10Min fars ar - Supermand fra Vangede
"Hvordan fik du egentlig dit ar i panden far?" Datteren rejser si... [...]
Smilebåndet
11 år siden
10Min Fars ar - Gedehamsen
"Den der lille hvide prik du har på næsen far, hvordan fik du den... [...]
Smilebåndet
11 år siden
8Min fars ar - Vortefeen
"Far, Smilla har fået en fodvorte. Hun viste den i frikvarteret i... [...]
Smilebåndet
11 år siden
2Villum og Skovsvinet - Kapitel 13
Skovsvinet, som i virkeligheden hed Esben Bøeg, og hans knægt fly... [...]
Eventyr og fabler
13 år siden
1Villum og Skovsvinet - Kapitel 12
Skovsvinet lossede døren til forsamlingshuset op og skred op mod ... [...]
Eventyr og fabler
13 år siden
1Villum og Skovsvinet - Kapitel 11
Jeg mødtes, som han havde forlangt det, med Skovsvinet nede ved b... [...]
Eventyr og fabler
13 år siden
1Villum og Skovsvinet - Kapitel 10
"Hvordan hulan skaffede du alt det?" Ebbe stod og stirrede ned i ... [...]
Eventyr og fabler
13 år siden
1Villum og Skovsvinet - Kapitel 9
Tilbage i hulen fortalte jeg Bib og Bop hvad Skovsvinet havde sag... [...]
Eventyr og fabler
13 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Rasmus Veng Pedersen (f. 1973)
Lynhurtigt smuttede jeg ud af bregnerne og hen til træet, hvor Bop stod bundet.
   "Hurtigt Vilum, få mig fri inden han kommer tilbage med sin far. Han er endnu værre" peb han.
   "Jeg prøver, men knuden er altså bundet meget stramt og min kniv ligger i tasken hjemme i jeres hule" sagde jeg mens jeg prøvede, at løsne knuden med mine fingre, der stadig var ømme og hævede efter turen gennem brændenælderne. Jeg stod og fumlede med rebet da jeg hørte faderen brøle
   "Du skal satme ikke være fræk overfor min knægt, din lille orm". Nogle grene knækkede larmende mens han prustende møvede sig gennem buskadset mod det sted, hvor vi stod.
   "Nu skal jeg dælondehylemig gi' dig en læresteg, din møgnisse".
   "Skyyyynd dig" peb Bop.
   "Jeg har den næsten" Jeg hev og sled i rebet mens jeg kunne se den tykke dreng og hans endnu større far komme nærmere. Som 2 gale elefanter kom de løbende. Faderen brasede gennem det tætte krat af bregner lige som jeg fik knuden op. Han kastede sig mod Bop, der lynhurtigt lod sig falde sammen som en klud. Det overraskede faderen, der sejlede i en bue lige ind i træet, hvor Bop havde stået bundet sekundet inden. Han ramte træet med hovedet først. Det gav et ordentlig brag og det regnede ned med grankogler rundt om os. Bop kastede sig ind imellem bregnerne til Bib og forsvandt ude af syne.

Jeg skulle til at løbe efter dem, da jeg pludselig blev skubbet omkuld.
   "Jeg har ham far. Jeg har ham". Den tykke dreng satte sig oven på min ryg og pressede mig ned i skovbunden. Faderen kom langsomt op og tog sig til panden, hvor der allerede var kommet en ordentlig bule.
   "Du skylder mig mindst 1 million kroner" skreg han lige ind i hovedet på mig, så dråber af hans mundvand ramte mig i ansigtet. "Er du klar over, hvad jeg kunne sælge sådan en nisse for?".
   "Det er ikke en nisse. Det er en skovtrold" rettede jeg ham
   "Og desuden er de ikke til salg". Han stirrede ondt på mig og så ud som om han tænkte sig om.
   "Hvad ved du om det, kender du ham måske?" spurgte han mig, mens han kiggede listigt. Han tog fat i kraven på mig og løftede mig op at stå.
   "Du har bare at skaffe mig en nisse til i morgen. Har du fattet det?" Skovsvinet skubbede mig hårdt op af et træ.
   "Jamen, jeg ved ikke hvor han bor" prøvede jeg at bilde ham ind.
   "LØGN!" Skreg han.
   "Du har til i morgen kl. 21 til at fange en nisse til mig. Hvis ikke det sker, så får du en kæmpe røvfuld." Jeg følte mig helt sikker på, at han ville gøre alvor af sine trusler.
   "Jeg kan måske prøve at fange en." sagde jeg usikkert. Jeg kunne ikke drømme om, at fange Bib eller Bop til ham. Men jeg var alt for bange for ham til, at turde fortælle det.
   "I morgen kl. 21. Ellers bliver det værst for dig selv." Han stak mig en lussing, der var så hård at mine tænder rev hul på min kind så jeg kunne smage blod, og vendte sig om og gik. Hans søn stod og gloede ondt mens han rakte tunge ad mig.
   "Nah na nah nana. Jeg er bare den sejeste" sagde drengen med sin snøvlestemme.
   "Så kører vi sønnike". Råbte manden nede fra bilen. Hans søn rakte tunge en sidste gang og gik ned mod faderen.
   Mens jeg gik tilbage mod hulen tænkte jeg på, hvordan jeg skulle få skovlen under skovsvinet. Langsomt fik jeg en ide. Jeg ville få brug for noget hjælp og det ville nok blive lidt farligt.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 22/11-2010 19:15 af Rasmus Veng Pedersen og er kategoriseret under Eventyr og fabler.
Teksten er på 620 ord og lix-tallet er 24.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.