2Kære Elskede
Kære Elskede · Tillykke med din dag i dag · Den dag du rundede 60 år · ... [...]
Digte
16 år siden
2Julekalender 2007 - 12. december
Luftpost · Det var atter mørkt på den gamle gård. Oppe på loftet va... [...]
Godnathistorier
16 år siden
0Julekalender 2007 - 11. december
Natligt besøg · Det var atter mørkt på den gamle gård. Alt var stil... [...]
Godnathistorier
16 år siden
0Julekalender 2007 - 10. december
Billedet · Det var atter mørkt på den gamle gård. Alt var stille. O... [...]
Godnathistorier
16 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Alice Trauelsen (f. 1949)

Knapperne

   Det var atter mørkt på den gamle gård. Oppe på loftet var Nifa og Leonora vågnet, de er på vej ned for at se hvad der er sket hos menneskerne, der er flyttet ind på gården. De går ind i det gamle menneske Alices stue. "Se, hvad er det billede der? Det er jo hende der Alice ved en masse knapper, hvad laver hun?" Nifa var nysgerrig. "Det ved jeg ikke, men skal vi ikke finde ud af det," spurgte Leonora.

"Kom," Nifa var hoppet op på væggen og rakte Leonora sin hånd og trak hende op. "Lop og hop, lad os komme af sted." Nu var de inde i et lille rum med en maskine og mange knapper. Her sad mennesket Alice. Hun puttede noget ind i en af maskinerne og pillede ved knapperne. Så sagde hun "Velkommen til Radio 10 49, det er Alice, der vil spille en masse god musik for Jer den næste times tid." Så trykkede hun på en knap og nu var der nogen der sang: "Lidt god musik gør alle glade." "Hør," Nifa pegede på en kasse der hang på væggen, lyden kom ud derfra. "Hvad er det?" Han kiggede over på Leonora. "Hm, jeg tror jeg ved det," sagde Leonora. Se det er en radio, jeg tror hende gamle Alice der, er en radio mus." "Altså," lo Nifa, "hende der Alice er altså et menneske og ikke en mus, og hvis så er hun altså en gammel, stor og tyk en af slagsen. Mennesker er altså mærkelige." "Hør klokken, vi må ud nu," sagde Leonora. "Lop og hop ud," sagde Nifa og nu stod de igen i Alices stue.

De skyndte sig op på loftet og gik i seng. Leonora lå i det lille kammer helt nede under sin dyne og tænkte på at det gjorde ikke noget man var et gammelt spøgelse, når man havde en sød lille nissealf som Nifa, og der kun var 16 dage til juleaften.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 04/01-2008 20:55 af Alice Trauelsen og er kategoriseret under Godnathistorier.
Teksten er på 329 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.