0Livet ender med en drøm (II) - Kapitel 3
Som sædvanlig forløb intet som planlagt ved flytningen - eller i ... [...]
Romaner
14 år siden
0Livet ender med en drøm (II) - Kapitel 2
Første skoledag efter en længere ferie var altid lidt mærkelig. B... [...]
Romaner
14 år siden
0Livet ender med en drøm (II) - Kapitel 1
Min morfar var en fransk diplomat, som forelskede sig i en engels... [...]
Romaner
14 år siden
0Livet ender med en drøm (II) - Prolog
Kristina rettede sig op med et spjæt og trykkede sig længere ind ... [...]
Romaner
14 år siden
3Livet ender med en drøm - Kapitel 2
Hverdag igen · Første skoledag efter en længere ferie var altid lid... [...]
Romaner
14 år siden
3Livet ender med en drøm - Kapitel 1
Velkommen til min verden · "Er far blevet forfremmet?" spurgte Tany... [...]
Romaner
14 år siden
5Livet ender med en drøm - Forord
Do you feel them coming? · Hush, hush ... · Don't let them hear · Don't... [...]
Romaner
14 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Luise A. Eriksen (f. 1984)
Luften var kølig, men alligevel fuld af forår. Senere på dagen ville det sikkert gå hen og blive varmt. Nu var klokken ikke andet end halv ni. Mange lå stadig i deres senge og sov denne lørdag morgen. De ville først vågne, når solens varme havde lagt sig over jorden. Jonas var dog alligevel ikke den eneste, der var tidligt oppe. Des nærmere han kom den gamle legeplads, des flere mødte han på gaden. Men næsten alle var børn. Kun de allermindste havde følge af en voksen eller deres barnepige. Og kun børnene så ud til at nyde morgenkulden.
   Han fandt en ledig bænk et lille stykke væk fra legepladsen, hvor han havde frit udsyn over gyngerne og borgen. Borgen var det, man kaldte det store monstrum bestående af fire store kasser, der var sat sammen med en hængebro og lange træbjælker. På bjælkerne sad der forskellige typer håndtag, så børnene kunne gå armgang mellem tårnene. Der var også en rutsjebane, der stak ud fra toppen af et af tårnene og endte i en blød sandkasse et stykke væk. Og børnene elskede det hele.
   For ikke så mange år siden havde Jonas selv leget her. Han havde siddet i sandkassen og bygget sandslotte, taget utallige ture på gyngerne eller ned ad den gamle rutsjebane. Men dengang havde borgen ikke været der. Og nu var han for stor til at gå armgang, for håndtagene sad i hans øjenhøjde. Der var ikke meget ved det, når man kunne nå jorden.
   Når vejret var lunt som på denne dag, plejede han og hans mor at gå herned sammen med Sabina og hendes mor. Og mens de legede, gyngede og rutsjede, plejede deres mødre at sidde på en bænk og le eller græmmes over hverdagens små oplevelser.
   Det ville ikke ske igen.
   Han bemærkede svagt noget ud af øjenkrogen, der fik ham til at vende hovedet. Sabina kom gående imod ham, slog med det næsten kridhvide, særprægede hår og smilede tøvende. Han smilede ikke tilbage, men forsøgte heller ikke at undgå hende.
   "Hej! Hvad laver du?" spurgte hun muntert og slog sig ned på bænken ved siden af ham.
   "Ingenting," svarede han og vendte atter blikket mod borgen, hvor to piger skiftedes til at tage en tur på rutsjebanen.
   "Kommer du i skole på mandag?"
   Han trak bare på skuldrene.
   "Vi har savnet dig i klassen. Der er jo heller ikke længe til læseferien...Morten bliver ved med at spørge efter dig."
   "Hvad har du sagt?"
   "Sandheden," svarede hun. "At du ikke er helt ovenpå endnu...Jeg sagde også til Morten, at han skulle tage og ringe til dig selv."
   "Jeg har ikke hørt fra ham."
   Tavshed.
   "Kom der mange til begravelsen?"
   Jonas trak atter umærkeligt på skuldrene.
   "Hvornår bliver stenen sat op?"
   "Mandag eller tirsdag, tror jeg nok."
   "Det var hurtigt," mumlede Sabina. "Der gik over en uge, før min oldemors gravsten blev sat op." Hun tøvede. "Har du været henne og se det, efter blomsterne er blevet lagt ud?"
   Han rystede tavst på hovedet.
   "Skal vi gå derhen?"

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/02-2008 08:49 af Luise A. Eriksen (Lullu84) og er kategoriseret under Fantasy.
Teksten er på 506 ord og lix-tallet er 25.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.