0Livet ender med en drøm (II) - Kapitel 3
Som sædvanlig forløb intet som planlagt ved flytningen - eller i ... [...]
Romaner
14 år siden
0Livet ender med en drøm (II) - Kapitel 2
Første skoledag efter en længere ferie var altid lidt mærkelig. B... [...]
Romaner
14 år siden
0Livet ender med en drøm (II) - Kapitel 1
Min morfar var en fransk diplomat, som forelskede sig i en engels... [...]
Romaner
14 år siden
0Livet ender med en drøm (II) - Prolog
Kristina rettede sig op med et spjæt og trykkede sig længere ind ... [...]
Romaner
14 år siden
3Livet ender med en drøm - Kapitel 2
Hverdag igen · Første skoledag efter en længere ferie var altid lid... [...]
Romaner
14 år siden
3Livet ender med en drøm - Kapitel 1
Velkommen til min verden · "Er far blevet forfremmet?" spurgte Tany... [...]
Romaner
14 år siden
5Livet ender med en drøm - Forord
Do you feel them coming? · Hush, hush ... · Don't let them hear · Don't... [...]
Romaner
14 år siden

Puls: 0,0

Publiceret: 0
Afgivet: 0
Modtaget: 0
Luise A. Eriksen (f. 1984)
Han satte sig op med et sæt og snoede sig ud af den fugtige dyne, der havde viklet sig omkring ham som en slange og truede med at kvæle ham. Han skulle kaste op, men der kom ingenting. Der var kun smagen af jern og sur galde i hans mund, der skiftedes til at overgå hinanden i styrke.
   Læben sved. Han tørrede sig over munden med bagsiden af hånden og så sit eget sorte blod på den blege hud i værelsets halvmørke. Han måtte have bidt hul i løbet af natten. Undervejs i drømmen...
   Der var mørkt ude på gangen, men han tændte ikke lys. Ikke engang da han snublede på trappen for anden gang, overvejede han at finde kontakten. Måske ville det slet ikke være nogen dårlig ide at falde. En enkelt billet til bunden og en brækket nakke...Måske ville Døden komme efter ham med det samme. Og måske ville den først komme om mange år, når han et helt liv havde siddet fastspændt til en kørestol.
   Han rystede tankerne ud af hovedet og kom sikkert ned til foden af trappen, hvor månens svage lys skinnede på klinkerne fra de store vinduer. Ellers var natten mørk, stille og uforstyrret.
   Jonas listede hen til badeværelset og tændte først lyset, da han havde lukket døren bag sig. Spejlet viste et ansigt blegere end det i månen. Men også smallere. Øjnene, der stirrede koldt tilbage på ham, var sunket længere ind i øjenhulerne og skinnede feberhedt. Var det virkelig ham?
   Han lænede sig længere frem over vasken og så sig selv i øjnene. Men der var ikke noget at se. Blikket i spejlbilledet var tomt, hult.
   Jeg ligner et omvandrende lig. En levende død.
   Han skuttede sig og rakte ned efter noget toiletpapir. Så fugtede han det under vandhanen og duppede blodet væk fra læben, der dunkede ubehageligt. Men i det mindste var det holdt op med at bløde med samme iver.
   Det blodige papir hvirvlede rundt i kummen, inden det forsvandt et sted i kloaksystemet. Jonas skyllede hænderne under det kolde vand, omhyggelig med ikke at se i spejlet igen. Så slukkede han lyset og famlede kort efter håndtaget.
   "Jonas?"
   Han standsede tøvende op i den blege lysstråle ved lyden af sin fars kaldende stemme, og stak hovedet indenfor i kontoret. "Ja?"
   Tom sad på sin plads bag det tunge skrivebord. Der stod flere ølflasker end fra den forrige aften, og luften var tung af røg. Men der lå ingen mapper eller løse papirer; intet arbejde var blevet udført. "Kan du ikke sove?"
   Jonas rystede på hovedet og trådte ind i rummet, men standsede så usikkert op nogle få skridt fra døren. Han følte sig påtrængende. Uindbudt.
   Tom sukkede og gned sit trætte ansigt. "Jeg glemte alt om aftensmad...Har du selv sørget for at få noget?"
   Jonas tøvede, men nikkede så kort.
   "Så du trænger ikke til noget?"
   "Nej."
   "Jamen, så sov godt, min dreng."
   Jonas lukkede stille døren efter sig. Bag ham klirrede en ølflaske hult. Så var der atter stille.

Skriv kommentar

Teksten er publiceret 23/02-2008 08:52 af Luise A. Eriksen (Lullu84) og er kategoriseret under Fantasy.
Teksten er på 503 ord og lix-tallet er 26.

Log på for at skrive en kommentar til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.

Log på for at læse kommentarer til denne tekst. Har du ikke allerede en profil kan du oprette en helt gratis.



E-bogen kan læses på iPad, iPhone, iPod Touch og Mac, samt andre e-bogslæsere som understøtter EPUB-format.

EPUB (kort for electronic publication; alternativt ePub, EPub eller epub, hvor "EPUB" er foretrukket af formatejeren) er en fri og åben e-bogsstandard af International Digital Publishing Forum (IDPF). Filen har filendelsen .epub. EPUB er designet til ikke at være formateret til et bestemt papirformat, hvilket betyder at e-bogen dynamisk kan formateres til den enkelte e-bogslæsers orientering, skærmstørrelse og skærmopløsning.