7Mareridtenes verden - Del 2
Skælvende af kulde vågnede jeg op i mørket. Hele min krop føltes ... [...]
Fantasy
12 år siden
4Mareridtenes verden - Del 1
Det var mørkt og kraftige isnende vindpust skubbede mig frem genn... [...]
Fantasy
12 år siden
24Ørkenens vand
Aurora sugede den tørre ørkenluft dybt ned i lungerne. Den svage ... [...]
Fantasy
13 år siden
2Dragekrigen - 35. kapitel
Næsten opdaget · Charmina holdt hånden op, for at skygge for solen ... [...]
Fantasy
13 år siden
1Dragekrigen - 34. kapitel
Magtesløshed og håb · Byron hørte skrigene og så skæret fra ilden l... [...]
Fantasy
13 år siden
1Dragekrigen - 33. kapitel
Lyde og flyvning · Charmina så sig nervøst omkring. Dette var noget... [...]
Fantasy
13 år siden
1Dragekrigen - 32. kapitel
Den mørke flugt · Elvira så sig grådkvalt over skulderen. · Bag dem l... [...]
Fantasy
13 år siden
1Dragekrigen - 31. kapitel
Kluntet unge · Charmina sukkede og fortsatte sin indædte kamp, med ... [...]
Fantasy
13 år siden
1Dragekrigen - 30. kapitel
Det delte hjerte · Gordía havde lyst til at brøle sin voldsomme sme... [...]
Fantasy
13 år siden
1Dragekrigen - 29. kapitel
Starten på en ukendt rejse · Charmina traskede trist af sted med bl... [...]
Fantasy
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Louise Knudsen (f. 1983)

Det delte hjerte

   Gordía havde lyst til at brøle sin voldsomme smerte ud. Hun frygtede bare, at hun ikke ville være i stand til at stoppe, hvis hun først begyndte.
   Det var ikke en fysisk smerte, den kunne ikke hurtigt heles.
   Smerten var i hendes indre. Hun havde det, som om hendes hjerte blev flået brutalt i to forskellige retninger.
   I dette øjeblik var begge sider lige stærke, men på et tidspunkt ville den ene vinde og den anden ville være tabt for hende for evigt.
   Brølet pressede sig på og hun lukkede munden fast i, imens tårerne piblede fra hendes øjne og blodet begyndte at løbe fra hendes mundvige.
   Hvilken side skulle hun vælge?
   Ville hun få lov til at vælge?
   På den ene side stod hendes elskede. Den drage hendes hjerte havde valgt, at hun skulle tilbringe resten af sit liv sammen med. På den side var hjerte knust, men kærligheden i det var stadig lige så stærk, som den altid havde været. Den holdt stædigt sammen på stumperne. Det var ikke for sent.
   Hun vidste, at det hendes elskede Daksí gjorde var forkert og det var den eneste grund til, at hun havde forladt ham. At hun havde ladet ham forvise hende fra sin side. Hendes kærlighed var aldrig blevet mindre.
   På den anden side stod den gamle lov. Den som var blevet givet videre til dem af de allerførste drager, men på den side stod også de ældste.
   De ældste som burde have været de klogeste, skulle have været de klogeste. De havde gjort noget utilgiveligt
   De havde givet et drageæg til menneskene.
   De mennesker, som holdt dragerne fanget. De mennesker, som sendte drager i dødens kamp mod deres egen race. De mennesker, som hendes elskede kæmpede imod.
   Brølet presset. Hendes mund var stadig fast lukket og blodet piblede stadig ud af hendes mundvige.
   Hun begyndte at vandre hvileløst frem og tilbage i den klippegrotte, som hun opholdt sig i. Ufrivilligt.
   Det var her, de ældste blidt havde ført hende hen, da hun havde mindet dem om, hvilken forbrydelse de havde begået. De havde ikke turde se på hende. De vidste også, at det var forkert. At det var utilgiveligt.
   Var deres sjæle fortabte?
   Havde hun virkelig set dragefaderen?
   Var det noget de havde drømt i deres desperation, eller var de blevet forledt af menneskene? Hun havde jo set, at de mestrede magi.
   Havde de narret de ældste?
   Stod der mon vagtposter udenfor hulen, som ville dræbe hende, hvis hun besluttede at tage tilbage til Daksí?
   Den ene side af hendes hjerte vandt et stykke.
   Eller havde det virkelig været en af drageforfædrene, som viste sig? Havde de givet deres tilladelse til dette vanvid?
   Ligevægten genoprettedes.
   Eller var det et kneb?
   Hun ønskede at advare Daksí.
   Den ene side vandt igen et stykke.
   Men hvis hun forbød sig imod loven ville hun så miste sin sjæl?
   Ligevægten blev genoprettet.
   Hun klemte øjnene sammen og tåre løb ned og blandede sig med blodet.
   Ville hun virkelig bryde loven, hvis hun advarede Daksí? Hun gjorde det jo af kærlighed og havde hun ikke allerede brudt den?
   Hun havde dræbt en drage under deres første angreb. Var hendes sjæl ikke allerede fortabt?
   Nej, sådan måtte hun ikke tænke?
   Ligevægten genoprettedes.
   Hun vendte sig hurtigt og vandrede tilbage igennem sine egne spor, sit blod og sine tårer.
   Hendes sjæl var endnu ikke fortabt.
   Havde hun overhovedet en sjæl?
   Hvem kunne sige om forfædrene ikke bare var endt, som knogler og støv? Vendt tilbage til den jord, som de havde brugt hele deres liv på at pleje og elske med alt, hvad de havde i sig. Kendte de ældste godt til denne sandhed? Løj de?
   Brølet pressede sig på, og hun kunne ikke længere holde det tilbage. Smerten, tvivlen og sorgen var alt for stor.
   Hendes mund løsnede sig og brølet rungede ud af hende, så højt at klipperne næsten rystede omkring hende og de små sten hoppede.
   Til sidst svandt brølet langsomt ind.
   Gordía følte sig tømt for alt energi og faldt tungt til jorden, imens hun hulkede hæst.
   Kampen om hendes knuste hjerte fortsatte i hendes indre.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 09/11-2010 15:44 af Louise Knudsen (Excelsia) og er kategoriseret under Fantasy.
Teksten er på 688 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.