Catagelofobi


6 år siden 3 kommentarer Kortprosa erindringer barndom afmagt

4Et sidste farvel
Min elskede, · luk nu trygt dine øjne i, · hengiv dig til den evige r... [...]
Digte
4 år siden
3Et kort øjeblik
Du kyssede mine sårede håndled · forpint af mig selv · Du kyssede min... [...]
Digte
4 år siden
2Min kærlighed
Gamle ar og friske sår · hjemsøger mit sind · Fortidens dæmoner banke... [...]
Digte
4 år siden
6Mit hjerte
Mit knuste hjerte bløder · ved tanken om fortidens dæmoner · Sønderre... [...]
Digte
4 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Karoline H. Nielsen (f. 1997)
Jeg var bange.

Træerne fløj forbi, og jeg blev, mod min vilje, transporteret længere og længere væk fra de andre - hurtigere og hurtigere.

Jeg var magtesløs.

Jeg gjorde alt hvad jeg havde lært, men kunne intet stille op. Mine tændstiks-armmuskler syrede til - men jeg var så pumpet af adrenalin, at jeg slet ikke mærkede det. Musklerne under mig var spændt, og de løb alt hvad de kunne. Jeg kunne mærke ryggen forsvandt, og de korte bagben satte sig helt ind under mig. Den sort/brune jordbund trak lange, lyse spor efter sig, og mine øjne kunne ikke nå at registrere de små sten og blade, der lå i skoven den efterårsdag. Vinden bed i kinderne, og mine øjne løb i vand.

Et ubevidst skrig røg over mine læber. Jeg blev selv overrasket. Det gjorde ondt i halsen. Jeg svedte. Alle stoppede op og kiggede. Det var som om, jeg fik kontrol, da opmærksomheden blev rettet mod bagtroppen. Jeg trak vejret hurtigt og hektisk. Var forpustet. Mine hænder rystede, benene føltes som gelé og mine armmuskler var stadig krampagtigt spændt.

Jeg ved stadig ikke hvordan det skete, men jeg var tilbage på min vanlige plads bagerst i rækken. Ingen så hvad der skete. Heldigvis.

Ponyen stoppede. Ridelæreren kiggede.

"Er alt okay deromme?" blev der råbt fra forrest i rækken.

Jeg lod som ingenting.

Jeg var bange.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 26/10-2017 19:06 af Karoline H. Nielsen (Kachibas) og er kategoriseret under Kortprosa.
Teksten er på 226 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.