2Kære Elskede
Kære Elskede · Tillykke med din dag i dag · Den dag du rundede 60 år · ... [...]
Digte
16 år siden
2Julekalender 2007 - 12. december
Luftpost · Det var atter mørkt på den gamle gård. Oppe på loftet va... [...]
Godnathistorier
16 år siden
0Julekalender 2007 - 11. december
Natligt besøg · Det var atter mørkt på den gamle gård. Alt var stil... [...]
Godnathistorier
16 år siden
0Julekalender 2007 - 10. december
Billedet · Det var atter mørkt på den gamle gård. Alt var stille. O... [...]
Godnathistorier
16 år siden
0Julekalender 2007 - 9. december
Drillenisser og spøgelse · Det var aften på den gamle gård. Der var... [...]
Godnathistorier
16 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Alice Trauelsen (f. 1949)

Luftpost

   Det var atter mørkt på den gamle gård. Oppe på loftet var Leonora stået op og sad og børstede sit hår, da Nifa og Tri kom ind. "Har du fundet på noget," spurgte Nifa straks. "Ja," svarede Leonora, "det har jeg. I går skrev jeg et brev som I skal sende med luftposten til Nisseposttidende. Nu skal I høre, hvad jeg har skrevet:

"Kære Nisseposttidende Assistent.

Jeg vil gerne bede Dem sætte dette i avisen.

Vi efterlyser forældrene til Trimiline og Nifa. De hedder Amalinda og Hermatrilius og har en nissesøn der hedder Kapelius. Hvis I ved noget om denne familie eller kan finde dem så kontakt Spøgelset Leonora."

   "Nu skal I to ud og finde luftposten," sluttede hun. "Hvor finder vi luftposten," spurte Nifa. "Det er jo den gamle ugle, der bor i det store gamle træ ude i haven.." Fint," svarede Nifa, ham har jeg hilst på, vi gør det med det samme." Han tog brevet og Tri i hånden. Så gik de ud gennem gården og om i haven. Nede foran det store gamle træ kaldte Nifa: "Hr. Ugle er De der." "Hvor skulle jeg ellers være," kvidrede han som svar. Nu landede han foran dem på græsplænen. "Hvad kan jeg hjælpe Jer med," spurgte Uglen. "Vil De sende dette brev fra Leonora af sted for os?, spurgte Nifa. "Selvfølgelig," den gamle ugle tog sine briller på. "Lad mig se, til Nisseposttidende Assistenten, jamen, det er der jo ingen problemer i. De har brevet i morgen, sig til Leonora.

I sne og slud og regn
   Luftposten kommer altid ud,
   For uglen er den bedste.

   Kvidrede uglen. Nifa lo. Det er fint, vi ses nok igen, men nu må vi op for klokken allerede mange. "Farvel Hr. Ugle," sagde Nifa og Tri nejede pænt for uglen. Han lettede med brevet i munden og brillerne i panden.

Snart var Nifa og Tri oppe på loftet, hvor de fortalte Leonora, det var i orden med brevet, og de gik straks i seng. Her lå de og tænkte på at nu var der kun 12 dage til juleaften.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 04/01-2008 21:07 af Alice Trauelsen og er kategoriseret under Godnathistorier.
Teksten er på 348 ord og lix-tallet er 23.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.