Ordet er frit · Endestation - eller strengt nåleøje?

15 svar
Senest opdateret 5 år siden · 7 bruger(e) deltager
5 år siden

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden
#1

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

Efter at have levet over 50 år i udlandet, er fyldepennen for mig en lejlighed til at være i kontakt med Danmark. Der ud over bruger jeg mine tekster eller digte på mine hjemmesider. Inge Erhard

5 år siden
5 år siden
#3

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

Fyldepennen er ikke hele verden. Men den er en mulighed for at være sammen med, om ikke ligesindede, så nogle man kan tale med.

5 år siden
5 år siden

Jeg er op i årene, har allerede udgivet en bog for længe siden, derfor sætter jeg den på mine hjemmesider oversat på engelsk også, sådan at min familie kan læse den, de forstår ikke dansk. Jeg bor i Svejts og har 6 børnebørn.
Jeg er et bibelmenneske og har beskæftiget mig med biblen i mange år, derfor sætter jeg også al min undervisning på. Når jeg beskæftiger mig med biblen får jeg af og til et vers, det kommer så også på. Derfor har alle mine vers med biblen at gøre. Det var altså min grund til at have en hjemmeside, men jeg er sikker på, der kan være mange andre grunde. Inge.

5 år siden
5 år siden
#6

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

Hjemmesider har den begrænsning at folk glemmer navnet på hjemmesiden hvis det ikke er enkelt som feks dr.dk information.dk fyens.dk osv...er det noget med gratishjemmeside.dk/knudvaldemamar_digte
så opgiver folk på forhånd at huske det.Det skal være kortest mulig adresse.Har du skrevet en bog der hedder "ulven" så køb domænet ulven.dk
frem for ex. knudvaldemar.dk osv.
Derudover har jeg oplevet en del gange at folk lægger link ind til en hjemmeside som ikke eksisterer mere...ovejede at købe en bog af en forfatter herinde, men da jeg så opdagede at linket førte til en blindgyde (var udløbet)...tænkte jeg noget a la "nå så tar vedkommende nok ikke sit forfatterskab alvorligt og så opgav jeg...alternativt kan man lave en FB side eller en Youtube kanal om ens bøger/kunst.Det var lige et par råd her på stående fod.
Vh Per

5 år siden
5 år siden

Jeg mener ikke man som digter er låst fast, hverken her på sitet eller på FB. Det er ganske rigtigt, at traditionelle forlag ikke udgiver ret mange digte, for det er sædvanligvis en underskudsforretning. MEN, det er fordi de fleste tænker traditionelt med papirbøger, hvor der er trykkeomkostninger og penge bundet i lager.

Enhver kan oprette sit eget forlag og bestille ISBN-numre. Dette er gratis, med mindre man skal bruge mere end 100 ISBN-numre om året. Hvis man udgiver sine bøger som eBøger, kan man sælge dem gennem f.eks. Saxo. Saxo tager en fast procentsats af salget (ligesom Skattefar), men ellers er det gratis. Ingen salg, ingen udgift. Hvis bogen er gratis, koster det heller ikke noget at distribuere sin bog gennem Saxo.

Så, overvej lige hvad det er der er vigtigst, at der kommer en bog ud, som nogen kan læse, omend "kun" som eBog, eller det med djævlens vold og magt bare skal være en traditionel papirbog, og så er chancen for at blive udgivet astronomisk lille. Man kan selvfølgelig også betale sig fra det, og få sin bog udgivet på papir via medudgivelse (vanity press).

5 år siden
5 år siden
#9

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

Man er vel kun begrænset, hvis man lader sig begrænse? Og hvorfor skulle E-bøger ikke have værdi?

Mvh.
Dani

5 år siden
5 år siden
#11

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

#9 (tope): WeirdSpace, som digter, så er man er låst fast på sitet her og Facebook.

E-bøger er kolde og uholdbare, hvorimod papirbøger er en følelse og værdi.

Og nu vi er på et poetisk forum, så har du overhovedet selv et forhold til digte og digtere?

- Jeg kan ikke se andet end debatindlæg fra dig herinde :-)


Hæh... Grunden til at man ikke ser de ting jeg skriver her på sitet er netop fordi jeg ikke er begrænset af hverken Fyldepennen eller FB. Jeg skriver så ikke digte, men andre ting. Jeg er ikke den store fan af digte, men respekterer stilarten for det den er, og har også været den der tog digte med i SFC's medlemsblad Novum, i de 5 år jeg var redaktør på bladet. I en periode havde jeg også posteringer på FB, Twitter og Linked-In med ugens digt under hashtagget fredagslyrik. Jeg tjekkede lige, de dukker stadig op, hvis man søger på dem.

Nu er det sådan, at censuren her på sitet ikke vil have links og selvpromovering, så derfor må jeg ikke skrive navnene på mine sites, men jeg har f.eks. et .info-site der ellers hedder det samme som mit handle, hvor jeg har en del digte af forskellige forfattere. Jeg har også via mit forlag udgivet flere digtsamlinger af kendte og mindre kendte forfattere... og flere under forberedelse (og ja, jeg har også udlån af nogen af dem på eReolen).

Personligt mener jeg ikke det holder nogen steder, at eBøger skulle være kolde eller uholdbare. Det er en vanesag. Du er velkommen til at have dine holdninger til eBøger og fysiske bøger, det er et frit land. Vi er bare nogen der mener noget andet, og bruger den frihed som det digitale medie tilbyder. Men overvej lige denne her: Fyldepennen og FB er digitale medier. Hvad er det lige der skulle gøre de to medier mindre kolde og uholdbare end eBøger of medium for at få udgivet sine tekster? Og en anden ting: Hvis alternativet til udgivelse som eBøger er, at de ikke bliver udgivet, er det så ikke bedre, at de i det mindste finder et publikum ved eBøgerne?

5 år siden
5 år siden
#13

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden
5 år siden

#13 (tope): Jeg ved, at der er en stigende arrogant holdning til digte - både blandt visse forfattere og forlæggere. - De gør alt for at styre fokus over på tidsaktuelle genre, som markedet har i overflod!

Se, det kan vi hurtigt blive enige om. Og undervisningssystemets måde at jokke digte ned i halsen på elever hjælper efter min bedste overbevisning heller ikke. Det er så her jeg med mine aktiviteter prøver at vise digte som noget vedkommende, og en lille smule berigende, på den digitale platform.

5 år siden
5 år siden
#15

[Dette indlæg er fjernet grundet sletning af profil]

5 år siden

Besvar debattråd

Debatten Endestation - eller strengt nåleøje? er startet 19/10-2018 17:20 af tope og er placeret under Ordet er frit.

Log på for at skrive et indlæg i denne debat. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Seneste debatter

5Dine største inspirationskilder?
7 dage siden · AnsuLa
2Digtteknikker: GAS-sætninger
25 dage siden · Tungnemt
4Dage med Ralf.
26 dage siden · MollyTrine
10Berøringsangst mht. kommentarer?
1 måned, 18 dage siden · David H
2Hvor blev digtene af?
1 måned, 26 dage siden · Tungnemt
1Jeg søger en lille gruppe testlæser...
2 måneder siden · Kafkaesque
43Dagens DJ
2 måneder, 2 dage siden · Ansu
5Digtteknikker: undgå adjektiver
2 måneder, 3 dage siden · Tungnemt
25Digte
2 måneder, 7 dage siden · Tungnemt
26Dagens citat
2 måneder, 8 dage siden · Ansu
4Videoer med terapeutiske øvelser
2 måneder, 11 dage siden · Ansu
1Politiken promoverer pædofili
2 måneder, 12 dage siden · David H
6Overgreb er tortur - lovforslag
2 måneder, 14 dage siden · Ansu
1Kreative hjemmesider
2 måneder, 15 dage siden · Tungnemt
4163Dagens ord
2 måneder, 22 dage siden · Savanti
11Hvad sker der for, at ingen læser m...
3 måneder, 6 dage siden · Løvinde
1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
3 måneder, 15 dage siden · Skriverkunstner
3Fortivlet: Ægteskab uden romantik -...
3 måneder, 17 dage siden · Maria77
8Poesi forlag søges
3 måneder, 26 dage siden · heksemutter
3Dagens Dok
4 måneder, 9 dage siden · HamDenKorte
5God digital bogside
4 måneder, 10 dage siden · HamDenKorte
3Dansk eller Engelsk?
4 måneder, 11 dage siden · cell
5Dagens Sketch (del en sketch/joke)
4 måneder, 11 dage siden · HamDenKorte
8Hjælp og råd vedr. Økonomisk værgem...
4 måneder, 15 dage siden · David H
162Hvad er du taknemmelig for i dag?
4 måneder, 15 dage siden · Ansu
2Voldtægts-kultur
4 måneder, 16 dage siden · Ansu
3Forlags forretnings-model
4 måneder, 19 dage siden · Ansu
521Kontraster
4 måneder, 19 dage siden · Brehmer
5Jeg er ny og vil gerne rigtigt i ga...
4 måneder, 20 dage siden · Skriverkunstner

Ordet er frit

1Hjælp til et spørgsmål i Adventure ...
3 måneder, 15 dage siden · Skriverkunstner
3Dansk eller Engelsk?
4 måneder, 11 dage siden · cell
521Kontraster
4 måneder, 19 dage siden · Brehmer
1Spørgeskema; Hjælp mig lige med min...
9 måneder, 26 dage siden · Snowlion
1Pennemakker efterlyses (ihærdigt)
10 måneder, 20 dage siden · ScribblyCat
4Se verden i et nyt lys!
11 måneder, 25 dage siden · heksemutter
35Mellemgaard - et forlag i frit fald
1 år, 1 måned siden · Bullensohn
5Er jeg den eneste, som savner en pe...
1 år, 1 måned siden · Eddie
0Wadskjær Forlag
1 år, 2 måneder siden · RBAN
4Hvordan håndterer man skriveblokade...
1 år, 2 måneder siden · grkemacar
2Boganmeldelser
1 år, 5 måneder siden · Brit Skovgaard
140Dagens Vits
1 år, 6 måneder siden · leviP
27Chatten
1 år, 7 måneder siden · grkemacar
15Gang i lidt større projekter: Novel...
1 år, 7 måneder siden · Eddie
1Selvudgivelse, momsfritagelse og Am...
1 år, 11 måneder siden · Turse
0Alt er relativt
2 år siden · Ansu
2Feedback søges til min novellepodca...
2 år siden · Stenfisker
4Hjælp ønskes til sangtekster
2 år siden · Den Lianer Gois...
0Presse meddelser
2 år siden · JesperSB
20Komplimenter
3 år siden · Prem
1DAGENS KÆRLOGHED
3 år siden · Engbo
6Dagens Dammark ,døde mink
3 år siden · Engbo
27Godt man ikke kan
3 år siden · Wernn
50Liv andre steder?
3 år siden · Wernn
157Læserbreve
3 år siden · Savanti
5Jalousi kontra .
3 år siden · Wernn
8Etik af begrænsninger for tekst
3 år siden · Emeli
17Down to Earth . Med zac efron.
3 år siden · Wernn
8Spansk
3 år siden · Savanti