Ordet er frit · Lysets Engel

13 svar
Senest opdateret 6 år siden · 5 bruger(e) deltager
6 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 år siden
6 år siden

Hvis den ikke er batteridrevet (alm batteri eller solopladeligt batteri) kan det skyldes at vingerne er meget lette og tillige godt afbalanceret. Er det tilfældet kan en beskeden opvarmning et eller andet sted godt skabe bevægelse af en slags.
Men det kunne jo også være en mirakuløs bevægelse, som kun skyldes at figuren er lavet som en engel og ikke som en mølle eller sådan noget. Det er nok ikke min hjemmebane, men nogle ville være glade for det mirakuløse, hvor det end viser sig.
i hvert fald er det ganske charmerende at denne gamle engel pludselig viser liv.

Nu siger du "baske med vingerne?!" Er det så voldsomt?

PS Solenergi virker også når det er overskyet. Effekten (antallet af watt pr kvadratcentimeter) er blot beskeden sammenlignet med bagende sol.

Engle er normalt søde. Men i den bibelske fortælling er der flere slags. Serafer og keruber. Serafer synger, keruber er strenge herrer, man ikke skal udfordre.
Jeg har en DVD der hedder "Date with an angel." Det rene pjat, men denne engel er sød og smuk. Hende gad man godt drikke en kop café latte med! Og hun kan godt banke dem hun ikke kan lide, så hun er god at have med i byen!
Filmen kunne nyde godt af en bedre instruktion, hvis det var.

6 år siden
6 år siden
#2

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 år siden
6 år siden

Jeg har kun læst dit øverste indlæg. Videnskaben er kommet meget langt i dag, man kan måle den energi der udgår fra et eller andet, også fra person til person, det er videnskabeligt bevist. Før i tiden mente man det havde noget at gøre med at hekse hvis nogen begyndte at tale om det. Den største energi kommer uden tvivl oven fra, engle er en realitet.

6 år siden
6 år siden
#4

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 år siden
6 år siden

Jeg er nok ret kedelig. Jeg tror ikke på engle. Jeg forstår godt at man har opfundet dem. For mennesket har altid ( i hvert fald siden Dædalus' dage.) gerne villet kunne flyve. Og man har tænkt sig mennesker med vinger på ryggen ligesom fugle.
Man har dog aldrig anvist hvorfra bevægekraften skulle komme, eller at vingerne normalt som vist på illustrationer ville være for små.
Det er ikke tilfældigt at fugles skelet er meget let i forhold til kropsvægten. Det er heller ikke tilfældigt at brystmusklerne der trækker vingerne nedad nok udgør halvdelen af hele muskelmassen. Og det er heller ikke tilfældigt at fuglens brystben sidder meget langt fremme på fuglen for at give de store brystmuskler et stort kraftmoment, som det hedder.
Hvis et menneske kastede sig ud fra et tårn med vinger fæstnet til armene, som i princippet ville kunne bære, så ville vingerne klaske sammen og lægge sig ryg mod ryg, som hos en hvilende sommerfugl. Et menneske ville slet ikke kunne bevæge sådanne vinger. Hos en engel er der slet intet bevægeapparat fæstnet til vingerne. De sidder blot på ryggen.
Men en lille pige med hvide vinger er da forfærdelig sød! Med kunstneriske formål er engle spændende, og jeg har selv i al beskeden brugt dem flere gange.

6 år siden
6 år siden
#6

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 år siden
6 år siden

Mange vigtige budskaber i biblen blev givet af engle, mange tror på dem og har set dem andre ikke. Jeg har set engle et par gange i en speciel situation.
Jeg ved nogen har svært ved at begribe mange bibliske ting, men jeg tror nu Gud har ret i sidste ende. Jeg tror også han er i stand til og give os sit ord i sandhed sådan at vi kan tro på det. Nogen vil ikke tro, selv om der sker et bevis lige for deres øjne. I Jesus tid var det også sådan.

6 år siden
6 år siden
#8

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 år siden
6 år siden

Du har ret Engbo men spørgsmålet er, skete det efter Guds eller menneskers vilje. Vi har en fri vilje, til at gøre både gode eller dårlige gerninger. Vi har også en fri vilje til at følge Guds plan i vores liv eller ikke. Døren var åben for jøderne før Hiltlers plan til at udrydde dem, men det undskylder selvfølgelig ikke det han iværksatte. Jeg tror den største straf i verden er, når man ikke kan eller vil tilgive, det lærte jeg, da vi fik et handikappet barn. Jeg var ved og afsige Gud og hans gerninger da jeg så Jesus for mig og vidste han kendte mig og jeg ham. Alt det uretfærdige jeg følte i sammenhang med vores søns fødsels forsvandt som dug for solen. Vi skal tilgive for at blive tilgivet, og med Guds ledelse i vores liv undgår vi mange farer. Det skriver jeg en del om.

6 år siden
6 år siden
#10

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 år siden
6 år siden
#11

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 år siden
6 år siden

Hejsa. Engbo.

Syntes det er godt beskrevet, og tænker. den enagi kræft, du selv besidde. Er der ingen, der ka tage fra dig.
Og tror der var er en menigng, med du fandt englen. og gjore de opdagelse.
Med de baskende vinger. Smiler.

Har ringe eller ingen erfaring i vind, sol eneragi. Men har dog mine erfaringer, med engle. Og tror min engel ligner din. Den basker også lystig med i gerne, godt nok kun en vinge. Og har erfaret det er lyset, der påvirker vingen. Den bliver stille i mørket.
Tror desuden på både Gud og engle, og beder tit om hjælp, beskyttelse fra min engel. Så er det min tillid dertil, der bevirker hvad der så sker.
Dejlig indlæg, skrevet med en oprindelighed, fra hjertet, og med kærlighed. Vil glæde mig til, mere fra din hånd.
Kærlige tanker. C@riti. ☀️

6 år siden
6 år siden
#13

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

6 år siden

Besvar debattråd

Debatten Lysets Engel er startet 10/02-2018 12:12 af Engbo og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

0Krimikonkurrence Leitura
11 timer, 34 minutter siden · heksemutter
45Dagens DJ
3 dage siden · AnsuLa
4Digtteknikker: GAS-sætninger
9 dage siden · Tungnemt
7Digtteknikker: undgå adjektiver
9 dage siden · Tungnemt
7Dage med Ralf.
25 dage siden · David H
0Astronautens Poetik
1 måned siden · Tungnemt
0Løn er tabu
1 måned, 1 dag siden · sofiesverden
4Hvor blev digtene af?
1 måned, 5 dage siden · Tungnemt
5Dine største inspirationskilder?
1 måned, 14 dage siden · AnsuLa
10Berøringsangst mht. kommentarer?
2 måneder, 26 dage siden · David H
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
3 måneder, 8 dage siden · Kafkaesque
25Digte
3 måneder, 15 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
3 måneder, 16 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
3 måneder, 19 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
3 måneder, 20 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
3 måneder, 22 dage siden · Ansu
1Kreative hjemmesider
3 måneder, 23 dage siden · Tungnemt
4163Dagens ord
4 måneder siden · Savanti
11Hvad sker der for, at ingen læser m...
4 måneder, 13 dage siden · Løvinde
1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
4 måneder, 23 dage siden · Skriverkunstner
3Fortivlet: Ægteskab uden romantik -...
4 måneder, 25 dage siden · Maria77
8Poesi forlag søges
5 måneder, 4 dage siden · heksemutter
3Dagens Dok
5 måneder, 17 dage siden · HamDenKorte
5God digital bogside
5 måneder, 18 dage siden · HamDenKorte
3Dansk eller Engelsk?
5 måneder, 18 dage siden · cell
5Dagens Sketch (del en sketch/joke)
5 måneder, 19 dage siden · HamDenKorte
8Hjælp og råd vedr. Økonomisk værgem...
5 måneder, 23 dage siden · David H
162Hvad er du taknemmelig for i dag?
5 måneder, 23 dage siden · Ansu
2Voldtægts-kultur
5 måneder, 23 dage siden · Ansu

Ordet er frit

1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
4 måneder, 23 dage siden · Skriverkunstner
3Dansk eller Engelsk?
5 måneder, 18 dage siden · cell
521Kontraster
5 måneder, 26 dage siden · Brehmer
1Spørgeskema; Hjælp mig lige med min...
11 måneder, 4 dage siden · Snowlion
1Pennemakker efterlyses (ihærdigt)
11 måneder, 28 dage siden · ScribblyCat
4Se verden i et nyt lys!
1 år, 1 måned siden · heksemutter
35Mellemgaard - et forlag i frit fald
1 år, 2 måneder siden · Bullensohn
5Er jeg den eneste, som savner en pe...
1 år, 3 måneder siden · Eddie
0Wadskjær Forlag
1 år, 3 måneder siden · RBAN
4Hvordan håndterer man skriveblokade...
1 år, 4 måneder siden · grkemacar
2Boganmeldelser
1 år, 6 måneder siden · Brit Skovgaard
140Dagens Vits
1 år, 7 måneder siden · leviP
27Chatten
1 år, 8 måneder siden · grkemacar
15Gang i lidt større projekter: Novel...
1 år, 8 måneder siden · Eddie
1Selvudgivelse, momsfritagelse og Am...
2 år siden · Turse
0Alt er relativt
2 år siden · Ansu
2Feedback søges til min novellepodca...
2 år siden · Stenfisker
4Hjælp ønskes til sangtekster
2 år siden · Den Lianer Gois...
0Presse meddelser
3 år siden · JesperSB
20Komplimenter
3 år siden · Prem
1DAGENS KÆRLOGHED
3 år siden · Engbo
6Dagens Dammark ,døde mink
3 år siden · Engbo
27Godt man ikke kan
3 år siden · Wernn
50Liv andre steder?
3 år siden · Wernn
157Læserbreve
3 år siden · Savanti
5Jalousi kontra .
3 år siden · Wernn
8Etik af begrænsninger for tekst
3 år siden · Emeli
17Down to Earth . Med zac efron.
3 år siden · Wernn
8Spansk
3 år siden · Savanti