 år siden 2 kommentarer Blandede tekster tro omsorg livets gang

3Dronningen
Det var den forbandede · der blev · Dronning · Det var hende · Der var hj... [...]
Digte · tårer, livsrefleksion, forandring
8 dage siden
2Et gyldent øjeblik i min dag
Hver dag køber jeg et rugbrød, som jeg går ned i parken nedenfor ... [...]
Blandede tekster · dyr, eventyr, livsglæde
12 dage siden
5De nøgne træer
Smukkest er · de nøgne træer · De der ingen · varme mærker · Og ingen bla... [...]
Digte · afsavn, forår, følelser
22 dage siden
4Kære dagbog
Du er den, der kender mig bedst · Du har været med mig i storme, de... [...]
Blandede tekster · evighed, indre balance
1 måned, 1 dag siden
3Glæden
Er en rar og hyggelig ven · der besøger mig hver dag · Nogle gange gå... [...]
Digte · positivitet
1 måned, 8 dage siden
3Den store forblændelse i kærlighed
Intensitet · har ikke · nødvendigvis noget at gøre med · Intimitet · Det ... [...]
Aforismer og gruk · reflektion, følelser, ægte kærlighed
1 måned, 12 dage siden
3Vær altid glade
Bed uophørligt. Sig tak under alle forhold, for dette er Guds vil... [...]
Blandede tekster · tårer, liv, hverdagslivet
1 måned, 19 dage siden
1Reiki healing er sådan en gave
Det er så velsignet at blive healet. Og det giver lige så meget s... [...]
Blandede tekster · taknemmelighed
1 måned, 22 dage siden
2Min klostergang
At gå på gaden er min klostergang. Min tid til bøn. · Som det først... [...]
Blandede tekster · spænding, nuet, hverdag
2 måneder, 6 dage siden
1Det er så velsignet at blive ældre
Livet bliver større og større med aldreren. · Passionen endnu mere ... [...]
Blandede tekster · lommefilosofi, livsrefleksion, kærlighed
2 måneder, 10 dage siden
4Ovenpå igen
Efter et dyk i utilfredsheden · og tristhedens mørke sump · er jeg ko... [...]
Digte · sindsro, hyldest, fri
2 måneder, 12 dage siden
4Hvis bare jeg vandt i lotto
Jeg bliver så trist på andres vegne, når jeg hører disse ord, for... [...]
Blandede tekster · positivitet, refleksion, livsanskuelse
2 måneder, 22 dage siden
4Uret
Sekundviseren tikker 'Tak, tak', 'Tak, tak' fra morgen til aften.... [...]
Blandede tekster · magisk realisme, virkelighed, hygge
2 måneder, 24 dage siden

Puls: 32,9

Publiceret: 14
Afgivet: 21
Modtaget: 49
Christina Harritz (f. 1975)
Om bønnesvarene er mange, men vil lige dele nogle af dem i håbet om, at de kan være til inspiration og glæde og gavn for dig også.

Så meget godt man kan gå glip af, når man ikke kender til bønnens kraft.

Havde nogen fortalt mig om den, ville mit liv nok have set helt anderledes ud fra en tidlig alder, men ingen fortalte mig om denne skat, så jeg levede i mange år som åndeligt fattig.

Jeg oplever virkelig, at bøn virker - på alle områder.
Nogle gange må jeg bare vente en tid, til bønnesvarene kommer.

For blot at nævne noget af det, der er blevet mig givet:

Min penthouse lejlighed.
Efter at have boet katastrofale steder til leje, sagde jeg meget bestemt til Gud, at nu var det helt slut, nu skulle jeg have mit eget. Jeg var studerende på det tidspunkt. Det var lige blevet muligt at få flekslån, så det muliggjorde, at jeg kunne købe min lejlighed.
Da jeg var færdig uddannet, ophørte jeg med flekslånet, og sad med en meget dyr husleje. Det meste af min løn gik på husleje. Jeg var i den grad blevet lønslave.
Jeg sagde til Gud, at det simpelthen ikke kunne være rigtig, det føltes så forkert, for jeg havde set for mig, at jeg skulle bo billigt, så jeg havde råd til at rejse. Denne lønslave livsstil havde jeg svært ved at se mig selv i.
Så døde min far, og jeg arvede, så jeg kunne betale lejligheden ud, så jeg nu i dag har en husleje på 1500 kroner om måneden.

Jeg husker, at en på min rejse sagde til mig -
Hvis du ser noget, du godt kan lide, så sig 'Tak, det bliver mit'
Så det begyndte jeg på.
Jeg ville så gerne have en tagterrasse, så før jeg fik min lejlighed, så når jeg gik på gaden, gik jeg altid og kiggede op på de lejligheder, der havde det, og jeg sagde 'Tak at den bliver min en dag'
Og det blev den.

Mit gulv var meget slidt, og jeg trængte til et nyt, tænkte jeg.
Kort tid efter kom jeg hjem, og der var vandskade.
Jeg fik det erstattet og fik et helt nyt gulv i hele min lejlighed.

Mit job.
Da jeg havde prøvet alt det, jeg gerne ville indenfor pædagogbranchen, sagde jeg til Gud, at jeg ikke gad at være pædagog mere. Jeg ville gerne undervise konfirmander.
Jeg havde set en uddannelse dertil, som jeg havde gemt i min drømmemappe.
Jeg gik ned med stress, og fik en rådgiver i jobcentret.
'Hvorfor søger du ikke revalidering til en ny uddannelse?', spurgte hun.
Med det samme lyste mit sind op. Jo, det ville jeg, og jeg vidste præcis hvilken uddannelse, det skulle være.
Og jeg fik det. Mit drømmestudie, der langt overgår mit pædagogstudie, som jeg ellers også syntes var spændende.

Forlænge siden bad jeg om, at jeg måtte komme til at arbejde meget hjemmefra, og nu er det blevet således, at jeg skal arbejde hjemmefra hele næste semester. Tak Gud

Jeg har en uddannelse til mindfulness instruktør.
Jeg tænkte, at jeg også gerne ville lære at instruere for børn og unge, og tage uddannelse deri.
Så på næste semester er det muligt at få et selvstuderet valgfag, og det er blevet godkendt, at jeg kan studere mindfulness for børn og unge, og jeg får uddannelse dertil betalt.

Jeg har altid drømt om at blive massør.
Så fandt jeg endelig den uddannelse, jeg gerne ville tage, i lige præcis den massageform, jeg gerne ville lære.
Men jeg havde kun penge til første modul og der var seks moduler. Det var det sidste hold, der blev oprettet på skolen, inden de lukkede.
Jeg tænkte, jeg springer på holdet. Jeg sprang ud i tro, velvidende om, at jeg ingen anelse havde om, hvordan jeg skulle skaffe de resterende penge.
Hvis det er din vilje, Gud, så vil du søge for at jeg får pengene, sagde jeg til Gud.
Til næste modul havde jeg opsparet nogle penge, så jeg lige havde råde til det.
Nogle måneder senere blev min far syg med kræft, og vidste at han skulle dø, så han gav mig nogle penge.
Og dermed var resten af uddannelsen betalt.

Jeg har længe tænkte, at jeg gerne vil kunne designe og havde med billedredigering på min computer, men jeg er fuldkommen håbløs til IT, og de kurser jeg har set heri er tudse dyre.
Nu er det muligt for mig at tage som valgfag på min uddannelse. Jubii! Yes!

Jeg interesserer mig meget for kost og ernæring, så for ti år siden søgte jeg ind på Hotel og Restaurantskolen som ernæringsassistent, velvidende om, at jeg ikke havde råd til at være på SU uden at tage lån.
Jeg sagde til Gud, at det ikke kunne være rigtigt, at jeg skulle optage lån, så den første uge på skolen, gik jeg på nettet for at søge job. Og jeg fandt et - lige præcis så mange timer om ugen, som gav hvad jeg måtte tjene ved siden af Su'en. Så jeg kom igennem uden gæld.

Mine bønner og min tro har gjort, at jeg de sidste 22 år kun har haft de jobs, jeg har drømt om. Jeg har kun gjort, hvad jeg har drømt om.

Og sådan kunne jeg blive ved i det små med at opremse alle de mange bønnesvar, der er kommet på min vej.

Jeg håber, mine ord har vakt inspiration.

Hvis ikke du ved det, så lover Gud, at

'Enhver som beder, får'
(Matt. 7.8)

Må du komme til at opleve Guds rigeste velsignelser.

Må du, hver gang du ser noget, du elsker, sige til dig selv

'Det bliver mit'

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 19/01-2022 11:49 af Christina Harritz (Anniina) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 953 ord og lix-tallet er 28.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.