2Død-enkelt
Eks-kæreste. · Piller. · Død.
Digte
13 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Ekstra-materiale · Katrines marmorkage · Hvid dej: · 300 g mel · 300 g st... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Jubilæumsdagen · Netop dén dag var der feststemning. Cutiebound hav... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles gode nyhed · - Hvad er klokken? spurgte Christian. Katrin... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Kagedag · - Mmmmph!!!! · Julias næse og mund var dækket af et lyserø... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
mMm... mm... mmm... · - Mmmm! · Julia og Penny sad bundne på gulvet.... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Oprydning · Var der noget Michelle hadede, så var det at rydde op. ... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelles sygedag · Silketørklædet holdt kulden væk fra Michelles h... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Strandturen · Smukkere og med mere strålende øjne havde man aldrig ... [...]
Romaner
15 år siden
0Michelle og alle de andre fra Cutiebound - ...
Michelle og Matthias i Tivoli · Michelle havde inviteret Matthias p... [...]
Romaner
15 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Frederik Tolstrup (f. 1982)
Han lagde blomsterne fra sig på bordet og bøjede sig ned over sengen.
- Anne? Er du vågen? hviskede han.
Hun slog langsomt øjnene op, og betragtede ham i flere sekunder, før hun sagde noget.
- Er det dig?, spurgte hun så, - hvorfor kommer du? Bad jeg dig ikke om netop ikke at komme?
- Jo., sagde han med noget, der skulle have været en fast stemme, - men, jeg... jeg... Jeg kunne ikke opfylde dit ønske, jeg... Du ved ikke hvor hårdt det er for mig.
- Hårdt for dig!
Hun smilede:
- Det er sgu da mig, der ligger her!
- Nårh, ja, undskyld. Det var ikke sådan ment!
- Frederik, hun så op på ham, - jeg forstår vidst godt, hvad du mener!
- Men, hvorfor gjorde du det? Du, der altid har været så perfekt. Haft styr på alt. Har været den stærke. Hvordan kunne du finde på det? Du må da vide, hvor højt jeg elsker dig!
- Jamen, det er jo netop det! hylede hun, - jeg tør jo ikke. I vil jo altid noget mere end blot at holde i hånd, når det kommer til stykket, og... det vil jeg altså ikke. Forstår du?
- Er du... begyndte han.
- Nej!, afbrød hun ham arrigt, - jeg er ikke lesbisk, okay?
- Jeg er virkelig ked af, hvis jeg...
- Hold nu op... Jeg beder dig!
- Undskyld, det var jo ikke for...
- Og hold op med at sige undskyld!
- Ja.
Han trak vejret dybt, så sagde han:
- Jeg har taget nogle blomster med, se! Er de ikke fine?
Hun rakte hånden op og kærtegnede hans kind:
- Hvor er du bare dum. Sagde hun så. Kærligt.
- Jamen... Hvad vil du ha', jeg skal gøre? spurgte han fortvivlet.
- Hvad med at lytte for en gangs skyld?
Hun så ham direkte ind i øjnene.
- Sæt dig ned her i fodenden, sagde hun, - så skal jeg fortælle dig noget. Det'her det er altså kun mellem os, okay?
Han nikkede.
- Min far. Åh, Gud...
Hun lukkede øjnene og var lige ved at græde.
- Han og jeg havde et meget tæt forhold, da jeg var barn. Meget tæt... For tæt, hvis du forstår, hvad jeg mener.
Han sad som lammet og stirrede udtryksløst på hende.
- Mener du at... at...
- Ja., sukkede hun bittert, - vi havde sex sammen.
- Jamen, det... Det har du jo aldrig fortalt mig!
- Der er visse ting man aldrig taler om, uanset hvor nære venner, man bliver, men nu... Nu forstår du vel, hvorfor jeg var så afvisende, ikke?
Han nikkede tavst.
- Og du forstår, hvorfor jeg blev skræmt da jeg kunne se at du blev mere og mere interesseret, for jeg vidste jo, at en eller anden dag ville du få visse forventninger, som jeg altså...
Hun brød pludselig ud i gråd. Han rakte hen og holdt om hende.
- Såh. Såh.
- ...som jeg altså ikke kunne indfri! græd hun ned i hans skulder, - og så var det altså, det hele blev for meget for mig, så jeg... skar min...
Han knugede hende i til sig og lod hende græde et stykke tid, før han holdt hende ud for sig, så alvorligt på hende og sagde:
- Anne. Husk i hvert fald på, at uanset hvad, så vil du altid kunne regne med mig...
Hun smilede tappert gennem tårerne.
- Hvor er din far egentlig i dag? spurgte han så pludselig.
- På kirkegården, smilede hun, og tørrede sine øjne med hænderne, - han har været død i syv år.
- Og det var ikke dig, der slog ham ihjel? sagde han med et lille, skævt smil.
Hun så nærmest smigret ud:
- Nej, det klarede han selv - ved hjælp af øllerne!
Han så lidt på hende. Så knugede han hende atter ind til sig:
- Hvis jeg nu får... fortjener... en chance til, så lover jeg dig, at jeg skal ændre mig til det bedre. Jeg skal nok blive bedre til at lytte... Jeg skal nok...
- Det er i orden., hun så på ham, - men, er du ikke sød at gå nu. Jeg er så træt.
Han nikkede forstående.
- Men..., sagde hun så, lige inden han fik åbnet døren ud til hospitalsgangen, - Frederik. Lige en ting til. Vi... Ja, jeg ved ikke rigtigt, hvordan jeg skal få det sagt, men... Vi er kun venner, ikke?
Til trods for, at ordene ramte ham hårdt, nikkede han, tappert, og sagde:
- Jeg kommer igen i morgen, ikke?
Hun havde lukket øjnene, men han mente, han hørte hende, ganske sagte, mumle:
- Ja, gør du det, Frederik!

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 27/03-2004 17:12 af Frederik Tolstrup (Hunnies ven) og er kategoriseret under Blandede tekster.
Teksten er på 786 ord og lix-tallet er 15.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.