2Død-enkelt
Eks-kæreste. · Piller. · Død.
Digte
13 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Ekstra-materiale · Katrines marmorkage · Hvid dej: · 300 g mel · 300 g st... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Jubilæumsdagen · Netop dén dag var der feststemning. Cutiebound hav... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles gode nyhed · - Hvad er klokken? spurgte Christian. Katrin... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Kagedag · - Mmmmph!!!! · Julias næse og mund var dækket af et lyserø... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
mMm... mm... mmm... · - Mmmm! · Julia og Penny sad bundne på gulvet.... [...]
Romaner
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frederik Tolstrup (f. 1982)
- Nej, det siger du ikke?
Onkel Kaj ser måbende på onkel Erland.
- Jo, det er skam rigtigt nok! indskyder moster Gunhild. - Jeg hørte hende selv sige det!
- Tænk engang. Jeg ville da aldrig have troet... Sådan en nydelig dame. Hvordan kan det dog gå til? Hun...
- Skål! Onkel Hans stiller ølglasset fra sig og smiler stort ud over forsamlingen.
- Nu skal man jo ikke tro alt hvad man hører!
Mors kæreste, Sonja, har altid hadet sladder. Især fordi hun, fra sit arbejde som TV-vært, er vandt til at høre om nyt sladder både i branchen, i bladene og af og til selv fra publikum.
- Nu ved jeg tilfældigvis at hendes mand er en dejlig fyr, som ingen kvinde ved sine fulde fem ville kunne finde på at forlade!
- Aha! triumferer onkel Erland og tager endnu et stykke af den lagkage, jeg selv har lagt sammen. - Så er det altså rigtigt? At hun er gift med sådan en? Hvor længe har de egentlig været sammen, de to?
Sonjas øjne skyder lyn:
- Længe. Længe før vi andre begyndte at blande sig i deres privatliv, i hvert fald! Men, kan det for... pokker da ikke også være lige meget. De elsker hinanden, hvad gør det så, om der er en lille aldersforskel imel...
- En lille forskel! Ha! Er det 13 år, du kalder en lille forskel?
- ...imellem dem, så er det ikke noget der vedkommer os. Vel!
Moster Gunhild ser fornærmet ud. Jeg skynder mig at række rødvinen over til hende.
- Tak, mit barn. Siger hun og skænker op.
- Måske vi skulle skifte emne?, foreslår onkel Kaj. Moster Gunhild nikker deltagende.
- Nu Eric Eriksen, for eksempel, han... begynder hun så.
- Hvad er der nu med ham? spørger Sonja spidst. - Han er en virkelig elskelig mand!
- Ja, ja. Men, det betyder vel ikke, han intet talent har, vel?
- Nårh. Undskyld. Jeg troede...
- Nej, nej, selvfølgelig ikke. Jeg synes, han er aldeles fremragende. Der skulle være nogle flere af hans slags. Selvom han er...
- Lad os nu stoppe, inden nogen af os kommer til at sige noget, vi fortryder. Siger onkel Hans og tager en tår af sit glas.
- Selvfølgelig, siger moster Gunhild. - Jeg har nu også altid afskyet sladder!
Sonja er ved at få sin rødvin i den gale hals og ser over på mig, der prøver på at skjule mit brede smil. Mor kommer hen og tager mig om skuldrene:
- Måske det var på tide at vi råber hurra for Sandra? Det er jo, trods alt, hende, der er skyld i hele festen!
Alle rejser sig. Onkel Hans en smule vaklende.
- For dette skal være vor Sandra til ære, hurra! Begynder onkel Erland at synge...

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/03-2004 17:14 af Frederik Tolstrup (Hunnies ven) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 467 ord og lix-tallet er 19.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.