Loppe hjælper Rudolf - 2. december

Mødet med Rudolf



2Kære Elskede
Kære Elskede · Tillykke med din dag i dag · Den dag du rundede 60 år · ... [...]
Digte
16 år siden
2Julekalender 2007 - 12. december
Luftpost · Det var atter mørkt på den gamle gård. Oppe på loftet va... [...]
Godnathistorier
16 år siden
0Julekalender 2007 - 11. december
Natligt besøg · Det var atter mørkt på den gamle gård. Alt var stil... [...]
Godnathistorier
16 år siden
0Julekalender 2007 - 10. december
Billedet · Det var atter mørkt på den gamle gård. Alt var stille. O... [...]
Godnathistorier
16 år siden
0Julekalender 2007 - 9. december
Drillenisser og spøgelse · Det var aften på den gamle gård. Der var... [...]
Godnathistorier
16 år siden
0Julekalender 2007 - 8. december
Knapperne · Det var atter mørkt på den gamle gård. Oppe på loftet v... [...]
Godnathistorier
16 år siden
0Julekalender 2007 - 7. december
I stalden · Det var atter mørkt på den gamle gård. Oppe på loftet s... [...]
Godnathistorier
16 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Alice Trauelsen (f. 1949)
Loppe kiggede ud under papirerne, blev de mennesker da aldrig trætte. Han kunne næsten ikke vente. Han skulle se, hvad Rudolf var for en. Han havde godt nok hørt om en der hed Rudolf, men det var jo julemandens rensdyr, ham med den røde lysende tud. Menneskene synger altid om ham i december måned. Så nu var der endelig roligt nedenunder, det eneste man kunne høre var kattene.
   "Hallo, er du vågen?" Loppe kiggede hen mod sengen.
   Leonora rejste sig langsomt op. Det bankede på døren. Mølleren kom ind.
   "Er I klar?" spurgte han.
   "Jeg er," svarede Loppe og sprang op.
   "Rolig nu, jeg skal lige have frakken på, og det skal du også," svarede Leonora.

Sammen gik de ud gennem døren.
   "Nå, hvor er her mørkt, næsten uhyggeligt."
   "Sludder," lo Mølleren og tog Leonora under armen.
   Loppe hoppede rundt omkring dem.
   "Mjav, hvor skal I hen på denne tid?"
   "Vi skal besøge Rudolf, men hvem er du?" Loppe var nysgerrig.
   "Jeg er en gårdkat, og jeg bliver kaldt Seje, fordi jeg var så sej, da jeg blev født. Min Mor havde gemt mig i et rør og jeg kaldte så længe, at menneskene fandt mig og reddede mit liv."
   "Novra, så har du brugt et af dine katteliv."
   "Ja, det har jeg," svarede Seje, lidt stolt, og løftede sit flotte lille sorte hoved. "Jeg skal på rov," spandt Seje, "hils stakkels Rudolf."
   "Stakkels Rudolf?" Loppe kiggede forvirret, men Seje var allerede væk. "Host, hvad er det der kommer ud af skorstenen?" hostede Loppe.
   "Det er røg," lo Mølleren, "her bruger vi halmfyr, men kom nu."
   Sammen gik de forbi åen, den var næsten frosset helt til, så forbi hestefolden, men der var ingen heste ude, for de sov godt og trygt inde i stalden.
   "Så er vi her," sagde Mølleren.
   "Endelig," svarede Loppe, "men her er jo ikke nogen."
   Mølleren fløjtede sagte og så kom han, Rudolf.

"Hold da op, her blev lyst, hans næse er næsten ligeså rød som julemandens Rudolf," grinede Loppe, "men du er ikke den Rudolf, er du vel? Jeg er for resten nissen Loppe."
   "Nej," Rudolf grinede, "ikke den Rudolf." Men så blev han stille.
   "Hvordan går det?" spurgte Mølleren.
   "Jo, det skal jo gå."
   "Er du syg?" spurgte Loppe.
   "Nej, men ensom, jeg vil så gerne være sammen med andre der er ligesom mig selv, men her er ikke nogen. Det er det eneste jeg ønsker mig til jul. Men det går nok ikke i opfyldelse. Tænk at være hos julemanden i denne måned og juleaften, nå det er jo bare en drøm," sukkede Rudolf, "men I må hellere skynde Jer tilbage for det bliver snart lyst."
   "Uh ja, klokken er mange, farvel Rudolf."
   Han 'gøede' langsomt og gik modløs ind i sit lille 'hus'. Leonora, Mølleren og Loppe skyndte sig tilbage og op på loftet. Da Loppe lå i sin æske tænkte han.
   "Hm, der er 22 dage tilbage til juleaften, så jeg må skynde mig hvis jeg skal nå det, for jeg vil gøre Rudolfs drøm til virkelighed og gøre ham glad igen." Sådan faldt han i søvn.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 02/12-2005 21:29 af Alice Trauelsen og er kategoriseret under Godnathistorier.
Teksten er på 517 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.